Het is niet Br 44 404, want hoeveel Baureihen 44 404 zijn er? Dus gewoon 44 404.Overigens hebben we in 1990 met Stichting Railreizen een fotorit gereden op de TWE met deze loc.Zullen we alle DR 52'ers dan ook maar binnen zetten? Staat dat verhaal over het foute verleden ergens geschreven, op de site in iedergeval niet.
Hallo,Ik heb nog even een vraag ik zag foto voorbij komen van de BR 23 042 nu vraag ik mij af of deze stoomloc inmiddels als weer het museum terrein af kan rijden. Om gewoon weer op het DB net kan rijden. Paar jaar geleden de BR 23 042 nog onder stoom mogen zien rijden bij Korbach.Met vriendelijke groeten,bernhard
Persoonlijk vind ik dat museum daar in Kranichstein maar een erg vervallen indruk maken, volgens mij hebben ze niet echt middelen om iets onder handen te nemen.
Het is er alleen een paar van de oude garde daar die er zo over denkt, de jongeren daar vonden het ook dood zonde dat hij binnen moest blijven staan. Ik vind het zelf ook nergens op slaan. Die loc is eerder 'slachtoffer' dan 'fout' geweest.Ik hoorde dat er iets stuk was gegaan een of een paar jaar geleden. Maar het was nog te fixen.Dat klopt wel een beetje. Ze verdienen veel geld aan rangeerwerk voor een volkswagen fabriek. Maar ze hebben voor nog ruim 1000 jaar werk, niet genoeg handen om het te doen. En ook in Duitsland worden ze plat gegooid met regels. Wissels werden ooit voor een vriendenprijsje door de DB vervangen totdat een hoge pief er achter kwam. De wissels moesten ook digitaal bediend kunnen worden ipv met de hand. De ketels van stoomlocs moeten ook 'apk' gekeurd worden.Maar ik deel je mening. Ik vond het vooral zonde van die egaal bruin geroeste E94
Venlo, Alphatrains locs 186 219, 208, 217 & RXP 9901