Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC door maartenvdb
Vandaag om 19:32:44
Overstap naar HTM door Charles_
Vandaag om 19:28:26
Storing Stummiforum? door Blausee-Mitholz
Vandaag om 19:27:34
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 19:27:25
Eindstation Daarhuizen door wob
Vandaag om 19:25:12
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door René 4312
Vandaag om 19:18:44
Welsh Smalspoor in 0-16,5 / NG7 door RobbertJan
Vandaag om 19:11:09
bouwtekening amsterdamse tram door Sven
Vandaag om 19:04:57
Blokkendoos BD 9151 probleem (motor) door Dick55
Vandaag om 18:47:07
Rondom Charlois door Wim1969
Vandaag om 18:42:10
Uhlenbrock Intellibox 3 door Jan-Peter
Vandaag om 17:58:33
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Eric B
Vandaag om 16:51:46
Bruggen (H0) printen in 3d - fysieke brugdelen. door Frits C
Vandaag om 16:31:32
Layne, Somewhere South. door einte
Vandaag om 15:58:03
Baan in Los Angeles door einte
Vandaag om 15:55:09
Modelspoorbaan van Einte door einte
Vandaag om 15:38:22
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Bob R.
Vandaag om 15:23:15
Slugs & Andere Rariteiten door RetroJack
Vandaag om 13:20:27
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door RhB-Mikey
Vandaag om 13:11:49
Messing en Profirails door elkaar gebruikt, oa op klimspiraal. door Klaas Zondervan
Vandaag om 12:54:17
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 12:34:25
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 12:33:42
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 12:24:39
Alternatieven voor servo's door bask185
Vandaag om 12:01:55
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 11:53:10
Smalspoor in gebruik bij Friese landaanwinning door Reinout van Rees
Vandaag om 11:03:08
VERPLAATST: Arbeidsongevallen (was: smalspoor in gebruik bij Friese landaanwinning) door Reinout van Rees
Vandaag om 11:00:34
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door Jelmer
Vandaag om 10:24:52
Frans loodsje et cetera door Met een sik
Vandaag om 10:17:30
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 09:39:10
  

Auteur Topic: Arriva en Veolia GTW in model  (gelezen 183290 keer)

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18610
    • Het Groterdam Project
Re:Arriva en Veolia GTW in model
« Reactie #525 Gepost op: 01 November 2011, 19:21:40 »
Zie ik daar 5 hele ramen? ;D

Maar dan kloppen de deuren weer niet.

Ik vind het geen muggezifterij, ieder zijn mening zeg ik maar.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re:Arriva en Veolia GTW in model
« Reactie #526 Gepost op: 01 November 2011, 19:49:58 »
Zo snel kan ik het bericht niet vinden waar hier gewag van wordt gemaakt, maar iedereen beleeft de hobby op zijn eigen manier. De één vindt het belangrijk dat een model 100% klopt (en dan heb ik het over Proto:87 en dergelijke), de ander vindt het vooral belangrijk om een model van zijn favoriete trein te hebben.

Dat is allemaal best, maar de discussie over hoe goed een model zou moeten lijken en hoe belangrijk iemand het zou moeten vinden hoe goed een model lijkt, heeft ondertussen een flinke baard. En raad eens? We komen er toch niet uit.

Je mening geven over een model? Prima. Je mening geven over iemand anders' mening? Dat gaan we niet doen.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8248
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Arriva en Veolia GTW in model
« Reactie #527 Gepost op: 01 November 2011, 20:41:49 »
Zo snel kan ik het bericht niet vinden waar hier gewag van wordt gemaakt,
hier dus.....

Dit is nou eenmaal een forum, en wat doe je op een forum discussiëren  ;)
Mijn mening; jammer van de ramen maar verder is het een supermodel.
Vr. groeten,
Bob

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18610
    • Het Groterdam Project
Re:Arriva en Veolia GTW in model
« Reactie #528 Gepost op: 01 November 2011, 20:47:46 »
Je avatar  (y)

Viktor

  • BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • Berichten: 4214
  • 77*
Re:Arriva en Veolia GTW in model
« Reactie #529 Gepost op: 01 November 2011, 20:49:41 »
Ja, geweldig!  (y)
hoe heb je die gemaakt?
En is er al iemand die daar decals voor levert?
Of komen die sowieso niet?

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8248
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Arriva en Veolia GTW in model
« Reactie #530 Gepost op: 01 November 2011, 20:56:21 »
Dat is de echte met mijn kop erop geshopt  ;D, hier ligt een markt open voor Reel cees, lokpaint of Kleinspoor (y)
Vr. groeten,
Bob

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18610
    • Het Groterdam Project
Re:Arriva en Veolia GTW in model
« Reactie #531 Gepost op: 01 November 2011, 21:17:38 »
Of scaletrading.....  8)

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1297
Re:Arriva en Veolia GTW in model
« Reactie #532 Gepost op: 01 November 2011, 22:11:34 »
ik wilde net hetzelfde zeggen..is dat wel de goede raamindeling?

Is wel grappig om te zien Piko heeft dus wel de juiste kappen in huis want
diverse andere GTW modellen voor het buitenland krijgen een raamindeling
welke alleen ramen bevat..
http://www.lokschuppen-dominik.de/Ausstellungen/Piko-TOFT-2011/Neuheiten%20(3).jpg

Alleen is de deurraamrand (bovenzijde) iets te laag voor een NLversie tevens is de NL versie GTW
uitgerust met een kap waar de rechterkant tussenruimte ramen iets breder is..

Waarom Piko dan niet gekozen heeft voor de juiste raamindeling terwijl de juiste kap gewoon te maken/pakken is
in het magazijn.
Voor de rest mooi vrolijk gekleurd treinstel (alle twee)  (y)


Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re:Arriva en Veolia GTW in model
« Reactie #533 Gepost op: 01 November 2011, 22:23:24 »
Waarom Piko dan niet gekozen heeft voor de juiste raamindeling terwijl de juiste kap gewoon te maken/pakken is
in het magazijn.

Dat heeft Chris al eens uitgelegd: omdat de kop niet op die kap aansluit. Dus of juiste kop, of juiste ramen, maar niet beide.

Een beetje doe-het-zelver zal er ongetwijfeld een mouw aan weten te passen.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18610
    • Het Groterdam Project
Re:Arriva en Veolia GTW in model
« Reactie #534 Gepost op: 01 November 2011, 22:24:04 »
of de deuren.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re:Arriva en Veolia GTW in model
« Reactie #535 Gepost op: 01 November 2011, 22:35:49 »
Eh? Wat is er dan met de deuren?

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Romar

  • Offline Offline
  • Berichten: 3837
    • Driehuizen in 1:87
Re:Arriva en Veolia GTW in model
« Reactie #536 Gepost op: 01 November 2011, 22:39:20 »
Lopen te ver door naar onder.
Een te lage instap zeg maar.

Romar
Herrie liefhebber, Early hardcore, Industrial & Frenchcore.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6442
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Arriva en Veolia GTW in model
« Reactie #537 Gepost op: 01 November 2011, 22:39:40 »
Als ik zo zie dat je de kop makkelijk kan verwijderen, zou de handige modelbouwer er ook een 3tje van kunnen maken.  ;)
Verder een zeer geslaagd model
(Chris, zet je colega's eens wat achter de veren. Die veolia moet zo snel mogelijk naar Limburg komen  ;D )


Jos.
« Laatst bewerkt op: 01 November 2011, 22:47:12 door NS 1607 »
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18610
    • Het Groterdam Project
Re:Arriva en Veolia GTW in model
« Reactie #538 Gepost op: 01 November 2011, 22:41:52 »
OP. We wachten op een nieuwe zending GTW tjes.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re:Arriva en Veolia GTW in model
« Reactie #539 Gepost op: 01 November 2011, 22:44:12 »
Lopen te ver door naar onder.
Een te lage instap zeg maar.

Ah, oké, maar dan was onderstaande niet helemaal volledig:

De Zwitser, met de juiste raamindeling, daar gaat de bewerkte kop weer niet op (andere aansluiting op de mal) dus is de keuze gemaakt.

Of een juiste kop, of juiste raamindeling.
Men heeft gekozen voor een juiste kop.

Vandaar mijn vraag.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40