Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Eric B
Vandaag om 17:51:39
Lasersnijder voor karton door Frits C
Vandaag om 17:41:28
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:07:25
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 17:00:30
Fotodijkje en fotodiorama door Wim Vink
Vandaag om 16:59:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 16:57:43
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
Vandaag om 16:57:00
ACME 2024 met NS ICNG! door VAM65
Vandaag om 16:47:56
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door henk
Vandaag om 16:41:43
Arnold N 2543 rookgenerator door Voske
Vandaag om 16:37:31
De Projecten van RetroJack door 741230
Vandaag om 16:31:56
BR290 tandwielkast openen door Henk Veenstra
Vandaag om 16:13:22
Mijn minitrix 2051 hobbelt door Ronald69
Vandaag om 15:59:21
vrijgavecode z21 centrale door Theiske
Vandaag om 15:51:12
NS 8100 in 0 door 1795
Vandaag om 15:25:37
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:52:38
Mijnbouw Indonesiƫ door MOVisser
Vandaag om 14:41:28
Welke 4-polige stroomvoerende koppeling is dit? door laurent
Vandaag om 14:33:40
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Huup
Vandaag om 14:23:16
W.V. Kalender 2026 door MOVisser
Vandaag om 14:14:31
Hulp gezocht omgeving Drachten door MOVisser
Vandaag om 14:06:56
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
Vandaag om 12:55:56
mDDM, waarom 3 draaistellen? door V200-G2000
Vandaag om 12:45:07
PPM kranen van Strukton door odaoda
Vandaag om 12:42:45
Re: Bentheimer Eisenbahn vraagje door Eric B
Vandaag om 12:39:49
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door Die Bahn
Vandaag om 12:06:35
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 11:33:19
Rangeren met een pec door Eric B
Vandaag om 10:04:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door spoorijzer
Vandaag om 08:35:38
Rondom Charlois door spoorijzer
Vandaag om 07:44:53
  

Auteur Topic: TEE RGP Roco  (gelezen 13968 keer)

Biertje1150

  • Offline Offline
  • Berichten: 1669
  • ***** ***** ***** ****
Re: TEE RGP Roco
« Reactie #30 Gepost op: 08 February 2017, 20:15:17 »
Er kwamen ook driedelige versies voor. Ik heb een foto, gemaakt in Amsterdam op 2 juni 1957, waarop een driedelige RGP staat. Twee koprijtuigen en een stuurstand.

Ik zou zeggen gaarne delen hier  ;D
Wie verandering ervaart als tegenwind, loopt de verkeerde kant op.

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 5489
  • Modelspoor is emotie...
Re: TEE RGP Roco
« Reactie #31 Gepost op: 08 February 2017, 20:36:50 »
In de RH van september 2007 staat op pagina 6 een foto van een driedelige RGP TEE in Amsterdam, datum niet bekend. Foto is van Luud Albers. Foto ga ik niet plaatsen ivm copyright, de lezers van RH weten hoe ze 'm moeten gaan bekijken in het archief van de uitgever of hun eigen RH exemplaar...

Een paar bladzijden verder staat in het zelfde nummer een modelartikel wat ik over dit stel heb gemaakt. Omdat het Roco model (toentertijd) nog zonder dakopschriften (Trans Europ Express) werd geleverd heeft Maikel Kastelijn een paar van die dingen voor me gemaakt.

Rob
« Laatst bewerkt op: 08 February 2017, 20:42:22 door Wijktrein »
Tbinnebarretije…

Weerd

  • Offline Offline
  • Berichten: 1282
Re:TEE RGP Roco
« Reactie #32 Gepost op: 09 February 2017, 20:49:46 »
Twee bakken voor Nederland is genoeg.
Tussen 1957 en 1964 reden zij als tweewagenstellen "Ile de France" (mADk - As) tussen Parijs en Amsterdam.
Daarna maakten ze plaats voor getrokken rijtuigen.


Deze gegevens van tweewagenstellen komen uit de officiele lijsten van de Nederlandsche Spoorwegen uit die periode.
Beschouw dit als standaard samenstelling.
Natuurlijk zijn er afwijkingen op, bijvoorbeeld vanwege tentoonstellingen of internationale evenementen, waarbij men extra bezoekers met de trein verwacht. Dan werd er een derde bak bijgeplaatst. En juist in die drukte bevinden zich vaak kenners die met een fototoestel zo'n beeld vastleggen.
Met andere woorden: treinen met driewagenstellen zijn voorgekomen, maar de normale dienst werd gereden met tweewagenstellen.

Gerard