Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

20 jaar BNLS door Modellbahnwagen
Vandaag om 00:17:40
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 00:16:01
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
Vandaag om 00:00:55
Piko 1136 van AC naar DC door Mug
22 June 2025, 23:49:35
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
22 June 2025, 23:17:18
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Paulus
22 June 2025, 22:40:08
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald Halma
22 June 2025, 22:28:06
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
22 June 2025, 21:57:18
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
22 June 2025, 21:46:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ronald69
22 June 2025, 21:01:37
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Twinkie
22 June 2025, 20:59:44
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
22 June 2025, 20:19:11
IJken van locomotieven door spartaan
22 June 2025, 20:12:23
Railcom zender bouwen door piksov
22 June 2025, 19:26:45
Mitteldorf, baan in H0, DR tp III door Frank 123
22 June 2025, 18:43:08
Lichtprintjes NS2400 door Hans Gvz
22 June 2025, 18:33:11
Zaagsel? door Prutsert
22 June 2025, 17:56:51
"Kolenbakken" voor achter Railion 6400-en? door MOVisser
22 June 2025, 17:53:52
't Boemeltje door RobVille
22 June 2025, 17:19:52
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
22 June 2025, 17:00:19
Station Roodeschool door Torikoos
22 June 2025, 16:57:17
Piko NS1100, materieelbespreking door Mug
22 June 2025, 16:51:38
TEE Erasmus (nav gelijknamige set van Roco) door grossraumwagen
22 June 2025, 16:41:18
US diorama in H0 door Frank 123
22 June 2025, 14:27:43
Raadplaatje door Modellbahnwagen
22 June 2025, 12:48:55
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
22 June 2025, 12:47:05
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
22 June 2025, 12:21:29
Tamiya kleur dak Bundesbahn door Sikko
22 June 2025, 11:49:45
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
22 June 2025, 11:48:39
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Peter Kleton
22 June 2025, 11:04:07

Auteur Topic: Arriva en Veolia GTW in model  (gelezen 176042 keer)

cup-druc-han

• Offline Offline
  • Ns tijdperk V
Re:Arriva en Veolia GTW in model
« Reactie #510 Gepost op: 01 November 2011, 11:27:22 »
Weet iemand toevallig of de maatvoering enigzins kloppend is???
ik heb het dan over de lengte, breedte baklengte enz. enz.
Marklin NS tijdperk V

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #511 Gepost op: 01 November 2011, 11:51:52 »
Wel jammer dat zo'n grote "misser" zo relatief weggebaggetaliseerd word, terwijl we wel oeverloos kunnen miepen of er nou 10 of elf klinknagels op een stoomloc moeten zitten.... ::)

Met het grote verschil dat ik dat niet doe.....
Ik ga wel in op fouten, of geef ze toe, maar roep niet snel dat we de minister president erbij moeten halen...
Ik meld het, en de koper moet maar zien wat ie er mee doet.

Ik heb amper iemand hier horen roepen dat de vlaflip met zijn 350 euro een blamage is, terwijl daar werkelijk geen ene moer van klopt....
Iedere klant die hem reserveerde kwam in de winkel, en riep, oooo, mooi he, die neem ik mee........

En de GTW's van Piko lopen prima qua verkopen.
Ik wacht met plezier op Nurnberg 2012.

« Laatst bewerkt op: 01 November 2011, 12:08:17 door Chris »

spoorfan

• Offline Offline
« Reactie #512 Gepost op: 01 November 2011, 12:04:31 »
Ik zag op de Piko site dat hij 453 mm zou zijn. Als ik de officiele maat (40.890 mm) deel door 87 kom ik op 470 mm.

Dan zou hij dus te kort zijn.

Spoorfan

Floris

• Offline Offline
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
« Reactie #513 Gepost op: 01 November 2011, 12:20:56 »
En dat zou dan het missende halve raam kunnen zijn.....
« Laatst bewerkt op: 01 November 2011, 18:41:27 door Peter Korsten. Reden: Citaat van vorig bericht verwijderd. »

Bob R.

• Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
« Reactie #514 Gepost op: 01 November 2011, 12:34:46 »
Iedere klant die hem reserveerde kwam in de winkel, en riep, oooo, mooi he, die neem ik mee........
Ze zijn prachtig, absoluut waar. Ik denk dat bijna iedereen dat hier ook vind, en ze daarom toch willen hebben.
Ik heb ze opgepikt op Eurospoor en niet gecanceld omdat ze ondanks de vreemde ramen toch de moeite waard zijn, maar ook omdat er (nog?) geen betaalbaar alternatief is.

De vergelijking met de Vlaflip van Fleischmann gaat niet op, daar was van te voren duidelijk dat die niet aangepast zou worden en erg duur zou zijn waar zat Beneluxers kritiek op hadden.
Lees dit topic maar na.
Vr. groeten,
Bob

Floris

• Offline Offline
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
« Reactie #515 Gepost op: 01 November 2011, 16:57:43 »
Met het grote verschil dat ik dat niet doe.....
Ik ga wel in op fouten, of geef ze toe, maar roep niet snel dat we de minister president erbij moeten halen...
Ik meld het, en de koper moet maar zien wat ie er mee doet.

Ik heb amper iemand hier horen roepen dat de vlaflip met zijn 350 euro een blamage is, terwijl daar werkelijk geen ene moer van klopt....

En de GTW's van Piko lopen prima qua verkopen.
Ik wacht met plezier op Nurnberg 2012.

Chris: als eerste moet ik toegeven dat ik twee dingen door elkaar haal en dus wat dat betreft mijn excuus. De klinknagelzeurmodus gaat met name op voor discussies hier op het forum, lees de draadjes over 3700'en of DE1/2 er maar op na.....(ik word daar dus af en toe niet goed van.....)

De Spurt is mede door zijn attractieve kleurstelling een fraai treinstel! aangezien ik aan de merwede-lingelijn woon wachtte ik dan ook met smart op een E-Gtw, al is het maar voor de emotionele binding  ;D
Het is daarom erg jammer dat er niet eens de moeite genomen is om het nog een klein beetje te laten lijken (ik kom daar later nog wel een keer op terug)

Feit is dat de raamindeling TOTAAL NIET KLOPT, het treinstel ca. 200Euro kost (in mijn ogen is dat zeker niet goedkoop) en dus prijs-kwaliteit te wensen over laat. Hoeveel forummers maakten zich al zorgen over de raamindeling van de BNL-hondekop??? en dat terwijl dat treinstel "maar" rond de 150euro kost..... zou mij benieuwen hoe men de BNL-hondekop had ontvangen als de raamindeling gelijk gebleven was aan de eerdere hondekop........

Daarnaast kan ik gewoon niet anders zeggen dat de modelbespreking van de GTW op zijn zachts gezegd enigszins gekleurd is.... het geheel straalt iets uit van: ach, kleinigheidje maar verder super! (en ik ga er nog meer kopen) en dat terwijl ik ergens anders zag dat al het moderne materieel er uit gaat omdat we meer de jaren 80 gaan nabootsen.....
Bij eerdere testen was er veel duidelijker een kritische ondertoon, tsja het blijft zo dat het de toon is die de muziek maakt. En dan als voorbeeld om mijn stelling te staven hierbij twee stukjes uit twee verschillende recenties:

Al wat oudere recentie:
Wat als eerste opvalt is de lelijke grijze stekkerdoos, die bij de Marklin variant wel gewoon keurig is voorzien van een kleurtje.....
Dat gaan we dus nog veranderen.
Maar....waarom nou weer ?

En dit is ook niet fraai.
Ook hier, net als bij de LSModels ICR's heeft men een loc eerst blauw gespoten, en is er daarna een gele band overheen gespoten.
Hoe je het ook went of keert, dat doet iets met de uitstraling van het geel, en krijg je dit soort problemen als je het hoekje om gaat.
Jammer.

Zo, en hop, we kunnen eens binnen kijken.
Tja....de bekende koffiemolen. De loc zal net zoveel lawaai produceren als de 1200 van MaTrix.
Jammer. Wederom.

De minpuntjes aan het uiterlijk neem ik voor lief. Maar MaTrix moet echt, en zeker voor de TRIX rijders, ophouden met die motor.
Dat mag je in hobby modellen stoppen van 80 euro, maar niet in een loc van dik 230 euro.
En pikant is dan, dat juist cardan aandrijving wel is te vinden in een loc van 80 euro van de firma Marklin
.

En de GTW recentie:
Maar het is een plaatje.
De kopvorm zit er goed in.
De opdrukken zijn fraai.
Ok, de raamindeling is niet helemaal correct, maar zoveel andere dingen zijn zoveel fraaier dan wat een andere fabrikant bied, dat de keuze voor mij, en mijn portemonnee niet moelijk is.
De grote ramen laten je goed in de trein kijken.
Nou Piko.
Dat is een fraai stel, voor een fraaie prijs.
Zit technisch goed in elkaar. Het stel loopt fijn.
Nu kun je dit stel koppelen, dus ik kijk al uit naar Nurnberg 2012 

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #516 Gepost op: 01 November 2011, 17:46:18 »
Treinstellen blijf ik aanschaffen.
Dat is het verzamel stukje in de hobby. Zo heb ik ook Lintjes en ander modern tuig (ik snap eigenlijk niet waarom ik me hier moet op gaan verdedigen....maar goed, ik heb al gekkere dingen meegemaakt.)

Tuurlijk blijf ik punten aanhalen, en blijf ik zeker achter de standpunten staan die ik eerder heb aangehaald bij de lsmodels en trix modellen, het is en blijft zonde van de 1200 serie met die motor..en ze is en blijft te duur. En de buren weten precies dat ik met de 1200 op mijn baan rij, dus komt er een andere fabrikant met een 1200, ben ik de eerste die in de rij staat.

De vlaflip van fleischmann had ik hierboven zelfs al aangehaald.Of op mijn site de bespreking van de Heris bnl rijtuigen....of de ACME spaghetti in de BR 186 modellen.....De 2200 serie van Roco en zo kan ik nog wel even doorgaan. Besprekingen die ik maakte toen ik al werkzaam was bij MTE, en die zijn niet positief of een en al lofzang.

Maar ( in mijn beleving ) is het enige minpunt op de gtw de raamindeling.
Als ik er naast zit, krijg ik wel vaker mails en opmerkingen die ik eventueel nog in een bespreking verwerk.
Verder zit het stel technisch prima in elkaar, is de prijs als ik ze vergelijk met treinstellen van andere merken netjes.
Gekleurd ? Nou troost je, ik krijg er geen cent voor, en heb het model gewoon moeten betalen.
En als ik iets niet goed vind, en men vraagt mij dat in de winkel, zeg ik dat ook, enkele BNLers kunnen dat al beamen.

En...heb ik deze bespreking gemaakt met de ervaring die ik reeds had van de Signalmeister modellen....
Dat heeft mij zeker positief doen stellen richting Piko.
En ik snap ook dat mensen die het stel kennen en er dagelijks inzitten, teleurgesteld zijn.

Mocht je het zelf bagger vinden, ben ik de laatste die gaat roepen dat je je mond moet houden.
Ieder zijn mening, of ie een treinstel nu mooi, lelijk, krom of recht vind.

Tenslotte : Ik heb dan ook niets tegen dit soort vragen en of opmerkingen over de site of mijn manier van bespreken.
Behalve dan dat ik schijnbaar moet uitleggen waarom ik bepaalde zaken verkoop en andere aanschaf.  8)
« Laatst bewerkt op: 01 November 2011, 18:38:16 door Chris »

hubertus

• Offline Offline
« Reactie #517 Gepost op: 01 November 2011, 18:00:39 »
Maar die raamindeling is wel een heel forse misser, daarmee gaan we 30 jaar terug in de tijd.
Zoals ik al eerder heb aangegeven, had ik dit bij een hobbymodel met dito prijs nog wel kunnen billijken, maar bij de toch best wel forse prijsstelling van de GTW had deze keuze door Piko echt niet gemaakt mogen worden. Vind ik dan.  :)

Maar goed, ieder let op de dingen die hij of zij belangrijk vindt.
Dus als je je niet stoort aan deze fout, heb je er een leuk treinstel aan.

RhB-Mikey

• Lokifahrer Mikey
  • Offline Offline
  • Rhätische Bahn fan
    • Flickr
« Reactie #518 Gepost op: 01 November 2011, 18:57:54 »
Boeiend! welk fabrikant maakt wel een model 100% goed?!?

De SBB versie is zeker ook niet verkeerd die ik onlangs op Eurospoor heb gekocht.

Piko GTW SBB Thurbo by NS-Mikey, on Flickr

De Veolia komt zeker in mijn collectie ;D
Lid van Vereniging Spoorgroep Zwitserland, Regio Zuidwest

klik hier voor mijn filmpjes

Bouwt aan Bahnhof Langwies

Romar

• Offline Offline
    • Driehuizen in 1:87
« Reactie #519 Gepost op: 01 November 2011, 19:00:59 »
Zie ik daar 5 hele ramen? ;D
Herrie liefhebber, Early hardcore, Industrial & Frenchcore.

Machinist Johan

• Offline Offline
  • gevorderd beginner
« Reactie #520 Gepost op: 01 November 2011, 19:02:26 »
ik wilde net hetzelfde zeggen..is dat wel de goede raamindeling?

Railhopper

• Offline Offline
« Reactie #521 Gepost op: 01 November 2011, 19:06:47 »
volgens mij wel  :)

Erik

• Offline Offline
  • treinen snuffelaar
« Reactie #522 Gepost op: 01 November 2011, 19:07:38 »
Sorry jongens ik vind dit persoonlijk echt muggenziften heb even geen andere woord voor ,
wat NS-Mikey al zei welke fabrikant werkt wel een model 100% goed af.

Iedereen koopt toch wat hij wil ook al klopt er veel dingen niet maar zeuren over de ramen vind ik persoonlijk erover zo zijn er nog andere voorbeelden.

Als je er niet mee kan leven dat er een halve raam in zit in plaats van een hele dan koop je hem toch niet en stop er dan om erover te zeuren.

Mvg
Erik-Jan

Viktor

• BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • 77*
« Reactie #523 Gepost op: 01 November 2011, 19:14:17 »
Tja... ik ben het eigenlijk wel met je eens,
Maar iedereen mag toch gewoon z'n mening geven? Daar is dit draadje toch voor?  ???
Er zitten nou eenmaal wat fouten op het model en die mogen benoemd worden.
Als je niet wilt weten wat er fout is aan je model dan moet je dit draadje gewoon niet lezen..
Iedereen die hem mooi genoeg vind en hem wil kopen mag hem kopen en iedereen die hem niet wil kopen die koopt hem niet klaar...

gr. Viktor (en is het nou uit met dat gezeur over gezeur op gezeur ;D)

Railhopper

• Offline Offline
« Reactie #524 Gepost op: 01 November 2011, 19:19:36 »
ik ga hem ook kopen  :) alleen word het pas volgend jaar of heel misschien dit jaar nog:),

mijn reactie was alleen maar antwoord op de vraag die gesteld werd..
« Laatst bewerkt op: 01 November 2011, 20:29:19 door Railhopper »