Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Montanbahn
Vandaag
om 13:21:26
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 13:20:10
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 13:13:28
Lima Plan E ral kleuren vraag
door
MOVisser
Vandaag
om 13:06:56
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 13:03:33
Göhrener Viaduct, een begin, Project 13
door
Ronald Halma
Vandaag
om 13:02:43
De Zwolsche baan (Emplacement station Zwolle medio jaren 50)
door
AlbertG
Vandaag
om 12:58:22
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 12:48:14
Fleischmann Anna ombouw.
door
Erwin 054
Vandaag
om 12:30:03
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 12:28:55
Modeltreinwinkels in Berlijn.
door
Montanbahn
Vandaag
om 12:12:43
booster vraag
door
Montanbahn
Vandaag
om 12:02:50
US diorama in H0
door
Bertje B
Vandaag
om 11:40:47
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Bertje B
Vandaag
om 11:39:28
LOC nummer wijzigen op een E-loc
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 11:25:04
Vraag omtrent schakelen rangeersporen (analoog)
door
spoorijzer
Vandaag
om 11:19:17
Zolderbaan 2025
door
Ronald Halma
Vandaag
om 10:57:51
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 10:52:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 10:48:38
reserve onderdeel gezocht voor Minitrix 12593 BR132
door
joespoor
Vandaag
om 10:44:44
Raadplaatje
door
grossraumwagen
Vandaag
om 10:29:35
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 10:18:07
Artitec vierdeurs stalen D
door
sneek
Vandaag
om 10:03:38
Swalbenburg, N modulebaan
door
NS264
Vandaag
om 09:58:02
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
spoorijzer
Vandaag
om 08:07:57
BR-18.6 Schaal-0.
door
Benelux795
Vandaag
om 07:23:10
Nederlandse plattelandssfeer op een zolderkamer
door
Huup
Vandaag
om 07:09:48
Kranenberg, een exercitie in code 70
door
Ronald Halma
12 August 2025, 22:59:17
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100
door
Erwin 054
12 August 2025, 22:54:18
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
MarcoK1999
12 August 2025, 21:13:19
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
BNLS-Werkspoor - Plan V zonder bagage afdeling.
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
Vorige
-
Volgende
-
1
...
3
4
[
5
]
6
7
8
Omlaag
Auteur
Topic: BNLS-Werkspoor - Plan V zonder bagage afdeling. (gelezen 26514 keer)
rard
Vriend van SpoorH0.nl
Offline
Berichten: 3029
Re: BNLS-Werkspoor - Plan V zonder bagage afdeling.
«
Reactie #60 Gepost op:
06 July 2010, 18:28:39 »
Hoe staat ie ermee Romar?
Grt,
Gerard
Gelogd
Spoorh0.nl - dedrijfstang.nl - Maasfoort.nl
Romar
Offline
Berichten: 3837
Re: BNLS-Werkspoor - Plan V zonder bagage afdeling.
«
Reactie #61 Gepost op:
06 July 2010, 18:42:25 »
Stuk ongeduld dat je bent.
Er wordt af en toe wat aangerommeld, tussen het naar het strand gaan, werken, voetbal kijken en bier drinken door.
Mvg,
Romar
Gelogd
Herrie liefhebber, Early hardcore, Industrial & Frenchcore.
WVDD
WMU Projects.
Offline
Berichten: 453
Wout, WMU Projects.
Re: BNLS-Werkspoor - Plan V zonder bagage afdeling.
«
Reactie #62 Gepost op:
06 July 2010, 18:52:39 »
Ziet er goed uit
Gelogd
WMU Projects. Station Uden
www.wmu-projects.webklik.nl
Overlast
Offline
Berichten: 2521
Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - Plan V zonder bagage afdeling.
«
Reactie #63 Gepost op:
06 January 2011, 12:04:35 »
Romar, hoe staat het inmiddels met de plan V?
Gelogd
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom
Romar
Offline
Berichten: 3837
Re: BNLS-Werkspoor - Plan V zonder bagage afdeling.
«
Reactie #64 Gepost op:
06 January 2011, 14:19:23 »
Hij ligt nu op de plak te wachten op een laagje geel, hoe wel, na een lange periode op de plak liggen misschien nog even na kijken.
Maar dat moet nog even wachten, ben bezig met een nieuwe spuitcabine te bouwen.
Denk dat ik daar zo even mee verder ga, moet nog even langs de gammel voor wat onderdeeltjes.
En dan denk ik dat ik hem van de/het week(end) eens kan uit testen.
Nu moet ik ook wel zeggen dat ik iemand ben die met vlagen bezig is.
Dan een tijdje niet, dan weer een tijdje wel, dan weer een tijdje niet, dan weer...
Net hoeveel tijd, zin en energie er over is om wat te gaan doen zeg maar.
Maar als de spuitcabine af is, kan ik weer verder met de projecten waar de luchtkwast voor nodig is.
Waar onder dus ook de Plan V tjes.
Maar na het spuiten zijn we er nog niet...
Dan nog wat elektra gerommel en zo doen, aangezien ik 3 stellen gekoppeld ga laten rijden.
Dus ook even kijken hoe ik dat met de aandrijving ga regelen...
Mvg,
Romar
Gelogd
Herrie liefhebber, Early hardcore, Industrial & Frenchcore.
Overlast
Offline
Berichten: 2521
Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - Plan V zonder bagage afdeling.
«
Reactie #65 Gepost op:
10 January 2011, 12:17:31 »
Ach het moet ook wel leuk blijven. Ik bouw ook niet aan de lopende band door. Kijk maar eens naar mijn 1400, daar ben ik al een paar jaar mee bezig.
Ik zie de update vanzelf wel verschijnen.
Maarten
Gelogd
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom
Jeroen Water
Offline
Berichten: 5378
NS tijdperk IV (1973/1974)
Re: BNLS-Werkspoor - Plan V zonder bagage afdeling.
«
Reactie #66 Gepost op:
10 January 2011, 12:21:27 »
Nee, die lopende band van jouw staat meer stil dan dat ie loopt! Is er uberhaupt wel eens iets van die band komen rollen?
Jeroen
Gelogd
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974
Mispoes
Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
Offline
Berichten: 8990
Hengelooo 1:160
Re: BNLS-Werkspoor - Plan V zonder bagage afdeling.
«
Reactie #67 Gepost op:
10 January 2011, 12:28:31 »
Van je collega's moet je het hebben Maarten, verder:
Gelogd
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.
Jeroen Water
Offline
Berichten: 5378
NS tijdperk IV (1973/1974)
Re: BNLS-Werkspoor - Plan V zonder bagage afdeling.
«
Reactie #68 Gepost op:
10 January 2011, 12:38:28 »
Hahahaha, Maarten weet wie 't zegt.....
Jeroen
Gelogd
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974
Overlast
Offline
Berichten: 2521
Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - Plan V zonder bagage afdeling.
«
Reactie #69 Gepost op:
12 January 2011, 11:40:22 »
Inderaad! Mispoes, gewoon meepraten, anders worden ze gevaarlijk
. De band staat trouwens wel bijna stil. Maar, als m'n zolder af is zal er zeker een update van de 1400 komen. Ik zeg alleen nog niet wanneer
.
Trouwens, deze is wel (op de beglazing na af:)
http://i95.photobucket.com/albums/l125/overlast/P6221960.jpg
Maarten
Gelogd
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom
Jeroen Water
Offline
Berichten: 5378
NS tijdperk IV (1973/1974)
Re: BNLS-Werkspoor - Plan V zonder bagage afdeling.
«
Reactie #70 Gepost op:
12 January 2011, 12:00:46 »
Ik en gevaarlijk? Nou dan moet er toch echt heel wat gebeuren hoor
Mooi rijtuig Maarten! Hoe ga je het nu oplossen met de beglazing?
Jeroen
«
Laatst bewerkt op: 12 January 2011, 14:03:40 door Peter van der Leek. Reden: Het laatste bericht hoef je niet te quoten
»
Gelogd
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974
Overlast
Offline
Berichten: 2521
Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - Plan V zonder bagage afdeling.
«
Reactie #71 Gepost op:
12 January 2011, 12:08:38 »
Geintje, ik ben niet bang hoor.
Ik heb geprobeerd transparant styreen op maat te maken en er in te lijmen met Kristal klear, maar het resultaat was mij niet strak genoeg + is het een rotwerk om zoveel raampjes op maat te snijden en vijlen. Om transparant styreen achter de raamopeningen te lijmen is ook niet mooi omdat de wand ongeveer 2 mm dik is.
Maarten
Gelogd
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom
NS2200
Offline
Berichten: 93
NS 2200
Re: BNLS-Werkspoor - Plan V zonder bagage afdeling.
«
Reactie #72 Gepost op:
03 November 2011, 02:12:03 »
Ik loop al een tijdje rond met het plan eens een stel leuk te verbouwen en wilde specifiek een stel uit de reeks V4 t/m V6 (441-483) midden jaren '80 maken. Bij het zoeken naar informatie kwam ik op dit draadje en wilde geen apart topic aanmaken.
Ik heb een foto uit midden jaren '80, hier gelinkt met toestemming van de maker, en dat is stel 475. De koersrollen zitten daar boven het kleine raampje op de Bk-bak.
Foto van stel 467 te Rsd op 1 november 2011:
De koersrollen op de subseries V4-6 zitten momenteel boven één van de grote ramen van de Bk bak, i.p.v. boven de kleine raampjes.
Kan iemand mij vertellen wanneer ongeveer de koersrollen van de Plan V4-6 zijn verplaatst? Op de European railway server vond ik de 462 uit mei 1996 waar het stel nog geen gele cabineraampjes had maar wel de verplaatste koersrollen.
Verder zit er in de Bk-bak aan één kant i.p.v. een normaal raam, een ietwat kleiner rechthoekig raam, i.v.m. een apparatenkast daar. Dit kleinere raam bij de apparatenkast zat er toch al in bij de bouw in de jaren '70? En zo ja, heeft iemand toevallig wat foto's van zo'n stel uit midden jaren '80 van die kant?
Bedankt alvast!
Iwan
«
Laatst bewerkt op: 03 November 2011, 02:15:01 door NS2200
»
Gelogd
Nederduitsemeester
Offline
Berichten: 3465
Re: BNLS-Werkspoor - Plan V zonder bagage afdeling.
«
Reactie #73 Gepost op:
03 November 2011, 11:10:57 »
Volgens mij zijn de koersrollen vanaf eind jaren 80, begin jaren 90 van plaats veranderd in deze subserie.
Deze foto
heb ik begin jaren 90 gemaakt, treinstel kwam volgens mij zo uit de werkplaats, zag er nagelnieuw uit
Op NS150 stond destijds ook al een gereviseerd stel met zo'n verschoven koersrol.
Gelogd
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
Groeten, Erwin
ajb42
Nieuwe gebruiker
Offline
Berichten: 6
Re: BNLS-Werkspoor - Plan V zonder bagage afdeling.
«
Reactie #74 Gepost op:
03 November 2011, 12:05:19 »
De handbediende koersrollen boven de kleine ramen zijn tijdens de grote revisie rond 1990 vervangen door electrische rollen boven de grote ramen.
Het kleine raam in de grote afdeling van de BK is een uitsparing van de ruimte op het balkon; hier was een klaptafeltje en klapzitting voor de conducteur gesitueerd
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
Vorige
-
Volgende
-
1
...
3
4
[
5
]
6
7
8
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
BNLS-Werkspoor - Plan V zonder bagage afdeling.