Schemeropnames zijn altijd lastig en oefening baart kunst. Ik vind de lichten op het station een minpunt aan de foto en het feit dat je panto licht geeft? Verder staat ie strak dr op hoor!
Even een foto gemaakt in Uitgeest. Statief mee, camera erop en proberen maar, in de avondschemering:DBSR eloc 1615 met staaltrein by Martijn_1987, on FlickrBen nog zoekende met avondopname, maar ben redelijk tevreden met deze opname. Trein 61262 te Uitgeest met een staaltrein richting de Hoogovens. Groetjes, Martijn
En nog een tip voor avond fotograferen: Als je in M (Manuel, handmatig instellen) fotografeert, de Diafragma laag mogelijk houden. En ook de ISO niet te hoog: hoe hoger de ISO, hoe meer ruis in je foto. Mijn DSLR gaat tot 6400, maar ik ga eigenlijk nooit verder dan 800. Lijkt me wel leuk om een keer avond met iemand te spotten, spelen met de camera en op afstand bestuurbare flitsers.@Remco, maar wel mooie laatste foto!
En nog een tip voor avond fotograferen: Als je in M (Manuel, handmatig instellen) fotografeert, de Diafragma laag mogelijk houden. En ook de ISO niet te hoog: hoe hoger de ISO, hoe meer ruis in je foto. Mijn DSLR gaat tot 6400, maar ik ga eigenlijk nooit verder dan 800.