Doel:€250.00
Donaties:€55.00

Per saldo:€-195.00

Steun ons nu!
Actie: steun €2.50 via de Wim Vink kalender 2021!

Laatst bijgewerkt
op 18-10-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Een Rotterdams gebouw door Dave.......
Vandaag om 17:33:06
Decoders N-spoor locomotieven gaan steeds kapot. door jowi
Vandaag om 17:31:31
Roßnitz door Dennis.
Vandaag om 17:29:16
Depot + vervolg Vlieringen-2 door tijgernootje
Vandaag om 17:28:22
Bahnstrecke 5867 door Dave.......
Vandaag om 17:24:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door JaJo
Vandaag om 17:20:38
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 17:19:46
Ledlampjes in serieschakeling door Klaas Zondervan
Vandaag om 17:10:33
Overstappen op digitaal door Ronald Halma
Vandaag om 17:01:17
Val Sibley overleden door Ronald Halma
Vandaag om 16:57:44
Projekt 083-338 door tijgernootje
Vandaag om 16:54:12
Miniatuurcamera die fatsoenlijke foto's maakt door Erwin Schuurman
Vandaag om 16:50:38
Smalspoorbaan "Hinterhof" Heinenoord door tijgernootje
Vandaag om 16:50:30
Minimale lengte terugmeldsectie door VvKan
Vandaag om 16:33:33
Nieuw cilinderblok voor DJH/Modelloco NS 3900 door Gerke
Vandaag om 16:33:20
elektromotor repareren door Carel Ruysink
Vandaag om 16:15:03
Een nieuw begin in 0 door tijgernootje
Vandaag om 16:02:26
"Bij nader omzien", een Nederlands spoorwegfotoarchief door TonM
Vandaag om 15:37:14
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 15:34:23
Buitenlust door Dave.......
Vandaag om 15:33:26
Bouw van station Koudum Molkwerum (Bouw van de staverse nevenlijn in 1:87) door Jeroenproj
Vandaag om 15:33:24
ESU-decoders, afkortingen en begrippen ?!? door Carel Ruysink
Vandaag om 15:33:03
Postwagen/Dg HSM P445 / NS 2001 in messing. Schaal 0. door Carel Ruysink
Vandaag om 15:16:44
Station Ermelo in model 1:160 door spoorijzer
Vandaag om 14:15:33
VERPLAATST: Bouwen noordelijke nevenlijn door 44
Vandaag om 14:03:37
Station Apeldoorn, op foto's en ansichtkaarten door MathieuN
Vandaag om 13:58:59
Falkenheim door Ronald Halma
Vandaag om 13:58:01
France Trains, of TRAM. Wie kent dit merk? door sncf231e
Vandaag om 13:51:04
Faller lijm 170492; naald verstopt door Roconol
Vandaag om 13:33:41
Sehr-am-Üzant II door Ric
Vandaag om 13:32:55
  

Auteur Topic: Depot + vervolg Vlieringen-2  (gelezen 322466 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 10850
    • sleutelspoor
Re: Depot + vervolg Vlieringen-2
« Reactie #1290 Gepost op: 05 december 2019, 15:26:37 »

720 De werf gaat steeds meer smoel krijgen. De inspiratie haal ik uit mijn geheugen, logies nadenken en van vele oude foto’s


721 Dit soort plaatjes helpt enorm om de situatie zo goed als mogelijk uit te beelden.


722  De helling van de helling moet proef ondervinderlijk vastgesteld worden. Een gegeven is dat er aan de kop voldoende ruimte moet overblijven om een MK met winches en kaapstanders kwijt te kunnen.


723 Dat muurtje op de achtergrond heeft veel weg van wat er in een op een aan de Havenstraat te vinden was.


724 Zo kan ik mij de Havenstraat in de jaren 50 nog herinneren. Let eens op de veelheid aan fietsen die tegen de muur geparkeerd staan. In die jaren was het nog steeds de gewoonte om tussen de middag thuis een warm prakkie te eten. Over het algemeen woonde de werfarbeiders in de onmiddellijke omgeving van de werf en was buiten de benenwagen om, dit het meest voor de hand liggend vervoermiddel. We kijken hier van het centrum weg naar het eind van de haven. De gaslantaarn was nog steeds een vertrouwd beeld in de stad.


725  De havenstraat zo als ik hem nog gekend hebt, gezien in de richting van het centrum.


726 Als ik zo naar dit plaatje kijk, dan moet er snel een interieur in de loods komen, of anders de deuren dicht doen!


727 Mijn werkplek met in de midden een voorlopige werktafel op schragen.


728 De werktafel en de militairenzijde met daar onder de IKEA opbergkastjes.
« Laatst bewerkt op: 05 december 2019, 17:38:26 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 6651
Re: Depot + vervolg Vlieringen-2
« Reactie #1291 Gepost op: 05 december 2019, 18:28:51 »
Die foto's van de Havenstraat zijn leuk! Vooral die boegen die zo boven de muur uit steken  :o

Nulspul

  • Offline Offline
  • Berichten: 199
Re: Depot + vervolg Vlieringen-2
« Reactie #1292 Gepost op: 05 december 2019, 19:35:24 »
Ziet er goed uit Hans ;D ;D

Bertus
Vriendelijkheid kost geen geld

Alewijn

  • Sporen rond Charlois 1955 - H0
  • Offline Offline
  • Berichten: 274
Re: Depot + vervolg Vlieringen-2
« Reactie #1293 Gepost op: 06 december 2019, 08:55:33 »
Gave update.
Vooral door de voorbeeldfoto's. Daar hou ik van :)
Maar ook leuk dat je een inkijkje geeft in de ruimte als geheel.

HansB

  • Offline Offline
  • Berichten: 73
Re: Depot + vervolg Vlieringen-2
« Reactie #1294 Gepost op: 06 december 2019, 11:04:37 »
Hans heb  je de wieken van de molen omgedraaid? Nu staan ze goed.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 10850
    • sleutelspoor
Re: Depot + vervolg Vlieringen-2
« Reactie #1295 Gepost op: 06 december 2019, 11:47:19 »
Moest toch van jou :) zie reactie 1288
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 10850
    • sleutelspoor
Re: Depot + vervolg Vlieringen-2
« Reactie #1296 Gepost op: 08 december 2019, 19:15:03 »

729 Na een poosje kijken en bestudering van de plaatjes ben ik niet helemaal tevreden. Er schortte iets aan de havenstraat. Die dwars geplaatste loods ging mij toch irriteren. Het klopte niet. (Even zoals de paarden van Sinterklaas die nog op het dak zijn achtergebleven)


730 In 1 op 1 bestond de omgeving van de werf uit diverse kleine en vooral oude panden. Dit wilde ik ook terug vinden op mijn baan. De loods weggehaald en enkele voorhanden zijnde kleine huisjes voor in de plaats gezet.


731 Consequentie was wel dat de pas gelegde straat weer opengebroken moest worden en het smalspoor verschift. Ook de afscheidingsmuur en toegangspoort van het werfterrein behoeft enige verandering.


732 Gelijk even geëxperimenteerd met de trossen van de schepen.


733 Zucht!!!
« Laatst bewerkt op: 08 december 2019, 23:19:06 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 10850
    • sleutelspoor
Re: Depot + vervolg Vlieringen-2
« Reactie #1297 Gepost op: 12 december 2019, 13:45:53 »

734 Om een beetje passend geheel te krijgen het Koetshuis van Tilly wat aangepast. Het stuk muur wat op de voorgrond ligt er tussen uitgesneden en daarna de voorgevel weer op zijn plaats gelijmd (met 3 seconden gel)


735 Aan de andere zijde het balcon hersteld en de uitbouw provisorisch gefixeerd. Moet hier en daar nog wat aangepast worden


736 Voor op de helling moesten nog enige lorries gemaakt worden. Als voorbeeld diende een overgebleven zandlorrie uit een niet meer te achterhalen bouwpakket. Daar deze sleepwagens voor het grootste deel onzichtbaar onder het schip zijn, was/is detaillering geen prioriteit


737  overzicht van de dubbele helling. De rails zijn in het werk aangepast en komen van het merk Evergreen. De strik in het midden is een glijbaan en krijgt dan glijplateaus.


738 De midden console bestaat nu nog uit styreen maar krijg snel een klinker bestrating.   

Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 10850
    • sleutelspoor
Re: Depot + vervolg Vlieringen-2
« Reactie #1298 Gepost op: 16 december 2019, 13:11:35 »
739 Vandaag kwam er een schip de haven van Vlieringen binnen varen met een wel heel merkwaardige vlag aan de gaffel


De eerste Amerikaanse vlag met de bekende rood-witte banen, was in principe een Nederlands ontwerp. In 1779 zeilde de Amerikaanse kapitein John Paul Jones met een op de Britten buitgemaakt Fregat voor reparatie naar het eiland Texel. In principe De Britten eisten het nu statenlozeschip terug naar de Admiraliteit. Zij beschouwde deze actie als een ongeoorloofde daad van Piraterij. De Admirality kondigde aan onmiddellijk juridische stappen tegen deze agressie te ondernemen en hiermee de stateloosheid van FleetCaptain Jones en zijn schip te onderkennen. Binnen enkele uren had Captain Jones het probleen van vlaggeloos zijn opgeheven. Hij ontwierp deze op de Nederlandse vlag geïnspireerde Amerikaanse vlag, die onmiddellijk door de Nederlanden als Amerikaanse vlag erkent werd. Hiermee lichte hij de Britten een gevoelig beentje.
Deze " North Americaansche flag," van 1779, is nu te zien in een museum in Chicago. " a flag with thirteen jobs, alternating red, white and blue." like the dutch tricolour, but then 13 instead of 3, in honor of the first thirteen American States.
The designer did his best not to make it look too much like the Dutch Flag, but at the top he didn't escape the temptation. The John Paul Jones Flag, also known as the Franklin Flag, is still popular among collectors. Us mail made a postage stamp in 2002 And England declared Holland prompt for the fourth time the war.





« Laatst bewerkt op: 16 december 2019, 13:15:09 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 10850
    • sleutelspoor
Re: Depot + vervolg Vlieringen-2
« Reactie #1299 Gepost op: 16 december 2019, 18:23:55 »

740 Een overzichtje van de kop van de haven. Achtereen volgend zie je een Artitec, eigenbouw, Artitec en het verbouwde koetshuis van Tilly. De DAF is een resin van Brekelmans en de Scania zat ooit in het pakket van Wim Wolters


741 De Stellingmolen staat op het Noord-westen, de natte kant, en is om die reden begroeit met mos en heeft een groene uitslag. Ook hier staat groen voor ellende. Daar spierwit nu niet de kleur van een scheepswerf uit de jaren 50 is, de huisjes wat aangepast. Het linker kraantje is een Scandinavisch product en was ooit verkrijgbaar bij Elotrain. Vanaf de werf loopt een onderwaterkabelbaan naar de andere zijde van de haven, of zoals wij dat vroeger noemde; naar doverkant. Zie de borden met Z en K


742 De loggers op de helling zijn ook niet vergeten. De VL 151 heeft wat meer gebruikssporen gekregen en is op rol-lories gezet. Er moet nog heel wat gebeuren voor dat de tewaterlating daar is. Het nu nog ongenummerde casco heeft zijn Ho Mo gekregen en is van Amerikaanse makelij. Nog net naast het casco is de golfplaatoverkapping te zien. Golfplaten zijn overgehouden van een voormalig Duits bouwpakket.


743 Op het rangeer en opstelterrein aan de voorzijde van de loods is nog net de tunnelingang van de hoofdbaan te zien. Op de voorgrond een Austerity loc van de voormalige WD, nu NS serie 4300, welke klaar staat voor de volgende inzet. Model is ontstaan uit een DJH bouwpakket welke echt op schaal is.


744 Stukje lokale industrie met de overloop van de hoofdbaan naar het rangeer en opstelterrein.


745 Hier een stukje een op een voor de sfeer.
« Laatst bewerkt op: 17 december 2019, 12:41:43 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 10850
    • sleutelspoor
Re: Depot + vervolg Vlieringen-2
« Reactie #1300 Gepost op: 17 december 2019, 12:47:42 »
Bij het onderschrift van plaatje 742  had ik Ho-Mo aan elkaar geschreven. Ho Mo staat in de scheepvaart voor Hoofd Motor. Helaas moest BNLS er zo nodig *** van maken. Ik dacht dat de politieke gekke correctheid hier verdwenen was? Doe aub normaal en plaats wat er bedoeld word. >:(
« Laatst bewerkt op: 18 december 2019, 19:03:36 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 10850
    • sleutelspoor
Re: Depot + vervolg Vlieringen-2
« Reactie #1301 Gepost op: 17 december 2019, 16:12:09 »


Ik hoef mij voorlopig niet te vervelen.......
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 3917
  • NS tijdperk III b/c
    • Obdam in H0 op Facebook
Re: Depot + vervolg Vlieringen-2
« Reactie #1302 Gepost op: 17 december 2019, 16:29:49 »
Mwah... dat is 1½ peloton  :)
Fotodijk(je)
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 10850
    • sleutelspoor
Re: Depot + vervolg Vlieringen-2
« Reactie #1303 Gepost op: 18 december 2019, 12:49:29 »
Ik had nog wat tijd over, en genoeg YP's om een klein experimentje los te laten. Voor de verdere afwerking start ik een nieuw draadje in mijn blog.


747 Het gaat dus om de wiel opstelling


748 De wielen zitten nog met de zgn"jodenlijm" vast


749 Onderzijde van de wagen Veel ruimte heb je niet om de wielen de maximale uitslag te geven! Waarschijnlijk wordt dat een stukje uitfrezen.
« Laatst bewerkt op: 18 december 2019, 12:57:42 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 10850
    • sleutelspoor
Re: Depot + vervolg Vlieringen-2
« Reactie #1304 Gepost op: 19 december 2019, 18:23:20 »

750 Op de werf is een zware mobilekraan opgesteld om enkele zware stukken van de oplegger die aan de straatzijde staat naar het dek van de VL151 te verplaatsen.Stempels staan uit dus kan er hoegezegd niets fout gaan!

751


 en 752 overzichtje.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.