Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko 2200 (52686)+ uhlenbrock 76420(?) door Ben
Vandaag om 16:14:12
IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen? door Michiel 80
Vandaag om 16:11:55
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door sdz1976
Vandaag om 16:08:42
Einde Koemo ballast ??? door Ronald Halma
Vandaag om 16:01:55
LS Models 2024 door Servé
Vandaag om 15:59:57
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 15:56:35
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door dh3201
Vandaag om 15:30:48
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door martijnhaman
Vandaag om 15:17:25
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door Falkenberg
Vandaag om 14:43:38
US diorama in H0 door basjuh1981
Vandaag om 14:39:25
ACME 2024 met NS ICNG! door Daan!
Vandaag om 14:09:36
"Nederlandse" modellen door ArjanB
Vandaag om 14:07:20
Aachenau West door wob
Vandaag om 13:41:33
Openen Lima Hondekop door Pauldg
Vandaag om 13:08:22
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 10:52:24
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant door JeroenM.
Vandaag om 10:24:06
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Klaas Zondervan
Vandaag om 10:02:44
25 jaar geleden door Willem1951
Vandaag om 09:43:30
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Frans
Vandaag om 09:27:24
Baan in Los Angeles door Jelmer
Vandaag om 08:56:38
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:55:03
Bouw van materieel 40 treinstellen door Jelmer
Vandaag om 08:48:06
NS 8400 van Werps door Huup
18 april 2024, 23:17:50
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 april 2024, 23:17:45
Bisonkit verdunner door Deetrein
18 april 2024, 23:16:25
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door reinderlf
18 april 2024, 23:02:30
Vergelijkings-/conversietabel modelverven door Rob Ellerman
18 april 2024, 22:37:44
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
18 april 2024, 21:09:01
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door MichielB
18 april 2024, 20:24:46
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MichielB
18 april 2024, 20:05:30
  

Auteur Topic: BNLS-Werkspoor - Plan V zonder bagage afdeling.  (gelezen 24897 keer)

Romar

  • Offline Offline
  • Berichten: 3837
    • Driehuizen in 1:87
Re: BNLS-Werkspoor - Plan V zonder bagage afdeling.
« Reactie #105 Gepost op: 07 februari 2012, 19:35:53 »
En wat ik bij stel een gedaan heb:

Stel '1' af geplakt en al. by Romar Keijser, on Flickr

Heb ik bij stel twee ook gedaan, om vervolgens de zooi grijs te spuiten.

grijs gespoten by Romar Keijser, on Flickr

En de tape er weer af te peuteren:

beide stellen hebben hun keurtje weer terug by Romar Keijser, on Flickr

Romar
Herrie liefhebber, Early hardcore, Industrial & Frenchcore.

Romar

  • Offline Offline
  • Berichten: 3837
    • Driehuizen in 1:87
Re: BNLS-Werkspoor - Plan V zonder bagage afdeling.
« Reactie #106 Gepost op: 09 oktober 2012, 16:54:36 »
Citaat
Waarschuwing: er zijn al zo'n 30 dagen geen berichten meer geplaatst in dit topic.
Tenzij je zeker weet dat je hier wilt reageren, denk erover om een nieuw topic aan te maken.

Deze waarschuwing negeer ik maar even, heb weer wat te melden, ja ja!

Vanmiddag weer even bezig geweest met het Vee.


Opschriften op het Vee by Romar Keijser, on Flickr

Romar
Herrie liefhebber, Early hardcore, Industrial & Frenchcore.

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2519
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - Plan V zonder bagage afdeling.
« Reactie #107 Gepost op: 10 oktober 2012, 10:45:38 »
Netjes!
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5145
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: BNLS-Werkspoor - Plan V zonder bagage afdeling.
« Reactie #108 Gepost op: 10 oktober 2012, 11:28:34 »
Ze worden erg fraai Romar!

Gaat die Plan T er nu ook nog komen?

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re: BNLS-Werkspoor - Plan V zonder bagage afdeling.
« Reactie #109 Gepost op: 10 oktober 2012, 12:16:43 »
Romar mag wel doorbouwen, als straks de Roco versie uit is zou je de moed toch in de schoenen zakken ;)

(Althans zo gaat het hier... Roco kwam met de 1118 met geheel gele botsneus uit terwijl ik er mee bezig was op basis van een 1103, dat project is dus gecancelled)
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5145
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: BNLS-Werkspoor - Plan V zonder bagage afdeling.
« Reactie #110 Gepost op: 10 oktober 2012, 12:19:00 »
Romar schreef eerder al dat al zij nreizigersmat 1:100 is en dat dat zo blijft. Dan wordt het in zijn geval toch een zelfbouw Plan T.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re: BNLS-Werkspoor - Plan V zonder bagage afdeling.
« Reactie #111 Gepost op: 10 oktober 2012, 12:20:22 »
Ah OK, dat had ik even gemist. Dan heb je inderdaad een hele goede reden om door te bouwen!
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5145
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: BNLS-Werkspoor - Plan V zonder bagage afdeling.
« Reactie #112 Gepost op: 10 oktober 2012, 12:24:50 »
Dan wel een stel met bagage- en restauratie hoor. Die waren vééééél mooier dan die zonnebrilversies....  8)

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Romar

  • Offline Offline
  • Berichten: 3837
    • Driehuizen in 1:87
Re: BNLS-Werkspoor - Plan V zonder bagage afdeling.
« Reactie #113 Gepost op: 10 oktober 2012, 13:04:45 »
Zoals Jeroen al aan geeft hou ik het gewoon bij de 1:100 versies.

Er zit me al te veel werk in om het allemaal aan de kant te schuiven... bovendien zijn deze modellen me meer waard dan een kant en klaar gekocht model... het is niet alleen het model wat ik mooi vindt, maar het bouwen er van vindt ik net zo leuk dan wel nog leuker om te doen.

Van de fleischmannen is best nog wat van te maken, alleen, ja, ze zijn 1:100, maar daar zal ik niet wakker van liggen.  ;)
Het voordeel daar weer van is dat je redelijke goedkoop modellen voor de zaag kan aanschaffen.  ;D ;D

En die T komt er ook nog wel, heb inmiddels het Vee daar al voor in huis.
Heb ook al wat zaag plannen gemaakt, maar wanneer de bouw precies gaat beginnen is mij nog niet bekend.
Ik denk dat ik eerst maar eens wat af moet gaan bouwen.  ;D ;D


Update:
Inmiddels zitten bijna alle kleine rot opschriften er op, noodvijzel punten, en diverse andere teksten op de stelbalk.
Als deze er op zitten lak ik het stel af en moeten er nog wat decals op gaan komen.
Op de rubber ring om het topsein na, wil ik proberen ze zelf te maken.

Als dat allemaal gedaan is ga ik eens kijken of ik het stel technische wat kan verbeteren, andere motor, binnenverlichting, koersrol verlichting en van dat soort grappen.

Vraagje:
Ik wil er eigenlijk ook wel een andere motor in leggen, aangezien de koffie molen de vrije doorgang iets wat belemmerd...
Hebben jullie nog tips/aanraders? Ik zat te denken aan een BBtje, maar is deze sterk genoeg voor 4 bakken Vee?

Mvg,

Romar
Mvg,

Romar
Herrie liefhebber, Early hardcore, Industrial & Frenchcore.

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5145
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: BNLS-Werkspoor - Plan V zonder bagage afdeling.
« Reactie #114 Gepost op: 10 oktober 2012, 13:07:10 »
Een BB is absoluut ontoereikend voor 4 bakken. Ik zou zelf niet meer als een motorwagen aandrijven met een BB.....

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Romar

  • Offline Offline
  • Berichten: 3837
    • Driehuizen in 1:87
Re: BNLS-Werkspoor - Plan V zonder bagage afdeling.
« Reactie #115 Gepost op: 10 oktober 2012, 13:12:04 »
Ik had al een dergelijke vermoeden...

De enige ervaring die ik met een BB is, is een BB die ik tot een kraan op lories heb om gebouwd... :P
Daar is het natuurlijk voldoende voor.

Enig idee wat er dan wel een goed alternatief is hier voor?

Romar
Herrie liefhebber, Early hardcore, Industrial & Frenchcore.

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re: BNLS-Werkspoor - Plan V zonder bagage afdeling.
« Reactie #116 Gepost op: 10 oktober 2012, 13:48:12 »
Je zou een Mashima 18x33 met vliegwiel op de vloer kunnen leggen, cardan van GM&S en dan een oud Roco draaistel nemen. Mits je genoeg gewicht rondom dat ene draaistel weet te krijgen moet dat in elk geval voor een V'tje wel gaan werken.

Voor een Plan T zou je eventueel 2 zulke draaistellen in de restauratie-bak kunnen zetten, dan moet het helemaal geen probleem meer zijn.

Helaas heb je bij een Plan V/T geen schorten zoals bij een Hondekop, dus de aandrijving zal altijd iets zichtbaar blijven.

Wat de koffiemolen van Fleischmann betreft : je zou indien nog niet gemonteerd kunnen proberen of het ding met een nieuw motoranker met geintegreerd vliegwiel zich beter gaat gedragen. Maar hij blijft wel zichtbaar...
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden