Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Dave.......
Vandaag om 00:00:40
Roco NS500/600/700, Hippelvragen, klein en groot door Reinout van Rees
27 June 2025, 23:52:42
20 jaar BNLS door WesleyMunnik
27 June 2025, 23:28:33
Plaat met klinkerpatroon voor straatspoor door gdh
27 June 2025, 23:22:12
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Ferdinand Bogman
27 June 2025, 23:02:49
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Bram S
27 June 2025, 22:38:03
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
27 June 2025, 22:27:55
Piko 2025 door prutser
27 June 2025, 22:09:53
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
27 June 2025, 21:47:31
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door cor_b
27 June 2025, 21:36:17
Piko EUROCITY 2969 traxx door DBCargo
27 June 2025, 21:13:43
De modeltreinen van Spoorijzer door spoorijzer
27 June 2025, 20:56:26
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
27 June 2025, 20:51:01
Roco 290 digtaliseren door Henk Veenstra
27 June 2025, 19:28:37
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
27 June 2025, 18:36:51
De Projecten van RetroJack door RetroJack
27 June 2025, 18:18:31
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM door Rob Ellerman
27 June 2025, 18:16:23
De Zwolsche baan (Emplacement station Zwolle medio jaren 50) door AlbertG
27 June 2025, 16:29:19
US diorama in H0 door Wim Vink
27 June 2025, 16:11:27
Een nieuw begin door bask185
27 June 2025, 15:57:01
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
27 June 2025, 15:32:25
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
27 June 2025, 13:18:20
PB models: Wadlopers model 2022, voorbeschouwing + bespreking door PBModels
27 June 2025, 13:02:59
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door 1200blauw
27 June 2025, 11:58:32
NZH A 1001 - 1004 door Rob Ellerman
27 June 2025, 10:27:05
Dönsdorfer Bauberichte door Basilicum
27 June 2025, 08:50:38
Raadplaatje door Dpc Fo
27 June 2025, 08:22:52
Philotrain 3737 rijeigenschappen verbeteren door janw
27 June 2025, 01:16:13
keerlusproblemen door astrantia
26 June 2025, 23:32:14
Verschil leveranciers DCC decoders? door Ronald Halma
26 June 2025, 22:17:12
  

Auteur Topic: BNLS-Werkspoor - Plan V zonder bagage afdeling.  (gelezen 26402 keer)

NS2200

  • Offline Offline
  • Berichten: 93
  • NS 2200
Re: BNLS-Werkspoor - Plan V zonder bagage afdeling.
« Reactie #75 Gepost op: 03 November 2011, 13:51:03 »
Goede info en bedankt voor de foto.

Ajb, het klaptafeltje en raam dus al sinds de bouw? Het stel op NS 150 gemist, althans staat niet op mijn foto's van toen.

Ik vermoed dan dat het verplaatsen van de rollen bij de R4 revisie gebeurd is.



Iwan
« Laatst bewerkt op: 03 November 2011, 13:52:50 door NS2200 »

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 605
  • *
    • Flickr
Re: BNLS-Werkspoor - Plan V zonder bagage afdeling.
« Reactie #76 Gepost op: 14 November 2011, 09:43:46 »
Het eerste stel van de serie V4, de 441, ging op 17 maart 1989 in revisie. Dit was de R4 beurt, oftewel de grote revisie. Het laatste stel, de 483, zal waarschijnlijk ergens in 1991 gereviseerd zijn.
Spoorgroet, Martin

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5356
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: BNLS-Werkspoor - Plan V zonder bagage afdeling.
« Reactie #77 Gepost op: 14 November 2011, 10:39:33 »
En inderdaad, tijdens die revisie zijn de koersrollen verplaatst.

Voor de jaren '80 dus mooi op zijn oude plekkie zetten!  (y)

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Romeo373

  • Gast
Re: BNLS-Werkspoor - Plan V zonder bagage afdeling.
« Reactie #78 Gepost op: 14 November 2011, 11:27:45 »
Op NS-150 stond de 441, die toen als eerste van de serie net uit revisie kwam.

Gr. Romeo

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 605
  • *
    • Flickr
Re: BNLS-Werkspoor - Plan V zonder bagage afdeling.
« Reactie #79 Gepost op: 14 November 2011, 11:47:32 »
De aflevering van de 441 na revisie was op 10 juli 1989, op 28 juli 1989 volgde de aflevering van de 442.
Spoorgroet, Martin

Romar

  • Offline Offline
  • Berichten: 3837
    • Driehuizen in 1:87
Re: BNLS-Werkspoor - Plan V zonder bagage afdeling.
« Reactie #80 Gepost op: 30 January 2012, 00:41:13 »
*Uche* *Kuch* *Proest*

Zo, daar was ik weer, heb de V's maar eens uit hun verhuisdoos getrokken.  ;D
Moest ook maar weer iets mee gedaan worden.

Weet nog wel dat ik er nog niet helemaal tevreden over was en dat er nog wel wat schuur en plamuur werk aan zou zitten...
En daar had ik eigenlijk niet zo trek in, maar ja, het zal toch eens af 'moeten'.
Op het moment dat ik de kappen weer door me handen kreeg vielen me er gelijk twee dingen op.

1 Mee gegoten railingen, dat gaan we anders doen. Heb ze er dan ook afgesneden.
2 Randen op de overgang van neus naar zijwand. Kon me niet herinneren deze op het grote voorbeeld te hebben gezien. Maar voor de zekerheid even plaatjes gekeken en inderdaad, dat kan ook glad geschuurd gaan worden.

Hier twee platen:

Handrail langs de deuren weggesneden. Nou ja, gesneden, ik heb er een platte guts voor gebruikt, gaat prima.

Plan V's ook uit het stof gevist. by Romar Keijser, on Flickr

En vervolgens schuren, schuren, schuren, sch...

Schuur, schuur, schuur, ... by Romar Keijser, on Flickr

Heb hier en daar ook wat delen van een dikke laag plamuur voorzien, daar heb ik destijds te ver door geschuurd en zag er niet zo mooi meer uit. Dus dat hoop ik zo een beetje te herstellen.

Mvg,

Romar
Herrie liefhebber, Early hardcore, Industrial & Frenchcore.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18619
    • Het Groterdam Project
Re: BNLS-Werkspoor - Plan V zonder bagage afdeling.
« Reactie #81 Gepost op: 30 January 2012, 02:50:44 »
Lekker bezig.  (y)

Romar

  • Offline Offline
  • Berichten: 3837
    • Driehuizen in 1:87
Re: BNLS-Werkspoor - Plan V zonder bagage afdeling.
« Reactie #82 Gepost op: 30 January 2012, 04:05:01 »
Heb voor de verandering geen bouwdip, maar een bouwpiek geloof ik. Wordt ook wel eens tijd dat er wat stof vangende project afgemaakt gaan worden.

Net de plasto weg / glad geschuurd, later vandaag eens kijken of de primer het ziet zitten om aan het werk te gaan. ;D

Romar
Herrie liefhebber, Early hardcore, Industrial & Frenchcore.

johnny-VIRM

  • Offline Offline
  • Berichten: 522
Re: BNLS-Werkspoor - Plan V zonder bagage afdeling.
« Reactie #83 Gepost op: 30 January 2012, 15:13:04 »
pas op, voor de R4 had je 1 rol in de Bk in de wc en een rol in de wc van de ABk, deze waren oud nog hand bedient.
Daarna automaat op balkon in kast en de rollen bovenin het bagagerek van de 3 raam coupe. We hebben dan alleen over de 441 tot en met 483. De hogere serie´s hadden nieuw al automaat rollen en in de B(p)k in het HC hokje.
« Laatst bewerkt op: 30 January 2012, 15:15:10 door johnny-VIRM »

Romar

  • Offline Offline
  • Berichten: 3837
    • Driehuizen in 1:87
Re: BNLS-Werkspoor - Plan V zonder bagage afdeling.
« Reactie #84 Gepost op: 01 February 2012, 01:35:00 »
Inmiddels enkele schuur en spuit sessies later is het spul eindelijk naar me zin.
Later vandaag het geel er maar eens op knallen.  :)


Eindelijk zijn ze me naar me zin. by Romar Keijser, on Flickr

Begint het weer wat te worden.

Mvg,

Romar
Herrie liefhebber, Early hardcore, Industrial & Frenchcore.

manuelspot

  • Gast
Re: BNLS-Werkspoor - Plan V zonder bagage afdeling.
« Reactie #85 Gepost op: 01 February 2012, 03:51:58 »
Nice hoor.
Erg strak. Zo te zien gaat er bij jou geen Roco 1:87 in de collectie komen.

Manuel

Romar

  • Offline Offline
  • Berichten: 3837
    • Driehuizen in 1:87
Re: BNLS-Werkspoor - Plan V zonder bagage afdeling.
« Reactie #86 Gepost op: 01 February 2012, 04:04:47 »
Zoals het er nu uit ziet niet nee, al me reizigers materieel is 1:100 dus dan hou ik me daar ook maar gewoon aan. :P

Nu ik hier zo weer mee bezig ben lijkt me een plan T ook wel leuk om te maken. De 520 heeft wel iets.
Hopelijk gaan de vleesmannen in de dump en kan ik zo nog wat V's voor weinig scoren. ;D

Romar
Herrie liefhebber, Early hardcore, Industrial & Frenchcore.

Bart Zegers

  • Offline Offline
  • Berichten: 858
    • Mijn gescande foto's op Flickr
Re: BNLS-Werkspoor - Plan V zonder bagage afdeling.
« Reactie #87 Gepost op: 01 February 2012, 07:38:34 »
Ja een T in 1:100 zie ik ook wel zitten, maar ja, waar haal ik het geld vandaan  :D.

Bart
Met vriendelijke groet, Bart

Van NS 600 naar Strukton 300609
Een Roco NS

Romar

  • Offline Offline
  • Berichten: 3837
    • Driehuizen in 1:87
Re: BNLS-Werkspoor - Plan V zonder bagage afdeling.
« Reactie #88 Gepost op: 03 February 2012, 04:01:05 »
We zullen er nog even een update tegen aan gooien deze late avond / vroege ochtend. (zie maar wat van toepassing is)

De kappen staan in het geel:

Kappen geel gespoten. by Romar Keijser, on Flickr

Hier de kappen op een nog origineel fleischmann hok gestapeld. Hier geldt echter voor de 1e en 2e verdieping wel: 'pas op het afstapje!'.

Krijg nou, eentje vergeten... by Romar Keijser, on Flickr

En hier de aanpassingen van dichtbij:

Zoek de verschillen. =P by Romar Keijser, on Flickr

Zal naar verwachting later vandaag nog wel eens de reclame banen er op kunnen gaan zetten.
Ik denk dat ik net als voor de DD-AR maar een afplak mal ga maken voor de banen.

Voor deze twee stellen moeten er al snel 24 banen gespoten worden, wat nog mee valt de DD-AR had er slechts 48 nodig.  ::)

Mvg,

Romar
Herrie liefhebber, Early hardcore, Industrial & Frenchcore.

Bart Zegers

  • Offline Offline
  • Berichten: 858
    • Mijn gescande foto's op Flickr
Re: BNLS-Werkspoor - Plan V zonder bagage afdeling.
« Reactie #89 Gepost op: 03 February 2012, 07:47:48 »
Netjes weer Romar. Jij gebruikt toch Kleinspoorverf? komt het geel overeen met het Fleischmann geel? Ik kan het op de foto niet goed zien.

Bart
Met vriendelijke groet, Bart

Van NS 600 naar Strukton 300609
Een Roco NS