Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Baan in Los Angeles door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 12:46:22
Messing en Profirails door elkaar gebruikt, oa op klimspiraal. door saskia
Vandaag om 12:41:35
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 12:34:25
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 12:33:42
Rondom Charlois door Huup
Vandaag om 12:33:30
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 12:24:39
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door wob
Vandaag om 12:13:49
Alternatieven voor servo's door bask185
Vandaag om 12:01:55
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 11:53:10
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC door bask185
Vandaag om 11:49:24
Slugs & Andere Rariteiten door V200-G2000
Vandaag om 11:41:12
Welsh Smalspoor in 0-16,5 / NG7 door MacArthur
Vandaag om 11:37:08
Blokkendoos BD 9151 probleem (motor) door henk
Vandaag om 11:34:08
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door mass am see
Vandaag om 11:16:35
Smalspoor in gebruik bij Friese landaanwinning door Reinout van Rees
Vandaag om 11:03:08
VERPLAATST: Arbeidsongevallen (was: smalspoor in gebruik bij Friese landaanwinning) door Reinout van Rees
Vandaag om 11:00:34
bouwtekening amsterdamse tram door R1954
Vandaag om 11:00:18
Eindstation Daarhuizen door VulcanRaven
Vandaag om 10:55:42
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door Jelmer
Vandaag om 10:24:52
Frans loodsje et cetera door Met een sik
Vandaag om 10:17:30
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Eric B
Vandaag om 09:51:49
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 09:39:10
Layne, Somewhere South. door mass am see
Vandaag om 08:54:29
Pimpen Rivarossi DD-AR door Roelof R
Vandaag om 08:33:26
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 08:12:53
Modeltrein Express Slps II, afval container draagwagens. VAM, Essent door Eric B
Vandaag om 07:24:14
29 november verkoop MSV door Rick
Vandaag om 07:19:37
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
10 November 2025, 23:11:08
Zelfgemaakt BiDiB modules door AP3737
10 November 2025, 23:10:38
Hoe een schaduwstation automatiseren door Dirk
10 November 2025, 22:32:29
  

Auteur Topic: Arriva en Veolia GTW in model  (gelezen 183146 keer)

Viktor

  • BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • Berichten: 4214
  • 77*
Re:Arriva en Veolia GTW in model
« Reactie #390 Gepost op: 25 October 2011, 14:20:45 »
Ja, da's inderdaad wel iets om aan te werken...
Zit er iets bij om op de neus te zetten?  ???

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18610
    • Het Groterdam Project
Re:Arriva en Veolia GTW in model
« Reactie #391 Gepost op: 25 October 2011, 14:24:44 »
Jazeker, en insteek koppeling.

Viktor

  • BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • Berichten: 4214
  • 77*
Re:Arriva en Veolia GTW in model
« Reactie #392 Gepost op: 25 October 2011, 19:58:54 »
Ook een NEM schacht?
Ik kon niet wachten tot Eurospoor dus ik heb hem nu al besteld ;D
(om de verleiding op Eurospoor te veel uit te geven te weerstaan :-X)
Als het goed is heb ik nu 4 radix -punten verdiend dus dat wordt ook een setje koppelingen van Rivarossi  ::)

gr. Viktor

Komt donderdag binnen als het goed is! Nog iemand interesse in meer foto's? (heb niet zo'n hele goede camera maar maak er wel wat moois van)
« Laatst bewerkt op: 25 October 2011, 20:58:36 door Viktor »

M@rco

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
Re:Arriva en Veolia GTW in model
« Reactie #393 Gepost op: 25 October 2011, 21:03:58 »
Tot nu toe nog geen tegengespurt over de raamindelingen  ;D (y)
« Laatst bewerkt op: 25 October 2011, 21:05:54 door M@rco »
Met vriendelijke spoorse groeten,

M@rco.

Viktor

  • BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • Berichten: 4214
  • 77*
Re:Arriva en Veolia GTW in model
« Reactie #394 Gepost op: 25 October 2011, 21:08:18 »
Vind het jammer maar niet direct heel erg storend...  (y)
Ik vind het nog steeds een mooi model maar ik heb hem vooral gekocht omdat ie op mijn (toekomstige) baan vast goed past  ;D
gr. Viktor

M@rco

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
Re:Arriva en Veolia GTW in model
« Reactie #395 Gepost op: 25 October 2011, 21:26:22 »
Kheb hem wel besteld maar weet niet of ik hem moet afnemen ... twijfel.
Ziet er wel goed uit.
Met vriendelijke spoorse groeten,

M@rco.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re:Arriva en Veolia GTW in model
« Reactie #396 Gepost op: 25 October 2011, 21:33:14 »
Wel, als iedereen hem afneemt, kun je er vrij zeker van zijn dat Piko doorgaat met het uitbrengen van net-niet-kloppende modellen. Als niemand hem afneemt, kun je er vrij zeker van zijn dat Piko niet langer met dit soort modellen uitkomt. Aan jullie de keus. :)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

M@rco

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
Re:Arriva en Veolia GTW in model
« Reactie #397 Gepost op: 25 October 2011, 21:34:41 »
@Peter, daar zit wat in, je kan gelijk hebben ...
Met vriendelijke spoorse groeten,

M@rco.

Viktor

  • BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • Berichten: 4214
  • 77*
Re:Arriva en Veolia GTW in model
« Reactie #398 Gepost op: 25 October 2011, 21:35:21 »
Maar als ik hem niet koop dan heb ik er geen he? ;D
Ik heb hem al gekocht, maar als ik de enige ben die dat doet dan gaat Piko ook vast niet door ::)
gr. Viktor

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re:Arriva en Veolia GTW in model
« Reactie #399 Gepost op: 25 October 2011, 22:56:21 »
't Is een keuze. De Fleischmann Lint leek stukken beter dan de Mehano, maar was ook stukken duurder. Hetzelfde geldt hier: Piko maakt de keuze om een Nederlands model uit te brengen, maar er is een zeker compromis. Daarom kan Piko modellen uitbrengen tegen de prijs die we van ze gewend zijn. Als je LSM-detail van Piko verwacht, mag je ook een LSM-prijs verwachten.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8618
Re:Arriva en Veolia GTW in model
« Reactie #400 Gepost op: 25 October 2011, 23:11:08 »
Niet helemaal mee eens.

Denk aan de Hondekop van Piko, de groen of gele uitvoering, dus niet Benelux. Had deze ook een foute raampartij? (andere fouten even daargelaten) En de prijs is laag.

Als je toch kijkt naar de Benelux uitvoering, deze is nog weer iets verder verbeterd.

Maar blijft toch "goedkoop".
  
Ik vraag mij dus af de raampartij niet gewoon correct had kunnen zijn, tegen een dan maar iets hogere prijs.
« Laatst bewerkt op: 25 October 2011, 23:14:59 door J J H S »
Jeroen

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6442
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Arriva en Veolia GTW in model
« Reactie #401 Gepost op: 25 October 2011, 23:15:58 »
Als je LSM-detail van Piko verwacht, mag je ook een LSM-prijs verwachten.

Nu is LSM al niet duur vind ik.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re:Arriva en Veolia GTW in model
« Reactie #402 Gepost op: 26 October 2011, 00:29:41 »
Denk aan de Hondekop van Piko, de groen of gele uitvoering, dus niet Benelux. Had deze ook een foute raampartij? (andere fouten even daargelaten) En de prijs is laag.

Klopt, maar wie rijdt er nog meer met een Hondekop rond? Voor een GTW is dat anders. Die rijdt in verschillende landen. Maar als je dan verschillende uitvoeringen moet maken (dus met verschillende kappen) zit je tegen veel hogere productiekosten aan te kijken.

Citaat
Als je toch kijkt naar de Benelux uitvoering, deze is nog weer iets verder verbeterd.

Maar blijft toch "goedkoop".
 
Ik vraag mij dus af de raampartij niet gewoon correct had kunnen zijn, tegen een dan maar iets hogere prijs.

Tja, dat kan alleen Piko je vertellen, maar ze zullen die beslissing vast wel doorgedacht hebben.

Wat ik er van begrepen heb zitten de kosten hem niet zozeer in het ontwerpen, maar in het maken van een mal. Een GTW is in Nederland toch een veel marginaler model dan een Hondekop, die bijna 40 jaar en in verschillende uitmonsteringen heeft rondgereden.

Nou weet ik niet precies wat ze aan de Benelux-Hondekop hebben aangepast (38 pagina's is rijkelijk veel om door te lezen), maar kennelijk vonden ze dat de investering waard.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re:Arriva en Veolia GTW in model
« Reactie #403 Gepost op: 26 October 2011, 00:31:41 »
Nu is LSM al niet duur vind ik.

Stammetje van 12 bakken gaat me €650 kosten. Daar koop je aardig wat Piko's voor.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4945
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re:Arriva en Veolia GTW in model
« Reactie #404 Gepost op: 26 October 2011, 01:16:06 »
Niet helemaal mee eens.

Denk aan de Hondekop van Piko, de groen of gele uitvoering, dus niet Benelux. Had deze ook een foute raampartij? (andere fouten even daargelaten) En de prijs is laag.

Als je toch kijkt naar de Benelux uitvoering, deze is nog weer iets verder verbeterd.

Maar blijft toch "goedkoop".
  
Ik vraag mij dus af de raampartij niet gewoon correct had kunnen zijn, tegen een dan maar iets hogere prijs.

Maar wat is dan "goedkoop" ? 149euro voor een zo goed als kloppende benelux hondekop of ca. 200euro  :o voor een niet kloppend model...... 200 euro is in mijn woordeboek niet "goedkoop".....