Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door dennie
Vandaag om 12:51:11
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:49:19
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 12:42:45
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 12:39:25
27 september Afscheid ICR door Thom
Vandaag om 12:27:41
Minder wissels door Thom
Vandaag om 12:25:31
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Eric B
Vandaag om 12:14:31
Da's Daz 2 door Modellbahnwagen
Vandaag om 11:58:08
TEE / Rheingold door Martijn193
Vandaag om 11:55:29
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 11:18:18
EMV - Stationskwartier Eindhoven 1920-1950 door Pinkelpa
Vandaag om 10:14:52
Draaischijf Fleischmann 6053 werkt vaak niet. door Bert55
Vandaag om 09:57:34
NS 8800 als BR J 94 met enorme kortingen bij MU (Modellbahn Union) door Bert Senden
Vandaag om 09:47:33
Sankt Georgen. door einte
Vandaag om 08:42:20
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door einte
Vandaag om 08:40:06
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Eric B
Vandaag om 08:22:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Frits C
Vandaag om 07:00:32
NS 8400 van Werps door peterha
Vandaag om 02:27:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
01 September 2025, 23:07:05
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Huup
01 September 2025, 22:42:37
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
01 September 2025, 22:06:00
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Silvolde
01 September 2025, 21:38:08
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Wim Vink
01 September 2025, 21:22:15
De Projecten van RetroJack door RetroJack
01 September 2025, 20:35:26
Lenz spoor 0 Deutz KG 230 B voorzien van Petau auto koppeling door Huup
01 September 2025, 17:50:50
NS 6100 van GM&S door Gerke
01 September 2025, 17:14:02
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Hollandserhbfan
01 September 2025, 16:03:28
Microstepper motoren voor armseinpalen door Eric v C
01 September 2025, 14:43:24
Ronald doet de Fork Challenge! door Peter J K
01 September 2025, 13:54:29
La Fabrique des petits réseaux (1:87) door spoorijzer
01 September 2025, 12:21:25
  

Auteur Topic: Arriva en Veolia GTW in model  (gelezen 178213 keer)

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18622
    • Het Groterdam Project
Re:Arriva en Veolia GTW in model
« Reactie #525 Gepost op: 01 November 2011, 19:21:40 »
Zie ik daar 5 hele ramen? ;D

Maar dan kloppen de deuren weer niet.

Ik vind het geen muggezifterij, ieder zijn mening zeg ik maar.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:Arriva en Veolia GTW in model
« Reactie #526 Gepost op: 01 November 2011, 19:49:58 »
Zo snel kan ik het bericht niet vinden waar hier gewag van wordt gemaakt, maar iedereen beleeft de hobby op zijn eigen manier. De één vindt het belangrijk dat een model 100% klopt (en dan heb ik het over Proto:87 en dergelijke), de ander vindt het vooral belangrijk om een model van zijn favoriete trein te hebben.

Dat is allemaal best, maar de discussie over hoe goed een model zou moeten lijken en hoe belangrijk iemand het zou moeten vinden hoe goed een model lijkt, heeft ondertussen een flinke baard. En raad eens? We komen er toch niet uit.

Je mening geven over een model? Prima. Je mening geven over iemand anders' mening? Dat gaan we niet doen.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8243
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Arriva en Veolia GTW in model
« Reactie #527 Gepost op: 01 November 2011, 20:41:49 »
Zo snel kan ik het bericht niet vinden waar hier gewag van wordt gemaakt,
hier dus.....

Dit is nou eenmaal een forum, en wat doe je op een forum discussiëren  ;)
Mijn mening; jammer van de ramen maar verder is het een supermodel.
Vr. groeten,
Bob

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18622
    • Het Groterdam Project
Re:Arriva en Veolia GTW in model
« Reactie #528 Gepost op: 01 November 2011, 20:47:46 »
Je avatar  (y)

Viktor

  • BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • Berichten: 4214
  • 77*
Re:Arriva en Veolia GTW in model
« Reactie #529 Gepost op: 01 November 2011, 20:49:41 »
Ja, geweldig!  (y)
hoe heb je die gemaakt?
En is er al iemand die daar decals voor levert?
Of komen die sowieso niet?

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8243
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Arriva en Veolia GTW in model
« Reactie #530 Gepost op: 01 November 2011, 20:56:21 »
Dat is de echte met mijn kop erop geshopt  ;D, hier ligt een markt open voor Reel cees, lokpaint of Kleinspoor (y)
Vr. groeten,
Bob

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18622
    • Het Groterdam Project
Re:Arriva en Veolia GTW in model
« Reactie #531 Gepost op: 01 November 2011, 21:17:38 »
Of scaletrading.....  8)

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1298
Re:Arriva en Veolia GTW in model
« Reactie #532 Gepost op: 01 November 2011, 22:11:34 »
ik wilde net hetzelfde zeggen..is dat wel de goede raamindeling?

Is wel grappig om te zien Piko heeft dus wel de juiste kappen in huis want
diverse andere GTW modellen voor het buitenland krijgen een raamindeling
welke alleen ramen bevat..
http://www.lokschuppen-dominik.de/Ausstellungen/Piko-TOFT-2011/Neuheiten%20(3).jpg

Alleen is de deurraamrand (bovenzijde) iets te laag voor een NLversie tevens is de NL versie GTW
uitgerust met een kap waar de rechterkant tussenruimte ramen iets breder is..

Waarom Piko dan niet gekozen heeft voor de juiste raamindeling terwijl de juiste kap gewoon te maken/pakken is
in het magazijn.
Voor de rest mooi vrolijk gekleurd treinstel (alle twee)  (y)


Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:Arriva en Veolia GTW in model
« Reactie #533 Gepost op: 01 November 2011, 22:23:24 »
Waarom Piko dan niet gekozen heeft voor de juiste raamindeling terwijl de juiste kap gewoon te maken/pakken is
in het magazijn.

Dat heeft Chris al eens uitgelegd: omdat de kop niet op die kap aansluit. Dus of juiste kop, of juiste ramen, maar niet beide.

Een beetje doe-het-zelver zal er ongetwijfeld een mouw aan weten te passen.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18622
    • Het Groterdam Project
Re:Arriva en Veolia GTW in model
« Reactie #534 Gepost op: 01 November 2011, 22:24:04 »
of de deuren.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:Arriva en Veolia GTW in model
« Reactie #535 Gepost op: 01 November 2011, 22:35:49 »
Eh? Wat is er dan met de deuren?

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Romar

  • Offline Offline
  • Berichten: 3837
    • Driehuizen in 1:87
Re:Arriva en Veolia GTW in model
« Reactie #536 Gepost op: 01 November 2011, 22:39:20 »
Lopen te ver door naar onder.
Een te lage instap zeg maar.

Romar
Herrie liefhebber, Early hardcore, Industrial & Frenchcore.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6442
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Arriva en Veolia GTW in model
« Reactie #537 Gepost op: 01 November 2011, 22:39:40 »
Als ik zo zie dat je de kop makkelijk kan verwijderen, zou de handige modelbouwer er ook een 3tje van kunnen maken.  ;)
Verder een zeer geslaagd model
(Chris, zet je colega's eens wat achter de veren. Die veolia moet zo snel mogelijk naar Limburg komen  ;D )


Jos.
« Laatst bewerkt op: 01 November 2011, 22:47:12 door NS 1607 »
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18622
    • Het Groterdam Project
Re:Arriva en Veolia GTW in model
« Reactie #538 Gepost op: 01 November 2011, 22:41:52 »
OP. We wachten op een nieuwe zending GTW tjes.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:Arriva en Veolia GTW in model
« Reactie #539 Gepost op: 01 November 2011, 22:44:12 »
Lopen te ver door naar onder.
Een te lage instap zeg maar.

Ah, oké, maar dan was onderstaande niet helemaal volledig:

De Zwitser, met de juiste raamindeling, daar gaat de bewerkte kop weer niet op (andere aansluiting op de mal) dus is de keuze gemaakt.

Of een juiste kop, of juiste raamindeling.
Men heeft gekozen voor een juiste kop.

Vandaar mijn vraag.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40