Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 20:57:38
Minibaan Visserskaai H0 door gdh
Vandaag om 20:54:05
Contact gegevens Roco NL door Luc2000
Vandaag om 20:52:44
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
Vandaag om 20:51:53
Bevestigen Digikeijs DR7111 lichtsein door Pukkie
Vandaag om 20:51:00
ESU V5 Decoder setting door ATSF2
Vandaag om 20:48:10
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Jeronimos
Vandaag om 20:32:43
Probleem met Trix wagon door Robert vh Prutsert
Vandaag om 20:31:04
Treinbaan (winterlandschap) in winkeletalage door WimC
Vandaag om 20:18:10
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Frank 123
Vandaag om 20:09:27
interface RocRail en fysiek rijweg gestuurd bedieningspaneel door AlbertG
Vandaag om 19:54:55
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 19:47:21
Probleem met inloggen door VAM65
Vandaag om 19:43:02
3D print wagons: de benodigde onderdelen door Floris Dilz
Vandaag om 19:18:38
Wat hebben treintjes met Kerst te maken? door Ferdinand Bogman
Vandaag om 19:06:26
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door roco
Vandaag om 18:49:12
LS Models 2025 door Corné81
Vandaag om 18:47:38
Station Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door Ronald Halma
Vandaag om 18:23:38
Wie weet hoe je 2 fleischmann sprinters kan koppelen door TonM
Vandaag om 18:04:28
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 17:59:58
Etalage treinbaan aan de Burgemeester Reigerstraat Utrecht door R1954
Vandaag om 17:55:45
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:39:49
Goede wensen voor 2026 door Alewijn
Vandaag om 17:22:20
TEE RGP 1 Jouef versus REE Modeles door MathynK
Vandaag om 15:24:56
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Silvolde
Vandaag om 15:20:15
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 15:03:07
Revier Rheinbrenner (H0) door Jelmer
Vandaag om 14:32:35
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 13:59:06
De spoorhaven van Zuidbarge. door BramFokke
Vandaag om 13:40:32
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 12:52:02
  

Auteur Topic: TEE RGP Roco  (gelezen 14157 keer)

Biertje1150

  • Offline Offline
  • Berichten: 1669
  • ***** ***** ***** ****
Re: TEE RGP Roco
« Reactie #30 Gepost op: 08 February 2017, 20:15:17 »
Er kwamen ook driedelige versies voor. Ik heb een foto, gemaakt in Amsterdam op 2 juni 1957, waarop een driedelige RGP staat. Twee koprijtuigen en een stuurstand.

Ik zou zeggen gaarne delen hier  ;D
Wie verandering ervaart als tegenwind, loopt de verkeerde kant op.

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 5517
  • Modelspoor is emotie...
Re: TEE RGP Roco
« Reactie #31 Gepost op: 08 February 2017, 20:36:50 »
In de RH van september 2007 staat op pagina 6 een foto van een driedelige RGP TEE in Amsterdam, datum niet bekend. Foto is van Luud Albers. Foto ga ik niet plaatsen ivm copyright, de lezers van RH weten hoe ze 'm moeten gaan bekijken in het archief van de uitgever of hun eigen RH exemplaar...

Een paar bladzijden verder staat in het zelfde nummer een modelartikel wat ik over dit stel heb gemaakt. Omdat het Roco model (toentertijd) nog zonder dakopschriften (Trans Europ Express) werd geleverd heeft Maikel Kastelijn een paar van die dingen voor me gemaakt.

Rob
« Laatst bewerkt op: 08 February 2017, 20:42:22 door Wijktrein »
Tbinnebarretije…

Weerd

  • Offline Offline
  • Berichten: 1283
Re:TEE RGP Roco
« Reactie #32 Gepost op: 09 February 2017, 20:49:46 »
Twee bakken voor Nederland is genoeg.
Tussen 1957 en 1964 reden zij als tweewagenstellen "Ile de France" (mADk - As) tussen Parijs en Amsterdam.
Daarna maakten ze plaats voor getrokken rijtuigen.


Deze gegevens van tweewagenstellen komen uit de officiele lijsten van de Nederlandsche Spoorwegen uit die periode.
Beschouw dit als standaard samenstelling.
Natuurlijk zijn er afwijkingen op, bijvoorbeeld vanwege tentoonstellingen of internationale evenementen, waarbij men extra bezoekers met de trein verwacht. Dan werd er een derde bak bijgeplaatst. En juist in die drukte bevinden zich vaak kenners die met een fototoestel zo'n beeld vastleggen.
Met andere woorden: treinen met driewagenstellen zijn voorgekomen, maar de normale dienst werd gereden met tweewagenstellen.

Gerard