Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Montanbahn
Vandaag om 13:21:26
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Ferdinand Bogman
Vandaag om 13:20:10
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:13:28
Lima Plan E ral kleuren vraag door MOVisser
Vandaag om 13:06:56
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 13:03:33
Göhrener Viaduct, een begin, Project 13 door Ronald Halma
Vandaag om 13:02:43
De Zwolsche baan (Emplacement station Zwolle medio jaren 50) door AlbertG
Vandaag om 12:58:22
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 12:48:14
Fleischmann Anna ombouw. door Erwin 054
Vandaag om 12:30:03
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 12:28:55
Modeltreinwinkels in Berlijn. door Montanbahn
Vandaag om 12:12:43
booster vraag door Montanbahn
Vandaag om 12:02:50
US diorama in H0 door Bertje B
Vandaag om 11:40:47
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Bertje B
Vandaag om 11:39:28
LOC nummer wijzigen op een E-loc door Ferdinand Bogman
Vandaag om 11:25:04
Vraag omtrent schakelen rangeersporen (analoog) door spoorijzer
Vandaag om 11:19:17
Zolderbaan 2025 door Ronald Halma
Vandaag om 10:57:51
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 10:52:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 10:48:38
reserve onderdeel gezocht voor Minitrix 12593 BR132 door joespoor
Vandaag om 10:44:44
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 10:29:35
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 10:18:07
Artitec vierdeurs stalen D door sneek
Vandaag om 10:03:38
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 09:58:02
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
Vandaag om 08:07:57
BR-18.6 Schaal-0. door Benelux795
Vandaag om 07:23:10
Nederlandse plattelandssfeer op een zolderkamer door Huup
Vandaag om 07:09:48
Kranenberg, een exercitie in code 70 door Ronald Halma
12 August 2025, 22:59:17
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
12 August 2025, 22:54:18
Toon hier je (model)TRAM foto's. door MarcoK1999
12 August 2025, 21:13:19
  

Auteur Topic: BNLS-Werkspoor - Plan V zonder bagage afdeling.  (gelezen 26514 keer)

rard

  • Vriend van SpoorH0.nl
  • Offline Offline
  • Berichten: 3029
    • Spoorh0.nl
Re: BNLS-Werkspoor - Plan V zonder bagage afdeling.
« Reactie #60 Gepost op: 06 July 2010, 18:28:39 »
Hoe staat ie ermee Romar?  ;D

Grt,

Gerard
Spoorh0.nl - dedrijfstang.nl - Maasfoort.nl

Romar

  • Offline Offline
  • Berichten: 3837
    • Driehuizen in 1:87
Re: BNLS-Werkspoor - Plan V zonder bagage afdeling.
« Reactie #61 Gepost op: 06 July 2010, 18:42:25 »
Stuk ongeduld dat je bent.  ;D

Er wordt af en toe wat aangerommeld, tussen het naar het strand gaan, werken, voetbal kijken en bier drinken door.  ;D

Mvg,

Romar

Herrie liefhebber, Early hardcore, Industrial & Frenchcore.

WVDD

  • WMU Projects.
  • Offline Offline
  • Berichten: 453
  • Wout, WMU Projects.
    • WMU Projects
Re: BNLS-Werkspoor - Plan V zonder bagage afdeling.
« Reactie #62 Gepost op: 06 July 2010, 18:52:39 »
Ziet er goed uit ;)
WMU Projects. Station Uden
www.wmu-projects.webklik.nl

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2521
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - Plan V zonder bagage afdeling.
« Reactie #63 Gepost op: 06 January 2011, 12:04:35 »
Romar, hoe staat het inmiddels met de plan V?
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Romar

  • Offline Offline
  • Berichten: 3837
    • Driehuizen in 1:87
Re: BNLS-Werkspoor - Plan V zonder bagage afdeling.
« Reactie #64 Gepost op: 06 January 2011, 14:19:23 »
Hij ligt nu op de plak te wachten op een laagje geel, hoe wel, na een lange periode op de plak liggen misschien nog even na kijken.
Maar dat moet nog even wachten, ben bezig met een nieuwe spuitcabine te bouwen.

Denk dat ik daar zo even mee verder ga, moet nog even langs de gammel voor wat onderdeeltjes.
En dan denk ik dat ik hem van de/het week(end) eens kan uit testen.

Nu moet ik ook wel zeggen dat ik iemand ben die met vlagen bezig is.
Dan een tijdje niet, dan weer een tijdje wel, dan weer een tijdje niet, dan weer...

Net hoeveel tijd, zin en energie er over is om wat te gaan doen zeg maar.

Maar als de spuitcabine af is, kan ik weer verder met de projecten waar de luchtkwast voor nodig is.
Waar onder dus ook de Plan V tjes.

Maar na het spuiten zijn we er nog niet...
Dan nog wat elektra gerommel en zo doen, aangezien ik 3 stellen gekoppeld ga laten rijden.
Dus ook even kijken hoe ik dat met de aandrijving ga regelen...


Mvg,

Romar
Herrie liefhebber, Early hardcore, Industrial & Frenchcore.

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2521
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - Plan V zonder bagage afdeling.
« Reactie #65 Gepost op: 10 January 2011, 12:17:31 »
Ach het moet ook wel leuk blijven. Ik bouw ook niet aan de lopende band door. Kijk maar eens naar mijn 1400, daar ben ik al een paar jaar mee bezig.
Ik zie de update vanzelf wel verschijnen.

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5378
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: BNLS-Werkspoor - Plan V zonder bagage afdeling.
« Reactie #66 Gepost op: 10 January 2011, 12:21:27 »
Nee, die lopende band van jouw staat meer stil dan dat ie loopt! Is er uberhaupt wel eens iets van die band komen rollen?  ;D ;D :P :P :P

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8990
  • Hengelooo 1:160
Re: BNLS-Werkspoor - Plan V zonder bagage afdeling.
« Reactie #67 Gepost op: 10 January 2011, 12:28:31 »
Van je collega's moet je het hebben Maarten, verder: :-X
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5378
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: BNLS-Werkspoor - Plan V zonder bagage afdeling.
« Reactie #68 Gepost op: 10 January 2011, 12:38:28 »
Hahahaha, Maarten weet wie 't zegt.....  (y)

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2521
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - Plan V zonder bagage afdeling.
« Reactie #69 Gepost op: 12 January 2011, 11:40:22 »
Inderaad! Mispoes, gewoon meepraten, anders worden ze gevaarlijk ;). De band staat trouwens wel bijna stil. Maar, als m'n zolder af is zal er zeker een update van de 1400 komen. Ik zeg alleen nog niet wanneer :-X.

Trouwens, deze is wel (op de beglazing na af:)
http://i95.photobucket.com/albums/l125/overlast/P6221960.jpg

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5378
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: BNLS-Werkspoor - Plan V zonder bagage afdeling.
« Reactie #70 Gepost op: 12 January 2011, 12:00:46 »
Ik en gevaarlijk? Nou dan moet er toch echt heel wat gebeuren hoor  :D

Mooi rijtuig Maarten! Hoe ga je het nu oplossen met de beglazing?

Jeroen
« Laatst bewerkt op: 12 January 2011, 14:03:40 door Peter van der Leek. Reden: Het laatste bericht hoef je niet te quoten »
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2521
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - Plan V zonder bagage afdeling.
« Reactie #71 Gepost op: 12 January 2011, 12:08:38 »
 :) Geintje, ik ben niet bang hoor.

Ik heb geprobeerd transparant styreen op maat te maken en er in te lijmen met Kristal klear, maar het resultaat was mij niet strak genoeg + is het een rotwerk om zoveel raampjes op maat te snijden en vijlen. Om transparant styreen achter de raamopeningen te lijmen is ook niet mooi omdat de wand ongeveer 2 mm dik is.

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

NS2200

  • Offline Offline
  • Berichten: 93
  • NS 2200
Re: BNLS-Werkspoor - Plan V zonder bagage afdeling.
« Reactie #72 Gepost op: 03 November 2011, 02:12:03 »
Ik loop al een tijdje rond met het plan eens een stel leuk te verbouwen en wilde specifiek een stel uit de reeks V4 t/m V6 (441-483) midden jaren '80 maken. Bij het zoeken naar informatie kwam ik op dit draadje en wilde geen apart topic aanmaken.

Ik heb een foto uit midden jaren '80, hier gelinkt met toestemming van de maker, en dat is stel 475. De koersrollen zitten daar boven het kleine raampje op de Bk-bak.





Foto van stel 467 te Rsd op 1 november 2011:



De koersrollen op de subseries V4-6 zitten momenteel boven één van de grote ramen van de Bk bak, i.p.v. boven de kleine raampjes.

Kan iemand mij vertellen wanneer ongeveer de koersrollen van de Plan V4-6 zijn verplaatst? Op de European railway server vond ik de 462 uit mei 1996 waar het stel nog geen gele cabineraampjes had maar wel de verplaatste koersrollen.

Verder zit er in de Bk-bak aan één kant i.p.v. een normaal raam, een ietwat kleiner rechthoekig raam, i.v.m. een apparatenkast daar. Dit kleinere raam bij de apparatenkast zat er toch al in bij de bouw in de jaren '70? En zo ja, heeft iemand toevallig wat foto's van zo'n stel uit midden jaren '80 van die kant?

Bedankt alvast!

Iwan
« Laatst bewerkt op: 03 November 2011, 02:15:01 door NS2200 »

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3465
Re: BNLS-Werkspoor - Plan V zonder bagage afdeling.
« Reactie #73 Gepost op: 03 November 2011, 11:10:57 »
Volgens mij zijn de koersrollen vanaf eind jaren 80, begin jaren 90 van plaats veranderd in deze subserie.

Deze foto

heb ik begin jaren 90 gemaakt, treinstel kwam volgens mij zo uit de werkplaats, zag er nagelnieuw uit 8)
Op NS150 stond destijds ook al een gereviseerd stel met zo'n verschoven koersrol.



'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

ajb42

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 6
Re: BNLS-Werkspoor - Plan V zonder bagage afdeling.
« Reactie #74 Gepost op: 03 November 2011, 12:05:19 »
De handbediende koersrollen boven de kleine ramen zijn tijdens de grote revisie rond 1990 vervangen door electrische rollen boven de grote ramen.
Het kleine raam in de grote afdeling van de BK is een uitsparing van de ruimte op het balkon; hier was een klaptafeltje en klapzitting voor de conducteur gesitueerd