Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Flevodienst 1976
Vandaag om 18:25:30
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 18:19:55
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 18:17:37
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Prutsert
Vandaag om 18:12:05
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Thom
Vandaag om 18:04:49
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
Vandaag om 17:55:33
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door Stefan88
Vandaag om 17:46:27
Microstepper motoren voor armseinpalen door Menno
Vandaag om 17:43:02
Overstroomd spoor in Schotland door Hendrik Jan
Vandaag om 17:30:51
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door ES44C4
Vandaag om 17:16:10
LS Models CIWL LX slaapwagens door Rob Ellerman
Vandaag om 16:59:53
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 16:27:24
Terug in de tijd met trein en tram rondom groningen door tijgernootje
Vandaag om 16:24:47
Montanbahn ergens in het 'Geroerde Gebied' door Montanbahn
Vandaag om 16:18:48
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door Rick
Vandaag om 16:00:54
Sfeer op je modelbaan door meino
Vandaag om 14:48:00
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door tijgernootje
Vandaag om 14:36:26
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
Vandaag om 14:30:11
Bauarbeiten im gange door MOVisser
Vandaag om 13:45:56
lampjes in huizen willekeurig schakelen door AP3737
Vandaag om 12:47:46
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door tijgernootje
Vandaag om 12:30:10
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 12:26:46
Dat overkomt mij niet. door Benelux795
Vandaag om 11:45:04
Raadplaatje door Eric B
Vandaag om 11:41:14
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Jelmer
Vandaag om 11:07:40
Br 38 Piko Superen. door Jelmer
Vandaag om 11:05:27
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
Vandaag om 08:11:51
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 05:13:26
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door spock
21 July 2025, 23:18:52
Toon hier je (model)treinfoto's door Frank 123
21 July 2025, 22:05:35

Auteur Topic: Arriva en Veolia GTW in model  (gelezen 176744 keer)

Jean-Pierre

• Offline Offline
    • flickr fotopagina
Re:Arriva en Veolia GTW in model
« Reactie #420 Gepost op: 26 October 2011, 15:03:41 »
Maar bij de 6400 werd direct verteld dat het geen kloppend model zou worden, en ook de prijs was er naar. Dat ligt dus duidelijk anders dan bij de GTW.

Menno 1846

• NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Frl
    • Frieslandrail
« Reactie #421 Gepost op: 26 October 2011, 15:07:18 »
Die zagen er wel beter uit!!
Greetz:Menno
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #422 Gepost op: 26 October 2011, 15:07:52 »
Piko heeft gewoon gefaalt door het Oosterijks model ook in de Arriva & Veolia jas te steken.
Het had zo anders gekunt....voor €239.- een fout model is zo wel veel natuurlijk.
Het is gewoon een slordig besluit geweest bij Piko geweest om dezelfde mal te gaan gebruiken voor de NL markt.
Wie weet brengen ze nog meer uit (door uitbreiding deslands) met een verbeterd model.
Dan mag ik hopen dat er nog eens een met een Friese eind bestemming inzit!!
De mijne is iig gecanceled!!

Menno..

Met je berichten : Ik zal een tip van de sluier oplichten enz enz,(achter in deze draad te lezen)  ging ik er vanuit dat je enigzins bij de ontwikkeling van het model betrokken was.
Dus verbaasd het me zeer dat je niet wist dat de raamindeling niet zou kloppen, dat was al een geruime tijd bekend voor de insiders...
« Laatst bewerkt op: 26 October 2011, 15:09:55 door Chris »

Jeroen Water

• Offline Offline
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
« Reactie #423 Gepost op: 26 October 2011, 15:09:11 »
Maar die 6400 was ook een expert model, ook weer zo vreemd. Dat de G1206 dat label krijgen kan ik begrijpen, het zijn voor zover ik weet en gezien heb, prima locs. Maar als je dan er een kleurversie van maakt die er op lijkt, maar niet klopt, gooi hem dan in het Hobby programma. Dan weet de consument dat je er niet teveel van mag verwachten.

Jeroen
« Laatst bewerkt op: 26 October 2011, 15:11:00 door Jeroen Water »
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

mass am see

• Offline Offline
  • de hondsrug baan
« Reactie #424 Gepost op: 26 October 2011, 15:27:06 »
Hallo Jeroen,

Bas heeft zijn trix 6400 verkocht reden was dat de draaistellen niet klopten, de cabine stond wel op de juiste maar had ook zijn prijs kaartje, kijk eens naar de koploper van matrix ook niet "1: 87 lengte, maar daar lees je weinig van.Bas en ik hebben heel veel piko materieel, maar ik denk dat piko nog steeds een oostblok image heeft, we hebben wel de 6400 van piko en vindt hem 10 mooier dan den de matrix 6400 en rijdt ook net zo mooi stil, maar ben er wel mee eens dat de GTW misschien beter in het hobby programma had gemoeten ivm raamindeling, en tot slot de lint van fleischmann is ook niet helemaal correct maar daar hangt ook een prijskaartje aan, maar vindt het niet helemaal eerlijk hoe de GTW nu wordt afgekraakt, je koopt hem of je koopt he niet.verder wil ik nog 1 ding kwijt over piko het rijdt geweldig en de wagons liggen als een blok op het spoor en daar ben ik ook erg blij mee, en dat kan je niet van duurdere merken zeggen.ook in de trek duwtreinen gaat er bij piko niets mis.

mvgr Evert en Bas.

Menno 1846

• NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Frl
    • Frieslandrail
« Reactie #425 Gepost op: 26 October 2011, 15:31:49 »
Dat die raampartij niet klopte wist ik al....daarom was dat één vd redenen dat ik hem heb gecanceled!!
Maar dat kan ik toch niet zeggen vroegtijdig tegen ieders hier op het forum....of wel dan?!
Zou jij dat wel gaan doen?
Dan is Chris gauw modelspoor goeroe af!!
« Laatst bewerkt op: 26 October 2011, 15:43:14 door Menno 1846. Reden: TXT »

Jean-Pierre

• Offline Offline
    • flickr fotopagina
« Reactie #426 Gepost op: 26 October 2011, 15:38:35 »
Dus als ik goed begrijp wist een beperkte groep van de foute raamindeling af maar heeft (mocht?) dat niet eerder verteld !? Dat vind ik toch vreemd, want dan was deze (terechte) onvrede over het model eerder naar boven gekomen en had Piko dit ook eerder kunnen weten. Oftewel, deze blamage had voorkomen kunnen worden als het compromis van Piko eerder naar buiten was gebracht en niet nu pas. Scaltetrading heeft het met Benelux toch laten zien hoe het wel kan....

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #427 Gepost op: 26 October 2011, 15:46:51 »
@Jean Pierre

Ja hoor, dat mochten we wel vertellen, maar dat kwam hier niet ter sprake. Op het 3 rail forum bv wel, en daar staat het al enige tijd te lezen.
Ik was niet bij de ontwikkeling betrokken maar pikte het ongeveer een halve maand geleden op.
Het is ook geen fout, maar een bewuste keuze van Piko, dat staat hier al. Dus heeft het niets met geheimzinnigheid te maken.

EN, je weet het nooit zeker. Want toen de eerste foto's verschenen met goede ramen, begon ik ook te twijfelen. En heb toen toch maar bevestiging gezocht bij Piko en gekregen en gewoon hier geplaatst.

@Menno, nee dat bedoel ik niet,je gaat de ontwikkeling niet delen hier op het forum :) Alhoewel, met de opmerking Tip van de sluier heb je je automatisch versproken :)
Ik bedoel, dat je hem nu zo stellig (en enigzins boos) hebt geannuleerd...
En ze ziet er toch goed uit, buiten de raamindeling ?
Ik vind het drukwerk zeer goed. En de totaal indruk ook.
« Laatst bewerkt op: 26 October 2011, 16:13:18 door Chris »

Menno 1846

• NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Frl
    • Frieslandrail
« Reactie #428 Gepost op: 26 October 2011, 15:52:36 »
Raam indeling was fout & bepaalde onderdelen wel of niet van belang waren niet aanwezig.
Was wel een kleine kink in de kabel waarop ik ben afgehaakt.
Ik hoop dan ook vanharte dat er zo snel mogelijk of correcties worden uitgebracht of een compleet nieuwe juiste outfit.

Bello

• Offline Offline
  • Trains are Toys, Toys are trains
    • Leovardia
« Reactie #429 Gepost op: 26 October 2011, 17:14:52 »
Ik vind het een model wat bijzonder goed lijkt. Het model is heel mooi vormgegeven. De uitstraling is wat dat betreft uitstekend. De ramen wijken af, maar dat doet geen geweld aan de totaal indruk van het model. Hoever moet je gaan in de perfectie die je wilt. Is je modelbaan ook zo perfect dat je je echt zorgen moet maken over dit soort afwijkingen ?

Als ik de komende maanden een beetje goed verdien (ben freelancer, dus dat is altijd afwachten) dan lijkt het mij wel een leuke aanschaf. 

Bert

Viktor

• BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • 77*
« Reactie #430 Gepost op: 26 October 2011, 17:28:24 »
Ik heb deze trouwens gekocht voor het rijden...
Als volgend jaar de Arriva gtw met stroomafnemer die dan naar Emmen rijd uitkomt koop ik die alleen als die een goede raamindeling bezit,
Want die wil ik dan gewoon hebben voor het model  ;)
En de rij-eigenschappen zijn goed toch?
Als je treintje lekker over je baan rijdt heb je echt geen tijd om de ramen te tellen hoor  8)

gr. Viktor

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #431 Gepost op: 26 October 2011, 19:12:48 »
Sorry, maar dit vergelijk is natuurlijk niet eerlijk he.

De GTW rijdt nog maar net een aantal jaar, terwijl de Hondekop haar hele levensloop er al op had zitten voordat Piko aan het model begon. Weet jij veel hoe veel varianten er nog van de GTW komen?

Maar wat had Piko dan moeten doen? 35 jaar wachten eer ze met een model van de GTW op de markt kwamen? :)

Citaat
Dat er van de GTW minder zijn dan van alle Hondekoppen is waar, maar voor de 8 NS stellen en 4 NMBS stellen Benelux hebben ze toch ook maar even mooi de mallen aangepast. Bovendien zijn van deze Benelux zeker niet meer varianten dan van de GTW's en komt van de GTW nog een nieuw kleurenschema te rijden, namelijk tussen Zwolle en Emmen.

Inderdaad merkwaardig, al zei vermeld dat er al erg lang gesmacht werd naar een fatsoenlijk model van de Benelux-Hondekop. Waarschijnlijk heeft er inderdaad iemand in Nederland aan dit project staan trekken.

Citaat
Tenslotte reden de Beneluxstellen feitelijk maar op één traject en zijn de GTW's zich al aardig aan het verspreiden over het land: Groningen, Friesland, Zuid Holland, Limburg en straks ook Overijssel.

Ik vind het van Piko vreemd dat een keurig treinstel als de Beneluxhondekop in het programma Hobby zit, terwijl een duidelijk niet kloppend model als de GTW in het segment Expert valt.

Klopt, maar ik ben geen helderziende, dus hier zou ik alleen maar over kunnen speculeren. Maar merkwaardig is het wel.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Viktor

• BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • 77*
« Reactie #432 Gepost op: 26 October 2011, 20:46:14 »
Pff... en Drenthe dan?  ;D

T.Spat

• Offline Offline
« Reactie #433 Gepost op: 26 October 2011, 21:17:21 »
Ik heb vandaag de Zwitserse uitvoering kunnen ophalen,
en ben er zeer tevreden mee :D

Mvg,

Tis
« Laatst bewerkt op: 27 October 2011, 12:12:16 door T.Spat »

Jeroen Water

• Offline Offline
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
« Reactie #434 Gepost op: 27 October 2011, 07:51:20 »
Hallo Jeroen,

Bas heeft zijn trix 6400 verkocht reden was dat de draaistellen niet klopten, de cabine stond wel op de juiste maar had ook zijn prijs kaartje, kijk eens naar de koploper van matrix ook niet "1: 87 lengte, maar daar lees je weinig van.Bas en ik hebben heel veel piko materieel, maar ik denk dat piko nog steeds een oostblok image heeft, we hebben wel de 6400 van piko en vindt hem 10 mooier dan den de matrix 6400 en rijdt ook net zo mooi stil, maar ben er wel mee eens dat de GTW misschien beter in het hobby programma had gemoeten ivm raamindeling, en tot slot de lint van fleischmann is ook niet helemaal correct maar daar hangt ook een prijskaartje aan, maar vindt het niet helemaal eerlijk hoe de GTW nu wordt afgekraakt, je koopt hem of je koopt he niet.verder wil ik nog 1 ding kwijt over piko het rijdt geweldig en de wagons liggen als een blok op het spoor en daar ben ik ook erg blij mee, en dat kan je niet van duurdere merken zeggen.ook in de trek duwtreinen gaat er bij piko niets mis.

mvgr Evert en Bas.

Evert en Bas,

Ik heb absoluut niet de intentie om Piko af te kraken, integendeel. Ik ben ook zeer tevreden over dit merk. Het materieel rijdt / rolt perfect en zit degelijk in elkaar. Eigenlij kalleen maar lof dat men voor de prijzen die ze hanteren dergelijke modellen kunnen realiseren.

Dat het een bewuste keuze van Piko is om de raamindeling van de GTW niet aan te passen, is jammer, maar begrijpelijk. We mogen al blij zijn dat de kop aangepast is. En 200 euro voor dit treinstel vind ik ook nog netjes.

Ik verbaas me er alleen maar over dat Piko hun modellen in klasses uitgeeft, Hobby, Classics en Expert, waarbij men naar mijn idee volledig willekeurig zo'n label toekent. Dat is de enige opmerking die ik maak. Een model waarvan uit kostenbesparing of weet ik veel wat willens en wetens behoorlijk wordt afgeweken van het grote voorbeeld (zijramen GTW en de 6400) zouden m.i. in het hobbysegment horen.

De Hondekop was eenvoudig uitgevoerd met een losse neus en simpele draaistellen, dus logisch dat het een hobbymodel geworden is. De Benelux heeft een totale metamorfose ondergaan. Nog steeds een losse neus, dus naad, maar wel geheel aangepaste zijwanden, mooie draaistellen en veel details op het dak. Dan had het toch logischer geweest als dat stel een Expert was geworden en de GTW een Hobbymodel?

Dat is nogmaals het enige wat ik vreemd vind. Nu interesseert mij dat label op de doos geen biet, ik beoordeel het model zelf wel en bepaalof ik het hebben wil of niet. Maar zo'n label schept bij de consument nu eenmaal wel verwachtingen.

Jeroen

Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974