Wel vreemd. Het bord komt nog steeds voor en staat ook nog steeds in het seinreglement onder nummer 322.
Op een paar baanvakken heb je nog “Verkeerd Spoor” zoals tussen Oldenzaal en Bad Bentheim, Venlo en Kaldenkirchen en tussen Zwolle en Olst. In de praktijk wordt daar geen Verkeerd Spoor meer gereden. Voor mij persoonlijk heb ik de laatste keer in 2005 Verkeerd Spoor van Oldenzaal naar Bad Bentheim gereden, dus met Lastgeving Verkeerd Spoor ( nu Aanwijzing Verkeerd Spoor).
Met het risico op off topic boete toch nog even een reactie hierop. Ik geef als Trdl Roosendaal toch echt enkele keren per jaar de aanwijzing VS af voor het grensbaanvak Rsd-Esn , o.a. voor werktreinen, geplande videoschouw ritten en in het geval van een gestrande trein bv. voor hulptractie.
Zoals Andre Pronk al zei, was de 766 vandaag op pad. Ik kon hem vastleggen bij Vechten vanmiddag:766_Vechten_240618 by florisdeleeuw, on Flickr
766_Vechten_240618 by florisdeleeuw, on Flickr
24 juni was weer een rijdag bij de STAR. Ik had opgezocht dat hij om 17:20 weer uit Veendam zou vertrekken. Evenwijdig aan het spoor ligt ten zuiden van het station de industrieweg. Men kan daar met de auto een heel eind naast de trein rijden. Tot mijn verrassing werd de tractie deze keer niet door een BR52 geleverd maar stond de NS2278 voor de museumtrein.
Ook vandaag werd de VCK-Scandia terminal in de Westhaven aangedaan door het bakkie, dit keer mocht de 1831 mee aan de loc.691+1831_Westhaven_230618 by florisdeleeuw, on Flickr691+1831_Westhaven_230618 by florisdeleeuw, on Flickr