Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Project seaside Germany door Frank 123
Vandaag om 20:07:56
Roco 1200 DCC Sound ratelende aandrijving. door Forever Rocofan
Vandaag om 20:07:26
Fleischmann SGMm Deurrubbers? door StefanNL_Plays
Vandaag om 19:59:27
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 19:53:03
Rangeren met een pec door Karel466
Vandaag om 19:50:17
PPM kranen van Strukton door Eric B
Vandaag om 19:37:07
Wat spoor 1 brouwsels door Kees-Jan
Vandaag om 19:20:00
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Blausee-Mitholz
Vandaag om 19:05:50
vrijgavecode z21 centrale door AlbertG
Vandaag om 18:43:56
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Gerrit H
Vandaag om 18:43:48
Bauarbeiten im gange door MaraNCS
Vandaag om 18:05:28
Fotodijkje en fotodiorama door Eric B
Vandaag om 17:59:44
Lasersnijder voor karton door Frits C
Vandaag om 17:41:28
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:07:25
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 17:00:30
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 16:57:43
ACME 2024 met NS ICNG! door VAM65
Vandaag om 16:47:56
Arnold N 2543 rookgenerator door Voske
Vandaag om 16:37:31
De Projecten van RetroJack door 741230
Vandaag om 16:31:56
BR290 tandwielkast openen door Henk Veenstra
Vandaag om 16:13:22
Mijn minitrix 2051 hobbelt door Ronald69
Vandaag om 15:59:21
NS 8100 in 0 door 1795
Vandaag om 15:25:37
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:52:38
Mijnbouw Indonesiƫ door MOVisser
Vandaag om 14:41:28
Welke 4-polige stroomvoerende koppeling is dit? door laurent
Vandaag om 14:33:40
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Huup
Vandaag om 14:23:16
W.V. Kalender 2026 door MOVisser
Vandaag om 14:14:31
Hulp gezocht omgeving Drachten door MOVisser
Vandaag om 14:06:56
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
Vandaag om 12:55:56
mDDM, waarom 3 draaistellen? door V200-G2000
Vandaag om 12:45:07
  

Auteur Topic: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's  (gelezen 6383126 keer)

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1587
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #10695 Gepost op: 10 December 2015, 22:39:05 »
Maar daarom gelden de restricties wel , zoals Timtrein eerder vermelde ;)
Groeten Joop, machinist Lls

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4500
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #10696 Gepost op: 10 December 2015, 23:22:35 »
Waarom zouden oude ns restricties gelden anno 2015 bij een cargo vervoerder?

Heb wel is horen zeggen dat dat van de voorste panto is vanwege rijwind die de panto dan onstabiel maakt.



verstuurd vanaf mijn S6 EDGE

Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3257
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #10697 Gepost op: 11 December 2015, 07:56:10 »
Maar daarom gelden de restricties wel , zoals Timtrein eerder vermelde ;)
De restricties gelden wel, alleen word er binnen de marge gewerkt ;-)

Afgelopen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1387
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #10698 Gepost op: 11 December 2015, 09:56:20 »
Gisteren een dagje naar Keulen. Tochtig en koud op het station, dus liever van buitenaf in het zonnetje wat plaatjes schieten. Heb geen idee om welke loks, treinen het gaat maar vond het gewoon leuk het vast te leggen.


laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2790
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #10699 Gepost op: 11 December 2015, 13:55:22 »
De eerste lijkt mij de HKX naar Hamburg.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

GƩrard Drost

  • Offline Offline
  • Berichten: 431
  • Loc 189 065-6 in Venlo, 1-7-2010
    • PrivĆ© website over de spoorwegen in en om Venlo
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #10700 Gepost op: 11 December 2015, 14:30:29 »
In Venlo komt dagelijks het nodige cargo voorbij, meestal met de bekende moderne locs.
In Duitsland rijden nog de diverse oudere series die op gezette tijden ook in Venlo komen.

Woensdag kwam om 10:17 uur de Br 140 590-6 Venlo binnen met een schroottrein.

De machinist heeft net de wissels gesteld in het niet beveiligde gebied.

Vanmorgen stond in Venlo de Br 155 099-5, een voormalige Oost-Duitse loc


Grz,
GƩrard Drost
(Buurman van het emplacement Venlo)
Voorheen 3-rail digitaal.
Nu 2-rail, ook digitaal, tijdperk III, Nederlands en Duits

Sander

  • Offline Offline
  • Berichten: 4666
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #10701 Gepost op: 11 December 2015, 14:56:24 »
En toch heeft zo'n BR155 iets lomps overzich.

Mvg,
 Sander
mvg,
 Sander

NL033

  • Offline Offline
  • Berichten: 24
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #10702 Gepost op: 11 December 2015, 22:56:14 »

HSL 1304 met een KIA autotrein met bestemming Botlek.


DB schenker heeft het rijden van de Pontrein, van Amersfoort goederen emplacement naar Pon in Leusden, uitbesteed aan Strukton Rail.
Hier rijdt Ankie (303005) met de beladen Pontrein naar Leusden. (met een vrolijke Machinist  :duim: )


DBS 1616 met een afgeladen cabine vertrek gereed richting Utrecht of Hilversum


Hoevelaken en een Protos


Captrain CT102 in frisse nieuwe kleuren met lege autowagens naar Bad Bentheim.


HSL 1304 met 33 lege ketelwagens met bestemming Bad Bentheim.


RRF 635-05 met Dolimetrein. Nog tot januari 2016 en dan zal DBS te trein rijden.


Eindhoven  ;)


HSL 1304 met beladen keteltrein naar Bad Bentheim. In Amersfoort werd de HSL 1254 aan de trein toegevoegd.
De 1304 en 1254 zouden later die avond samen naar Zutphen gaan voor onderhoud.





Dat waren de foto's van afgelopen weken.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4074
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #10703 Gepost op: 12 December 2015, 09:35:57 »
Waarom zouden oude ns restricties gelden anno 2015 bij een cargo vervoerder?

Heb wel is horen zeggen dat dat van de voorste panto is vanwege rijwind die de panto dan onstabiel maakt.
Omdat die NS restricties gestaafd zijn op de techniek misschien?

Je geeft zelf het antwoord al een beetje, als je de voorste stroomafnemer opzet dan komt de wind daar heel anders tegenaan dan tegen de achterste waar de hele lok voor zit.
De voorste heeft dan ook veel meer last van de wind die het schuitje harder tegen de draad gedrukt wordt en dat word met een hogere snelheid steeds erger.
Daar is die maximaal 100 km/u op gebaseerd, en niet omdat NS dat gewoon vind oid.

Vermoedelijk is in Oldenzaal van stroomafnemer gewisseld, want daarna reed hij met de voorste op. In Oldenzaal moest hij wachten en ik heb op foto's gezien dat hij daar bij vertrek beide op had. Daarna dus alleen de voorste op.
Bij een 1300 "schakel je niet om", elke keer als je de cabine verlaat strijk je de stroomafnemers en in de andere cabine zet je ze weer op.
In beide cabines heb je daarvoor twee knoppen, 1 voor de voorste en 1 voor de achterste, je bent je dus altijd bewust welke je opzet als machinist.

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4500
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #10704 Gepost op: 12 December 2015, 10:35:00 »
Dat het een technische beperking snap ik ja.
Maar doel dat de ns restrictie van alleen achterste op tenzij defect nu niet meer gehandhaafd wordt.
Omdat ze niet harder dan 100 gaan en soms kwetsbare lading vervoeren.

Greetz

verstuurd vanaf mijn S6 EDGE

Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Rob van Kooy

  • Offline Offline
  • Berichten: 467
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #10705 Gepost op: 12 December 2015, 12:48:53 »
Hallo,

Ik lees nergens met zoveel woorden dat de voorste pantograaf bij kwetsbare lading omhoog ging omdat allerlei vonken en andere verhitte rommel die tijdens de rit van de sleper van de pantograaf afsprong  dan niet op bijvoorbeeld de achterruit en/of de lak van vlak achterop meerijdende voertuigen terecht kwam maar eerder op het dak van de loc zelf!

Gegroet,

Rob van Kooy

hielke1501

  • Offline Offline
  • Berichten: 340
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #10706 Gepost op: 12 December 2015, 20:46:41 »
Op de site van Nico Spilt staat het met wat meer woorden net na het midden op de foto pagina over de 1600,1700,1800.

MVG, hielke1501

Myron

  • Offline Offline
  • Berichten: 1896
  • NS jaren '90
    • Spoorinmodel
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #10707 Gepost op: 12 December 2015, 21:44:43 »
@Myron: da's weer een mooi plaatje
Nog bedankt (y).

Een aantal nachtelijke foto's van gisteren:

HSLL 1832+NSB 73003 te Haarlem by MyronvRuijven, on Flickr


DBS 6423+Rilns te Maastricht Beatrixhaven by MyronvRuijven, on Flickr


DBS 6416+rongenwagens te Born by MyronvRuijven, on Flickr

Groet, Myron

thijsdekok

  • Offline Offline
  • Berichten: 163
  • dyslectie
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #10708 Gepost op: 12 December 2015, 23:36:33 »
Nice, geen school myron  ;D

Andre Pronk

  • Offline Offline
  • Berichten: 739
    • Andre Pronk Flickr foto's
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #10709 Gepost op: 13 December 2015, 13:48:55 »
Vandaag effe kort op pad geweest.


Assel, Captrain 1621 (voormalig EETC)


Ter Schuur, 189 990 Nosta Shuttle.


Harselaar, 189 095 met keteltrein.
« Laatst bewerkt op: 13 December 2015, 14:59:42 door Andre Pronk »