Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

mDDM, waarom 3 draaistellen? door Peter Kleton
Vandaag om 10:53:10
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door RetroJack
Vandaag om 10:47:51
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 10:42:38
Raadplaatje door Ronald69
Vandaag om 10:39:08
PB Models, ICR-rijtuigen door Luc2000
Vandaag om 10:38:28
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 10:29:08
Roco modellen op aliexpress door Arjan6511
Vandaag om 10:28:37
verschil in montage plaat dieselmotor wagen door edwin1974
Vandaag om 10:28:02
Had de NS4903 rangeerlicht? door ruudns
Vandaag om 10:07:27
Spoor S in Europa - Presentatie van spoor S treinen van BUB, JEP en Stadtilm door sncf231e
Vandaag om 09:59:44
Märklin 2025 door Corné81
Vandaag om 09:01:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Frank103
Vandaag om 08:59:35
Rondom Charlois door Arjen52
Vandaag om 08:35:34
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door edwin1974
Vandaag om 08:34:12
De dingen die je kan maken uit een plaat. door MOVisser
Vandaag om 08:27:38
Duits transport, waar in NL? door Sicco Dierdorp
Vandaag om 07:35:25
VAM containerwagens spoor-0 door Frits C
Vandaag om 07:13:40
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 03:27:05
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door DJV
Vandaag om 01:29:54
W.V. Kalender 2026 door Wim Vink
25 October 2025, 23:19:18
Sluitseinlamp DB, kan iemand werking uitleggen? door Nijboer
25 October 2025, 23:14:28
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
25 October 2025, 21:57:25
Bahnstrecke 5867 door einte
25 October 2025, 21:28:31
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Ronald69
25 October 2025, 20:51:02
Camp 3 door Lucien
25 October 2025, 20:35:09
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door rbroerse
25 October 2025, 20:33:37
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
25 October 2025, 20:25:50
Cranicher Altbahn door Arjen52
25 October 2025, 20:24:26
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door basjuh1981
25 October 2025, 20:00:37
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Huup
25 October 2025, 19:51:02
  

Auteur Topic: Voortgang Arnhem  (gelezen 58533 keer)

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1297
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #60 Gepost op: 11 August 2010, 15:45:56 »
Bedankt voor de update  (y)
gaat snel daar nu zeg.

Trouwens je had graag een blik willen werpen in die tunnelbak maar volgens mij hebben ze die nog niet echt uitgraven en gewoon dicht gemaakt zodat later pas alle aarde/zand eruit gehaald gaat worden scheelt weer in tijd.

BAMA

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • Bart
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #61 Gepost op: 11 August 2010, 22:27:31 »
Rene W
Daar zou je gelijk mee kunnen hebben.Door het aanbrengen van de dakelementen hebben de wanden de ondersteuning gekregen om de druk van het zand aan te kunnen.Het e.e.a betekent wel dat er nog veel werk is . Na het verwijderen van het zand in de tunnel moet er dan eerst een vloer gemaakt worden voordat men met het aanleggen van de rails kan beginnen.Kortom nog veel werk voordat er na 4 weken werk treinen kunnen rijden.Ik ga de website van Prorail bekijken of daar iets over is te vinden.
Bart

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2789
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #62 Gepost op: 11 August 2010, 22:32:14 »
In o.a. Uitgeest heeft men bij het maken van de autotunnel hetzelfde concept toegepast. Het spoor was tijdens het inschuiven van het plafond een weekend land buiten dienst en later heeft men de gehele tunnel onder het plafond vandaan gegraven. ;)
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

rard

  • Vriend van SpoorH0.nl
  • Offline Offline
  • Berichten: 3029
    • Spoorh0.nl
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #63 Gepost op: 11 August 2010, 23:02:39 »
Zover ik weet gaat de tunnel nog niet in bedrijf na de 4 weken sluiting, deze gaan ze pas hierna uitgraven (dus terwijl er verkeer overheen gaat) en gaat later pas in gebruik.

Grt,

Gerard
Spoorh0.nl - dedrijfstang.nl - Maasfoort.nl

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8821
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #64 Gepost op: 11 August 2010, 23:12:23 »
Vandaag gelezen op de site van de Cobouw: Afsluiten sporen in Arnhem levert jaar tijdwinst op

Groeten Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

BAMA

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • Bart
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #65 Gepost op: 11 August 2010, 23:13:01 »
Rene
Ik heb de videojournaals en foto's van Prorail bekeken.
Die geven duidelijkheid dat de tunnel bouw inderdaad zo uitgevoerd word.
Het is wel duidelijk dat de fotograaf en filmploeg van Prorail op plaatsen mag komen waar het publiek  (en terecht) niet mag komen.
MVG Bart

BAMA

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • Bart
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #66 Gepost op: 11 August 2010, 23:33:05 »
Ik ben wel benieuwd hoe straks na ingebruikname van het nieuwe sporenplan en tunnel het trein verkeer gaat plaats vinden.
In het animatie filmpje lieten ze een trein zien met bestemming Nijmegen die door de tunnel rijd , en dus de sporen naar Utrecht kruist en vervolgens links van de sporen richting Nijmegen weer bovengronds komt.Daar moet dan gelijks vloers weer het spoor uit Nijmegen  gekruist worden om rechts naar Nijmegen te rijden.Dit lijkt mij niet de bedoeling.
Gaat de tunnel in 1 of 2 richtingen bereden worden.
Bart

Petertrein81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2407
  • Taurus en Vectron fan!!
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #67 Gepost op: 12 August 2010, 08:57:44 »
De tunnel zal voornamelijk worden gebruikt door treinen die uit Nijmegen komen en dan vervolgens vanaf Arnhem richting Utrecht rijden, zoals de Intercity's van de 3000 en de 3100 serie.

MvG Peter,

BAMA

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • Bart
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #68 Gepost op: 12 August 2010, 14:30:22 »
Wie heeft er nog meer ideën
Groet Bart

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 9036
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #69 Gepost op: 12 August 2010, 21:57:20 »
Gaat goed zo hier,

Ik kan dus niet echt duidelijk iets linken over het voorplein hoe dat gaat worden.
Ik heb wel wat gevonden maar via een architecten bureau, wordt wel erg linkerig dan.

Gr Koen
Werkspoor modulen weer aktief. Swalbenburg in N de pauze stand.
Flash & The Pan: waiting for a train.

BAMA

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • Bart
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #70 Gepost op: 14 August 2010, 23:06:46 »
14 Augustus 3 dagen na 8 Augustus
Zie hier het resultaat







BAMA

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • Bart
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #71 Gepost op: 14 August 2010, 23:11:23 »
In de rails zitten nog al wat knikken.
Wie kan vertellen hoe die verwijderd worden.
Groet Bart

Edde

  • N Bahn BRD 1975-1984, H0 NS Tijdperk IV
  • Offline Offline
  • Berichten: 3095
    • Mijn Flickr pagina
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #72 Gepost op: 14 August 2010, 23:20:23 »
Wordt nog vastgezet met verdunde houtlijm ;D
Er gaan nog wel een paar machine's overheen denk ik.

gr Ed.

BAMA

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • Bart
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #73 Gepost op: 14 August 2010, 23:29:08 »
Reken fout
14 augustus is 3 dagen na 11 Augustus

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8614
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #74 Gepost op: 14 August 2010, 23:33:52 »
Zal wel met een van deze machines gebeuren, denk ik

http://www.plassertheurer.at/en/production_range/index.htm


Edit:
Kennen jullie deze site al: http://www.arnhemcentraal.nu/actueel/

Kan je de bouw volgens mij goed mee volgen worden
« Laatst bewerkt op: 14 August 2010, 23:45:16 door ClarksonBlues »
Jeroen