Hoi Sparrow,De RRF Hippel is al enkele maanden in Apeldoorn te vinden voor het vuilvervoer.Deze loc wordt gehuurd door Locon. De NS1800 van je laatste foto is nu van Locon.Dit vuilvervoer bestaat al tientallen jaren.Eerst NS met serie 2400, 2200 en 6400.Daarna ACTS/HUSA met (meestal) G1206Sinds een jaar rijdt Locon deze treinen, in het begin met gehuurde V100'en.De stoomtrein van de VSM rijdt van Apeldoorn naar Dieren als toeristische trein.
@SparrowDat is de LOCON 9901. De vuiltrein die je op de foto achter de 9901 (ex-1800) ziet hangen is gebracht door de eerder door jou gefotografeerde hippel. Die hippel gaat naar het 'vuilnisstation' welke inderdaad aan de spoorlijn Apeldoorn-Dieren ligt. De 9901 is zijn bestickering kwijtgeraakt doordat er al een poos op het programma om de loc om te verven naar de inmiddels standaard locon livrei, zoals die hier te zien is. Als je goed kijkt zie je dat moeilijke plekjes, zoals onder de dakrand, al een deel aangestipt is met oranje verf. Om toch nog een beetje te blijven in de sfeer van het onlangs gespot/gefotografeerd draadje, ik heb op dinsdag 14 augustus toevallig de 2 locs naast elkaar geplaat, zie hier Mvg, Maarten
Verder staat er nog een oude 6003 loc in de blauw/gele ACTS kleuren. Als ik het goed heb is dit een oude Oostduitse V60 (BR 106) die begin deze eeuw door ACTS gekocht is van een organisatie in Tsjechië en die zou later weer aan EETC verkocht zijn, maar staat nu dus in Apeldoorn nog met ACTS opdruk weg te roesten. Wel erg leuk en interessant om eens de geschiedenis van zo'n loc te achterhalen. Hij heeft nog dienst gedaan in de Rotterdamse haven en is ooit ontwikkeld door het Oost-duitse LEW in 1983 onder typenummer 18105. Best nog wat leuke oude foto's van te vinden zoals deze:Helaas kan ik geen foto's vinden van voor z'n ACTS tijdperk in Duitsland.Nog even verder gezocht en deze trein is in Oost-Duitsland geproduceerd, maar geleverd aan het toenmalige Tsjechoslowakije.
Verder staat er nog een oude 6003 loc in de blauw/gele ACTS kleuren.