Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Martin Welberg
Vandaag om 22:28:24
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 22:17:09
Dönsdorfer Bauberichte door Basilicum
Vandaag om 22:06:37
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door RikJ
Vandaag om 21:57:15
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door spoorijzer
Vandaag om 21:52:32
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 21:49:48
Plaatdikte van een rangeerbaan door Te 2/2
Vandaag om 21:47:00
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 21:16:31
De bouw van “Bahnstrecke Lahr” door Peter.v.L
Vandaag om 21:11:07
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 20:39:47
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 20:27:28
Wach-/Begleitwagen Pwghs van USATC en FFA door martijnhaman
Vandaag om 19:59:09
Twentse Modelspoorweg Club (TMC): Digitale besturing door AP3737
Vandaag om 19:57:33
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Ferdinand Bogman
Vandaag om 19:32:34
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Hans1963
Vandaag om 18:43:11
Roco ns 309 ac>dc door Ben
Vandaag om 18:41:21
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door barry1972
Vandaag om 18:21:43
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Paul1969
Vandaag om 18:09:39
Roco BR 93 stroomafname door Herb73
Vandaag om 18:07:33
Roco Loc trilt 1 kant op bij optrekken icm klokanker door Silvolde
Vandaag om 18:04:17
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 17:58:44
Aachenau West door Silvolde
Vandaag om 17:52:29
Albert's fantasie in schaal 0e door Noordernet
Vandaag om 17:37:59
Catalogus nummers diverse wagons (Trix, Lilliput en Fleischmann) door grossraumwagen
Vandaag om 17:37:52
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 17:22:26
Haandrecht materieel door orientexpress
Vandaag om 17:20:26
Microstepper motoren voor armseinpalen door Eric v C
Vandaag om 16:07:49
Opstelbaan door spoorijzer
Vandaag om 15:24:53
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door dennie
Vandaag om 15:23:47
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Jelmer
Vandaag om 14:41:05

Auteur Topic: trein-rijdt-hert-aan-tussen-hilversum-noord-en-bussum  (gelezen 9505 keer)

sjoef

• Offline Offline
  • N-spoor, IB en koploper
trein-rijdt-hert-aan-tussen-hilversum-noord-en-bussum
« Gepost op: 27 May 2010, 08:34:54 »
« Laatst bewerkt op: 27 May 2010, 23:49:42 door Gerard Rozeveld »

Jojo

• Offline Offline
  • Nil nobis est absurdum, quad erat demonstrandum.
Re:trein-rijdt-hert-aan-tussen-hilversum-noord-en
« Reactie #1 Gepost op: 27 May 2010, 10:01:06 »
Voor heel veel geld hebben we een ecoduct gebouwd over de spoorlijn, een drukke weg en het RailPro-terrein, zodat alle herten van het Spanderswoud naar de Bussummer heide en terug kunnen. En alle herten doen dat. Maar ergens liep één opstandig exemplaar rond die het niet goed heeft begrepen. Mmm, zal een beste klap geweest zijn, maar liever tegen een trein dan op je motorkap.

MR

• Offline Offline
« Reactie #2 Gepost op: 27 May 2010, 10:25:29 »
Een hert? Is het een voor het Gooi zeldzame damhert (uit een hertenkamp ontsnapt exemplaar?) of wordt weer eens een ree met "hert" aangeduid?

Groet,

Marco

Klaas Zondervan

• Offline Offline
    • Pagina van klaas
« Reactie #3 Gepost op: 27 May 2010, 11:18:44 »
Wat mij opviel in dat bericht:

"Reizigers werden na ruim een uur uit de trein geholpen "

Het is niet de eerste keer dat reizigers bij een calamiteit een uur of soms meerdere uren in de trein gevangen zitten. Daar moeten ze bij NS en/of Prorail toch echt eens iets aan gaan doen.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

MR

• Offline Offline
« Reactie #4 Gepost op: 27 May 2010, 11:25:58 »
Dat ben ik helemaal met je eens. Het zo snel mogelijk weer op weg helpen van de reizigers moet grote prioriteit hebben.

Groet,

Marco

martijn v m

• Offline Offline
  • Heerwijk in H0
    • vames
« Reactie #5 Gepost op: 27 May 2010, 12:24:40 »
Waarom zou je een uur in de trein moeten zitten als er een hert/ree is platgereden?
Er is toch wel een plek waar de mensen kunnen staan op veilige afstand van het spoor?

Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Maarten.T

• Offline Offline
    • https://www.flickr.com/photos/maartentalsma/
« Reactie #6 Gepost op: 27 May 2010, 12:35:45 »
Over veilig staan gesproken. Laat eerst de mensen veilig uitstappen. Als ik zo die foto zie is de afstap toch nog behoorlijk hoog. Over het algemeen hebben de jongere daar weinig last van maar de wat oudere medemens is dat een heel opgave.
Ook als dit vanuit de cabine gebeurd.

Tomasso

• Offline Offline
« Reactie #7 Gepost op: 27 May 2010, 12:58:48 »
Zoals ze in Arnhem zouden zeggen, de trein reed vast te hert...
Spoor 0 adept

Dpc Fo

• Offline Offline
    • Mijn fotosite
« Reactie #8 Gepost op: 27 May 2010, 13:07:43 »
Waarom zou je uit willen stappen als daar nog geen aanleiding toe is? Het kan wel uren duren voordat er een vervangend treinstel is. Tot die tijd zit ik liever in de trein dan dat ik in een weiland sta (beetje afhankelijk van het weer natuurlijk).

Vaak is het niet NS/Prorail die het lang laat duren allemaal, maar de hulpdiensten die de treindienst zeer grote beperkingen opleggen. Ooit schijnt een baanvak helemaal stilgelegd te zijn, omdat er een zwaan op of vlak naast het spoor gesignaleerd was. Dat ontlokte iemand de terechte vraag of ze dat ook zouden doen als die zwaan langs de A2 gesignaleerd zou zijn... Ook de brandweer laat vaak hele stations of baanvakken stroomloos stellen waarbij je je kun afvragen of het wel in proportie is.

Vroegâh ging dat anders: http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,20644.msg306773.html#msg306784

grtz. Carlo

« Laatst bewerkt op: 27 May 2010, 13:15:46 door Dpc Fo »
Zonder dwarsliggers geen spoorlijn

Groeten, Carlo

Floris Dilz

• Nervensäge.
  • Offline Offline
    • belse roestkraam
« Reactie #9 Gepost op: 27 May 2010, 13:20:40 »
waarom uberhaupt een vervangend treinstel inzetten? je mag toch lijen dat zo'n ding steviger is dan een hert. Oke, het ziet er niet zo fris uit als je met een trein met een neus vol hertenstruif het station in komt (op de plaats van het ongeval kun je geheid al de grote bonken eraf halen, dat scheelt al de helft) maar dan zeg je maar even over de omroep dat ze beter ff niet kunnen kijken. t zou sowieso niet echt voor t eerst zijn dat er een trein met een half kadaver in/op/onder de neus voor komt rijden, meestal duiven.

Dpc Fo

• Offline Offline
    • Mijn fotosite
« Reactie #10 Gepost op: 27 May 2010, 13:28:26 »
Is ook waar, maar mogelijk waren de ATB-snuffels beschadigd en vond men het "niet verantwoord" om zonder ATB te rijden. Overigens is de procedure vaak anders; heb vorig jaar zelf in een trein gezeten die een persoon had aangereden. Dan zit je echt opgesloten totdat het lichaam geborgen is en de trein ter plekke door de brandweer is schoongespoten. Vervolgens komt er per taxi een vervangende machinist en je ben dan zo twee uur verder.

Groeten, Carlo

Klaas Zondervan

• Offline Offline
    • Pagina van klaas
« Reactie #11 Gepost op: 27 May 2010, 13:32:47 »
Waarom zou je uit willen stappen als daar nog geen aanleiding toe is? Het kan wel uren duren voordat er een vervangend treinstel is.
Dit klinkt een beetje tegenstrijdig. Of er aanleiding voor is, dat bepaal ik zelf. Zeker als het nog uren kan duren voor er een vervangend treinstel is, wil ik maar één ding: er uit. Dan zie ik wel een andere manier te vinden om mijn bestemming te bereiken.
Deze week was er bij Schiedam brand in een trein. Toen konden de reizigers er ook snel uit. Moet bij een andere calamiteit ook binnen een kwartier geregeld kunnen zijn. Dat lijkt mij een redelijke termijn om naar te streven.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Dpc Fo

• Offline Offline
    • Mijn fotosite
« Reactie #12 Gepost op: 27 May 2010, 13:44:02 »
Klaas, je hebt helemaal gelijk. Ik ging er van uit dat er in de directe omgeving geen andere manier van transport is. Ik bedoelde alleen te zeggen dat ik geen behoefte heb aan uitstappen als me dat geen prettiger situatie oplevert.

Schiedam heb ik net gemist, zat in de intercity ervoor... ga er van uit dat alleen aan de niet-nevenspoorzijde de deuren geopend zijn. Bij een niet-acute situatie kan ik me voorstellen dat je er voor kiest om de deuren dicht te houden, b.v. omdat er nog verkeer op het nevenspoor is. Jouw kwartier lijkt me dan een redelijke termijn, zeker omdat veel mensen als het langer duurt op eigen houtje de deuren openen.

Groeten, Carlo

Tomasso

• Offline Offline
« Reactie #13 Gepost op: 27 May 2010, 14:52:30 »
@ Klaas

Het lijkt me logisch dat juist bij brand in de trein men de mensen in plaats van in de trein op dat moment bij uitzondering liever buiten de trein ziet. Vreemde vergelijking dan ook met welke andere calamiteit dan ook. Dan nog wat, jij hebt niets te bepalen als er iets gebeurd. In dat geval bepaald de organisatie en of dat nou een luchthaven, spoorwegvervoerder of havenbedrijf of welke andere instantie is, zij bepalen. Daarnaast zijn er ook gewoon regels en 1 van de regels bij dit bedrijf is: verboden over de sporen te lopen (zelfs als jij daar wel een aanleiding toe ziet). Regels zijn nu eenmaal regels.

Verder is het gewoon regel dat zodra er iets anders gebeurt, waardoor een trein ergens buiten een station stil moet staan, mensen gewoon in de trein blijven zitten en eerlijk gezegd kan ik daar wel legio redenen voor bedenken. Kom op mensen, met een beetje creativiteit bedenk je er ook wel 1 of 2! Bij deze is de wedstrijd geopend; wie bedenkt de meeste goeie redenen?!!!

Ik denk ook dat het geen slechte regel is en dan nog, oh oh oh oh oh, we moeten eens even in de trein blijven zitten in deze gehaaste maatschappij, want je zou eens een uur van je leven langer in de trein moeten zitten. Poehpoeh...

En dan nog iets wat me ook altijd stoort in de berichtgeving op journaal en in kranten en iets wat ik hier ook lees. Het komt echt over alsof bedrijven eerst eens rustig achterover gaan zitten, hun potje biljart af maken, dan even naar huis bellen met moeder de vrouw, kopje thee achterover slaan en dan eens tot actie over gaan. Ik denk echter dat de realiteit anders is. En weet je, straks redden ze het misschien ooit eens in een kwartier om alles op te lossen? Moet je kijken wat er dan voor reacties komen! Een kwartier? Veel te lang! Het moet in 5 minuten anders mis ik mijn aansluiting... :P
« Laatst bewerkt op: 27 May 2010, 14:54:58 door Tomasso »
Spoor 0 adept

Tomasso

• Offline Offline
« Reactie #14 Gepost op: 27 May 2010, 14:56:48 »
@ Floris

Ik pleit voor hogedrukreinigers in elke trein ;D
Spoor 0 adept