Piko heeft gewoon gefaalt door het Oosterijks model ook in de Arriva & Veolia jas te steken.Het had zo anders gekunt....voor €239.- een fout model is zo wel veel natuurlijk.Het is gewoon een slordig besluit geweest bij Piko geweest om dezelfde mal te gaan gebruiken voor de NL markt.Wie weet brengen ze nog meer uit (door uitbreiding deslands) met een verbeterd model.Dan mag ik hopen dat er nog eens een met een Friese eind bestemming inzit!!De mijne is iig gecanceled!!Greetz:Menno
Sorry, maar dit vergelijk is natuurlijk niet eerlijk he. De GTW rijdt nog maar net een aantal jaar, terwijl de Hondekop haar hele levensloop er al op had zitten voordat Piko aan het model begon. Weet jij veel hoe veel varianten er nog van de GTW komen?
Dat er van de GTW minder zijn dan van alle Hondekoppen is waar, maar voor de 8 NS stellen en 4 NMBS stellen Benelux hebben ze toch ook maar even mooi de mallen aangepast. Bovendien zijn van deze Benelux zeker niet meer varianten dan van de GTW's en komt van de GTW nog een nieuw kleurenschema te rijden, namelijk tussen Zwolle en Emmen.
Tenslotte reden de Beneluxstellen feitelijk maar op één traject en zijn de GTW's zich al aardig aan het verspreiden over het land: Groningen, Friesland, Zuid Holland, Limburg en straks ook Overijssel.Ik vind het van Piko vreemd dat een keurig treinstel als de Beneluxhondekop in het programma Hobby zit, terwijl een duidelijk niet kloppend model als de GTW in het segment Expert valt.
Hallo Jeroen,Bas heeft zijn trix 6400 verkocht reden was dat de draaistellen niet klopten, de cabine stond wel op de juiste maar had ook zijn prijs kaartje, kijk eens naar de koploper van matrix ook niet "1: 87 lengte, maar daar lees je weinig van.Bas en ik hebben heel veel piko materieel, maar ik denk dat piko nog steeds een oostblok image heeft, we hebben wel de 6400 van piko en vindt hem 10 mooier dan den de matrix 6400 en rijdt ook net zo mooi stil, maar ben er wel mee eens dat de GTW misschien beter in het hobby programma had gemoeten ivm raamindeling, en tot slot de lint van fleischmann is ook niet helemaal correct maar daar hangt ook een prijskaartje aan, maar vindt het niet helemaal eerlijk hoe de GTW nu wordt afgekraakt, je koopt hem of je koopt he niet.verder wil ik nog 1 ding kwijt over piko het rijdt geweldig en de wagons liggen als een blok op het spoor en daar ben ik ook erg blij mee, en dat kan je niet van duurdere merken zeggen.ook in de trek duwtreinen gaat er bij piko niets mis.mvgr Evert en Bas.