Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

"Kolenbakken" voor achter Railion 6400-en? door grossraumwagen
Vandaag om 15:44:02
TEE Erasmus (nav gelijknamige set van Roco) door Ferdinand Bogman
Vandaag om 15:41:04
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Pauldg
Vandaag om 15:36:37
Zaagsel? door Prutsert
Vandaag om 15:33:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 15:08:01
Piko NS1100, materieelbespreking door Benelux795
Vandaag om 15:04:25
Modules van Kees Gorter (vervolg) door Ferdinand Bogman
Vandaag om 15:03:17
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 15:01:06
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 14:51:24
US diorama in H0 door Frank 123
Vandaag om 14:27:43
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 14:16:46
Piko 1136 van AC naar DC door Lobomotion69
Vandaag om 13:13:03
Mitteldorf, baan in H0, DR tp III door Overet
Vandaag om 13:11:02
Raadplaatje door Modellbahnwagen
Vandaag om 12:48:55
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 12:47:05
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 12:21:29
20 jaar BNLS door Edsko Hekman
Vandaag om 12:10:20
Tamiya kleur dak Bundesbahn door Sikko
Vandaag om 11:49:45
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:48:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Bob R.
Vandaag om 11:07:53
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Peter Kleton
Vandaag om 11:04:07
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
Vandaag om 10:54:53
Ruimte van 8.15m x 2.8m + zolder. door Theo Mol
Vandaag om 10:10:52
Dönsdorfer Bauberichte door Basilicum
Vandaag om 09:35:02
Eanos/ Eaos in model door ES44C4
Vandaag om 09:14:49
CIWL type P door willyTEE
Vandaag om 08:20:03
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
Vandaag om 08:13:11
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 08:08:47
Ertstreinen in HO door ES44C4
Vandaag om 08:04:33
Rails roestig verven door Ronald Halma
21 June 2025, 23:21:13
  

Auteur Topic: ICE 1:1 en in model  (gelezen 34590 keer)

Anoniem

  • Gast
Re:ICE 1:1 en in model
« Reactie #15 Gepost op: 27 May 2010, 11:17:12 »
De mooiste en beste om in te reizen de ICE1/2.
Van binnen is dat toch meer een traditionele trein dan de ICE3

En niet te vergeten het reiscomfort: ICE 3 a) maakt herrie en b) stuitert alle kanten op. Nee, als je door Duitsland moet is ICE 1 (2 geen ervaring mee) de beste keus qua comfort... dat wil zeggen: Na de SBB-EuroCity's 6/7 en 100/101 natuurlijk ;D.

(En het best blijft een goede oude Corailtrein, 8) maar die worden zeldzaam)

manuelspot

  • Gast
Re:ICE 1:1 en in model
« Reactie #16 Gepost op: 27 May 2010, 16:55:10 »
Vandaag alle ICE's maar eens bij elkaar gezet. Heeft leuke foto's opgeleverd.

  • ICE V

De ICE V was de eerste ICE die DB bestelde. Het was niet een commerciële  ICE zoals de rest was. De ICE V was een test ICE waar de DB de eerste proeven mee heeft gedaan. Dit stel is in 1989 met het 150 jarig bestaan van de Nederlandse Spoorwegen in Nederland geweest voor de tentoonstelling in Utrecht. ( Serie 410 )





  • ICE 1

De ICE 1 is het eerste ICE stel dat voor de commerciële  dienst is besteld bij de DB. Dit stel is per pak uitwisselbaar en zal dus van 10 delige stellen tot maximaal 14 delige stellen te zien zijn op de duitse HSL banen. ( serie 401 )





  • ICE 2

De ICE 2 is het tweede type ICE dat bij de DB in dienst is gegaan. Ze hebben een vaste samenstelling en zijn standaard 8 delig. 1 motorwagen en 7 rijtuigen. De ICE 2 kan gekoppeld worden aan een tweede ICE 2 waardoor er intotaal 16 bakken ontstaan. ( serie 402 )





  • ICE 3

De ICE 3 is de eerste ICE die geen grote motrowagen meer had. Bij deze trein zijn alle motoren onder de gehele trein verwerkt. Waardoor bij een lengte van 8 bakken gewoon alle ruimnte was voor zitplaatsten. Ook de ICE 3 kan met een tweede ICE 3 gekoppeld worden en zo ook met 16 bakken rijden.
De ICE 3 is in een duitse stroomuitvoering en een meerstroomuitvoering die we dan ook in Nederland zien rijden.
( serie 403 en 406 )





  • ICE TD

Ook zijn er nog diesel ICE stellen de ICE TD. Deze zijn 4 delig en hebben een kantel techniek in de bochten. ( serie 605 )





  • ICE T

De ICE T heb ik hellaas nog niet in model maar gaat ook zeker komen. De ICE T is een voorbeeld van de ICE 3 alleen met een wat plattere neus. De ICE T heeft net als de ICE TD ook een kantel techniek in de bakken zitten. Deze stellen zijn 7 delig bij de DB te vinden. (serie 415 )



En dan nog wat leuke foto's.











Manuel
« Laatst bewerkt op: 27 May 2010, 19:47:59 door Manuel »

Overlord

  • Offline Offline
  • Berichten: 1583
Re:ICE 1:1 en in model
« Reactie #17 Gepost op: 27 May 2010, 16:56:45 »
Mooi hoor al die verschillen de treinstellen ;D

MathynK

  • Offline Offline
  • Berichten: 3852
    • MCKmodelbouw
Re:ICE 1:1 en in model
« Reactie #18 Gepost op: 27 May 2010, 17:02:09 »
weet iemand of de ICE-T van Fleischmann nog lang in het assortiment blijft??
ik ben er helemaal verliefd op, maar het geld is er helaas nog niet.
weet iemand ook dan de volgorde van de soorten bakken, het liefst in fleischmann catalogusnummers, maar dat kan ik uitzoeken, dus bespaar de moeite.
Mijn projecten zijn ook te zien op www.MCKmodelbouw.nl
Nu ook op instagram

manuelspot

  • Gast
Re:ICE 1:1 en in model
« Reactie #19 Gepost op: 27 May 2010, 17:18:17 »
Ik denk dat de ICE T nog wel even bij Fleischmann blijft.
De volgorde is als volgt.

1x 4460  de eerste klas bak- 1x 4461 - 1x 4462 - 1x 4463 - 1x 4464 - 1x 4465 - 1x 4460 de tweede klas bak.

Dan is die compleet en goed.

Manuel

MathynK

  • Offline Offline
  • Berichten: 3852
    • MCKmodelbouw
Re:ICE 1:1 en in model
« Reactie #20 Gepost op: 27 May 2010, 17:23:23 »
okee, dat wordt nog even sparen, elke wagon 76,50 euro...
maar heel erg bedankt.

MathynK
Mijn projecten zijn ook te zien op www.MCKmodelbouw.nl
Nu ook op instagram

Ivo R.

  • Offline Offline
  • Berichten: 788
  • niks
Re:ICE 1:1 en in model
« Reactie #21 Gepost op: 27 May 2010, 17:41:44 »
Woooooo, echt nice dat model.
Zou je misschien ook wat model foto's kunnen laten zien van je andere ICE modellen?
Ik heb niet goed opgelet.  :-[
Dit maakt mij nu wel mooi duidelijk welke soorten en maten ICE's er zijn, ik vond het altijd een beetje verwarrend.
Mijn dank.  (y)

Gr, Ivo
(HogeSnelheidstreinenGek :P)
« Laatst bewerkt op: 27 May 2010, 17:52:05 door Ivo R. »
Mooie worden van een Hc: "Bij de NS mag je meedenken, maar niet hardop."

Quinzeedied

  • Offline Offline
  • Berichten: 1376
Re:ICE 1:1 en in model
« Reactie #22 Gepost op: 27 May 2010, 18:03:19 »
Als de 411 met 7 wagens te lang is, kun je altijd nog voor een 415 gaan (weliswaar qua nummer niet in model), dit is de vijfdelige variant. Hoewel een van beide geloof ik een AB-rijtuig zou kunnen hebben in plaats van alleen A- of B-rijtuigen...
Ook is er een nieuwe serie 411 zonder restauratiewagen

Een aantal treinen van de serie 411 rijdt overigens ook als 4011 in Oostenrijk, en een groot deel van de serie 605 ook in dienst van de DSB, voor de dienst Kopenhagen-Hamburg-(Berlijn), waarbij de trein ook meegaat op de veerboot.

Dus voor als je nog door wil verzamelen ;)
« Laatst bewerkt op: 27 May 2010, 18:07:29 door Quinzeedied »

C-130H

  • Roland
  • Offline Offline
  • Berichten: 167
  • Toch maar een Spooky
Re:ICE 1:1 en in model
« Reactie #23 Gepost op: 27 May 2010, 18:53:07 »
Haha gaaf Manuel!
Echt mooi hoor al die ICE's
Ik kom binnenkort nog wel een keertje langs ;D

Roland
Melkkoeien hebben in Nederland geen oormerken maar een kentekenplaat.

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5395
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re:ICE 1:1 en in model
« Reactie #24 Gepost op: 27 May 2010, 19:37:56 »
Mooie verzameling, Manuel. :)

De eerste ICE heette oorspronkelijk InterCity Experimental. Later werd deze afkorting gebruikt voor InterCity Express. Het experimentele exemplaar is inderdaad nooit in commerciële dienst geweest. In 1998 is deze trein buiten dienst gesteld en staat nu verspreid over Duitsland opgesteld. Motorwagen 410 001 staat samen met een tussenrijtuig in Minden (zie foto). 410 002 is in het Deutschen Museum in München opgenomen. De twee andere tussenrijtuigen, waaronder het meetrijtuig, staan in Aw Nürnberg. (Stand: April 2008).


Foto: link van www.museumslok.de.

Meer info: Wikipedia.

Groet,
Basilicum

arnout

  • Offline Offline
  • Berichten: 1721
Re:ICE 1:1 en in model
« Reactie #25 Gepost op: 27 May 2010, 19:58:23 »
welke komen nou precies in Zwitserland?

Gr Arnout.

Anoniem

  • Gast
Re:ICE 1:1 en in model
« Reactie #26 Gepost op: 27 May 2010, 20:08:30 »
Bepaalde exemplaren van de serie ICE 1, deze komen tot in Interlaken Ost en Zürich HB. ICE 3 komt tot in Basel SBB, en ICE T en TD hebben zich er ook wel eens gewaagd (Stuttgart - Zürich resp. München - Zürich), maar zijn als gevolg van diverse problemen momenteel niet in dit land te vinden. De betreffende diensten worden uitgevoerd met getrokken SBB-materieel 8).

Patrick Pontier

  • Offline Offline
  • Berichten: 1204
  • Maak van de scherf in je hart geen dolk in je mond
Re:ICE 1:1 en in model
« Reactie #27 Gepost op: 27 May 2010, 20:51:02 »
Helaas halen ze Basel niet allemaal...

ICE3 te Limburg-Sud:



De foto's heb ik zelf genomen op 17-4-2010 onderweg naar Passau. Samen met honderden reizigers die dubbel gedupeerd werden tijdens de beruchte vulkaanuitbarsting op IJsland

Groeten,
Patrick
« Laatst bewerkt op: 27 May 2010, 20:58:30 door Patrick Pontier »

Anoniem

  • Gast
Re:ICE 1:1 en in model
« Reactie #28 Gepost op: 27 May 2010, 21:54:42 »
Tja, t blijven apparaten van Siemens he... dat bedrijf maakt nu eenmaal betere wasmachines dan treinen ;D.

arnout

  • Offline Offline
  • Berichten: 1721
Re:ICE 1:1 en in model
« Reactie #29 Gepost op: 27 May 2010, 22:57:41 »
De ICE 1 dat weet ik. Ik heb ze regelmatig gezien tussen Bern en Interlaken. Vooral op de enkelsporige lijn van Spiez naar Interlaken is het leuk om ze door de bochten langs het meer te zien wringen. Die heb ik zelf ook van marklin. 3750 met 8 tussenwagens. En de ICEIII van de NS ook van marklin. Komt hij eigenlijk ook tot Basel?

Gr Arnout.