Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 01:21:11
Terugverende koppeling door Deetrein
Vandaag om 00:27:32
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door Ferdinand Bogman
Vandaag om 00:05:28
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
03 August 2025, 23:57:10
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
03 August 2025, 23:50:40
Vreemd probleem door RobVille
03 August 2025, 23:37:42
Bahnstrecke 5867 door ruudns
03 August 2025, 23:05:00
Wat was jullie allereerste loc? door hervé
03 August 2025, 22:53:51
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door Frank 123
03 August 2025, 22:53:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
03 August 2025, 22:46:30
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door grossraumwagen
03 August 2025, 22:38:55
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
03 August 2025, 22:20:45
Fleischmann Anna ombouw. door Wim Vink
03 August 2025, 22:09:30
Lokpilot 4 defect door spock
03 August 2025, 21:57:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
03 August 2025, 21:17:19
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
03 August 2025, 21:02:57
Tentoonstelling: Liefs uit Roosendaal door Rsd1000
03 August 2025, 20:33:08
Da's Daz 2 door Huup
03 August 2025, 20:15:23
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ferdinand Bogman
03 August 2025, 19:57:09
Module vliegveld Jan van Mourik door Modellbahnwagen
03 August 2025, 18:56:12
Antislipband vervangen van Fleischmann 4065 door Albert de Heer
03 August 2025, 18:47:08
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Flevodienst 1976
03 August 2025, 18:30:14
Yamorc:loconet goes loco door Dirk
03 August 2025, 18:24:44
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door marco
03 August 2025, 18:06:22
Nederlandse trams in HO tijdperk 3 door Bart van der Meer
03 August 2025, 17:17:10
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
03 August 2025, 17:13:17
US diorama in H0 door puntenglijder
03 August 2025, 16:33:32
Aanbrengen nummerschildjes, maar met welke lijm? door FransW
03 August 2025, 16:17:23
Vitrinekast door Hasenwald
03 August 2025, 14:34:01
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Ben
03 August 2025, 13:15:07
  

Auteur Topic: Voortgang Arnhem  (gelezen 56741 keer)

BAMA

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • Bart
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #75 Gepost op: 14 August 2010, 23:35:20 »
Hoi Ed
Verdunde houtlijm ga ik ook gebruiken om de balast op mijn modelspoorbaan vast te maken.
De rails heb ik wel eerst met de hand uitgericht
Bart

Christoph

  • Offline Offline
  • Berichten: 3054
    • Zwetdorf in model
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #76 Gepost op: 14 August 2010, 23:52:38 »
In de rails zitten nog al wat knikken.
Wie kan vertellen hoe die verwijderd worden.
Groet Bart

Hallo Bart,

met de stopmachine, in het linkje van ClarksonBleus te vinden onder Tamping Machines.

Groeten,

Christoph

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 8955
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #77 Gepost op: 15 August 2010, 01:26:54 »
Hoi,

Het lijkt wel flsm-profigleis. ;D

Gr Koen
Voor meer interactie volg Instagram@swalbenburg_moba_n
Werkspoor tijdelijk niet actief.
Flash & The Pan: waiting for a train.

Frans van Meerwijk

  • Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2183
  • Voor als de tram het eens niet doet...
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #78 Gepost op: 16 August 2010, 19:45:08 »
Hoi,

Het lijkt wel flsm-profigleis. ;D

Gr Koen

Wees blij, voor hetzelfde geld hadden ze het hele systeem veranderd en Märklin C-rail genomen  8) (y) (y)
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 8955
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #79 Gepost op: 16 August 2010, 22:33:52 »
Alleen nog een beetje weatheren en ballasten ;D!

Citaat
Märklin C-rail genomen  8) (y) (y)
Bij de wat oudere trafo en rails had men wel geweten wanneer men voorruit of achteruit ging! :)

Gr Koen
« Laatst bewerkt op: 16 August 2010, 23:50:01 door KoenF »
Voor meer interactie volg Instagram@swalbenburg_moba_n
Werkspoor tijdelijk niet actief.
Flash & The Pan: waiting for a train.

Ivo R.

  • Offline Offline
  • Berichten: 788
  • niks
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #80 Gepost op: 16 August 2010, 22:46:06 »
Wees blij, voor hetzelfde geld hadden ze het hele systeem veranderd en Märklin C-rail genomen  8) (y) (y)

Brrrrr. Ik moet er niet aandenken. *duik*
 ;D
Mooie worden van een Hc: "Bij de NS mag je meedenken, maar niet hardop."

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8241
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #81 Gepost op: 17 August 2010, 08:19:04 »
Werkelijkheid en model liggen soms verrassend dicht bij elkaar ;D

Nu maar weer terug naar de 1/1 werkelijkheid (y)
Vr. groeten,
Bob

BAMA

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • Bart
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #82 Gepost op: 18 August 2010, 20:04:30 »
Vandaag maar weer eens wezen kijken
De werkzaamheden aan de westkant van het station m.u.v de tunnel naderen het einde.
Hier bij een paar foto's

Graafwerk voor de tunnel aan de westkant





Wie kan er iets vertellen over de extra spoorstaaf



Dit is het voor vandaag
Als alles goed gaat gaan A.S. maandag de treinen weer rijden
Mvg Bart
« Laatst bewerkt op: 18 August 2010, 20:13:38 door Bob Rodenburg. Reden: 3 berichten samengevoegd zoals het bedoelt was ;-) »

Bruce!!!

  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
  • MK III
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #83 Gepost op: 18 August 2010, 20:18:16 »
Dat begint erop te lijken!

Gr Bruce
Passat driver:)

tinus

  • Offline Offline
  • Berichten: 1540
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #84 Gepost op: 18 August 2010, 20:47:36 »
toch met middenrail :P.

Tinus.

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8108
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #85 Gepost op: 18 August 2010, 21:00:42 »
Maar ze twijfelen nog.  8)

Waarschijnlijk toch tot inkeer gekomen  ;D

Gr.
Eric
Gr.
Eric

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8108
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #86 Gepost op: 18 August 2010, 21:03:49 »
Wie kan er iets vertellen over de extra spoorstaaf

Bart,

Tot waar loopt die extra spoorstaaf door? Heb je ook foto's van de andere kant.
Er lijkt nog een spoorstaaf te komen.

FF een wilde gok.
Misschien een "anti ontspoorstaaf" om de boel bij een ontsporing niet te ver uit het spoor te laten lopen. Vergelijkbaar met bruggen?

Gr.
Eric
Gr.
Eric

sander1985

  • Offline Offline
  • Berichten: 1867
  • Team Mitropa *
    • -- Team Mitropa --
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #87 Gepost op: 18 August 2010, 21:05:52 »
En dan misschien juist daar omdat de dive-under er daar onderdoor loopt zodat de trein de betonconstructie er onder niet te veel beschadigd?

Sander
Bouw: OHMB - Krommeveer
In de planning: een stukje Gouda

Arreman

  • Offline Offline
  • Berichten: 98
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #88 Gepost op: 18 August 2010, 21:35:01 »
Die middenspoorstaaf is een ontsporingsgeleiding. In de richtlijnen van ProRail wordt aangegeven dat een spoor dat binnen 10m van een dragende ondersteuning van een viaduct loopt, een geleiding moet hebben voor een ontspoorde trein. Dit mag een geleiding zijn aan de kolommen van het viaduct (zo'n zware betonnen voet), of een geleiding in het spoor. De lengte van deze geleiding voor een viaduct is afhankelijk van de baanvaksnelheid.
H0, DCC, Intellibox, Koploper

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1298
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #89 Gepost op: 18 August 2010, 21:39:39 »
@arreman "moeten die andere sporen dan ook niet zo een rail hebben/krijgen"??

Je ziet die dubbele tussensporenstaven ook wel op plekken waar het spoor veel verzakt,
geeft een iets betere stevigheid aan de spoorstaven zodat verzakking iets minder snel optreedt.