Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rivarossi br 56 HR2891S door Stefan88
Vandaag om 20:44:31
Rondom Charlois door Eric B
Vandaag om 20:42:12
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Mispoes
Vandaag om 20:31:25
'Worst Case' materieel voor testen vrije ruimte, etc... door BramFokke
Vandaag om 20:31:09
Modelspoordagen 10 & 11 januari 2026 door Ronald69
Vandaag om 20:27:51
upload deleten door maartenvdb
Vandaag om 20:01:16
Onshape gebruikersgroep door Henk de Vlaam
Vandaag om 19:47:25
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door spoorijzer
Vandaag om 19:39:25
Servo's voor de deuren van de Volmer E-lokloods. door ruudns
Vandaag om 19:36:05
Een diorama in TT (VEB Schwellenrost) door Kees-Jan
Vandaag om 19:34:32
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door 741230
Vandaag om 19:32:59
3 januari NVBS oliebollenrit door Forever Rocofan
Vandaag om 19:14:50
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Jeronimos
Vandaag om 19:06:33
ESU V5 Decoder setting door Remunj
Vandaag om 18:24:54
Lima IRM pimpen door 008200
Vandaag om 17:32:13
Raadplaatje door Gerrit H
Vandaag om 17:18:35
Problemen met digikeijs drc1100 lichtset inbouw door Dave.......
Vandaag om 17:05:10
Klein mobiel ontwerp met thema stadsmuren door Slotticar
Vandaag om 17:04:30
contacten roco line wissel door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:32:41
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Silvolde
Vandaag om 15:58:47
Sankt Georgen. door AndrevdG
Vandaag om 15:42:43
US diorama in H0 door Ronald Halma
Vandaag om 15:34:35
Ombouwen Roco 1100 naar digitaal door Peter J K
Vandaag om 15:01:33
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Wim Vink
Vandaag om 14:32:52
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door MOVisser
Vandaag om 13:24:28
Booster voor de Marklin CS 1 (60212) door KNed
Vandaag om 13:05:27
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:27:03
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:51:16
De (3d) knutsels van Ronald. door DH1-3104
Vandaag om 10:20:24
Yamorc 8116 en MP1 MTB door FredD
Vandaag om 09:56:09
  

Auteur Topic: Waarom het zo duur is en zo lang moet duren  (gelezen 4367 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12568
    • sleutelspoor
Waarom het zo duur is en zo lang moet duren
« Gepost op: 06 May 2010, 10:45:38 »
MIDDELBURG - ProRail heeft geluidsmaatregelen voor de spoorlijn in Goes ter inzage gelegd, waarvan nu al vaststaat dat die nooit zullen worden uitgevoerd. In de stukken van ProRail wordt uitgegaan van de aanleg van geluidsschermen, terwijl ProRail met de provincie, Verkeer en Waterstaat, de gemeente Goes en Zeeland Seaports overeenstemming heeft over de aanleg van een betonnen bak op maaiveldhoogte.
Gedeputeerde Harry van Waveren vindt het op zijn zachtst gezegd 'buitengewoon merkwaardig en ook gewoon niet goed. Ik dacht dat we iets afgesproken hadden.'
Van de kant van ProRail verwijst woordvoerder Rob Hageman naar procedures. Volgens hem is ProRail wettelijk verplicht de meest doelmatige oplossing (zo veel mogelijk geluidsreductie voor zo weinig mogelijk geld) in procedure te brengen. Dat inmiddels overeenstemming is bereikt over een andere oplossing - de betonnen bak - doet daar niets aan af. Vervolgens kan daar in zienswijzen op gereageerd worden en dan komt volgens Hageman de betonnen bak aan de orde.
Van Waveren vindt het vreemd dat de provincie nu een zienswijze moet indienen, terwijl er overeenstemming bestaat over de bak. Dat betekent volgens hem ook dat mensen nu niet kunnen reageren op het alternatief van de betonnen bak, want dat ligt niet ter inzage. De gedeputeerde vindt dat niet correct: "Zo ga je ook niet om met maatschappelijke partijen als de gemeente en de provincie."
Ook Goes is niet blij. Het college van B en W heeft al een brief aan de gemeenteraad gestuurd om de kwestie uit te leggen. Wethouder Loes Meeuwisse: "We hebben op 15 april ProRail er nog op gewezen dat ze de betonnen bak mee moesten nemen in de stukken die ze ter inzage leggen. dat hebben ze niet gedaan. Dit kan verwarring geven."
Het ontwerp-geluidsaneringsprogramma 'Zeeuwse Lijn' dat ProRail ter inzage gelegd heeft, is te zien bij de gemeenten Goes, Kapelle en Reimerswaal. Iedereen kan zienswijzen insturen tot en met 9 juni. ProRail houdt woensdag 19 mei in het dorpshuis in Krabbendijk en donderdag 20 mei in Terminus in Goes informatiebijeenkomsten, steeds om 19.30 uur. www.prorail.nl/zeeuwselijn
bron: PZC van vandaag
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 27037
    • Pagina van klaas
Re:Waarom het zo duur is en zo lang moet duren
« Reactie #1 Gepost op: 06 May 2010, 14:33:55 »
Het lijkt er op dat Prorail de zaak aan het traineren is.
Geluidsschermen zijn in de betreffende situatie absoluut niet voldoende. Het grootste probleem daar is niet het afgestraalde luchtgeluid, maar grondtrillingen.
Om daar vanaf te raken moet je de spoorbaan acoustisch isoleren van de omgeving, b.v met die betonnen bak, en dat is kostbaar. Bovendien zie ik de bui al hangen; als ze dat idee van de betonnen bak echt gaan uitvoeren zitten we hier in Zeeland niet een maand, maar minstens een half jaar zonder treinverkeer. Daar worden wij niet blij van.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Wim55

  • Offline Offline
  • Berichten: 70
Re:Waarom het zo duur is en zo lang moet duren
« Reactie #2 Gepost op: 06 May 2010, 15:33:27 »
Prorail is net zo onbetrouwbaar als de politiek.

In Almere mag de spoorverdubbeling ook niks kosten
en worden de omwonenden opgezadeld met een
geluidsoverlast van heb ik jou daar. :o
Want er komt nu ook goederenvervoer op de Flevolijn.

Ja, er komen geluidsschermen maar wanneer ?

Je moet je als omwonenden verbinden in een sterke vereniging
zodat ze niet om je heen kunnen,
juridisch gezien dan.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11768
    • Mijn fotoarchief
Re:Waarom het zo duur is en zo lang moet duren
« Reactie #3 Gepost op: 06 May 2010, 16:13:54 »
Prorail is net zo onbetrouwbaar als de politiek.

Mag ik een teiltje?

Daarnaast heb ik een hoog NIMBY-gevoel bij dit alles.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6447
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Waarom het zo duur is en zo lang moet duren
« Reactie #4 Gepost op: 06 May 2010, 16:49:15 »
Mag ik een teiltje?

wat moet je daar mee?



Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

eric den boer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3182
  • Einzelganger
Re:Waarom het zo duur is en zo lang moet duren
« Reactie #5 Gepost op: 06 May 2010, 16:53:52 »
Prorail is net zo onbetrouwbaar als de politiek.



en toch trapt iedereen er elke keer weer in door te gaan stemmen, en je wordt besodemietert waar je bij staat.





eric

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11768
    • Mijn fotoarchief
Re:Waarom het zo duur is en zo lang moet duren
« Reactie #6 Gepost op: 06 May 2010, 17:01:12 »
wat moet je daar mee?

Dan kan ik daar even luidruchtig in braken over die opmerking over de onbetrouwbaarheid van de politiek.

Eelco

Anoniem

  • Gast
Re:Waarom het zo duur is en zo lang moet duren
« Reactie #7 Gepost op: 06 May 2010, 17:34:58 »
Prorail is net zo onbetrouwbaar als de politiek.

en toch trapt iedereen er elke keer weer in door te gaan stemmen, en je wordt besodemietert waar je bij staat.

Ik zou zeggen: stel je verkiesbaar en verander het politieke landschap! Ik kan je echter al van tevoren vertellen dat dat niet gaat lukken. Dat komt omdat je in de politiek (net als in de echte wereld) onmogelijk iedereen tevreden kunt stellen, gevolg: het is nooit goed... maar of dat de definitie van "onbetrouwbaar" is?

Kan hier geen slotje op of zo?  ::)

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re:Waarom het zo duur is en zo lang moet duren
« Reactie #8 Gepost op: 06 May 2010, 18:31:43 »
In Almere mag de spoorverdubbeling ook niks kosten
en worden de omwonenden opgezadeld met een
geluidsoverlast van heb ik jou daar. :o
Want er komt nu ook goederenvervoer op de Flevolijn.

Begrijp ik het nou goed dat je langs een spoorlijn bent gaan wonen en je je nu ergert dat er treinen rijden?

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8263
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Waarom het zo duur is en zo lang moet duren
« Reactie #9 Gepost op: 06 May 2010, 18:34:19 »
Zullen we het niet over politiek hebben en ons beperken tot modelspoor en gerelateerde zaken? (y)
Voor politieke discussies zijn er al taloze andere forums op internet ;)


en probeer wat je net gegeten hebt in je maag te houden ook als iemand een afwijkende mening heeft, of maak er in ieder geval geen melding van, dan blijft het wel zo gezellig (y)

« Laatst bewerkt op: 06 May 2010, 19:13:42 door Bob Rodenburg »
Vr. groeten,
Bob

Anoniem

  • Gast
Re:Waarom het zo duur is en zo lang moet duren
« Reactie #10 Gepost op: 06 May 2010, 18:35:44 »
@Peter: Coming to the nuisance heet dat in de rechtseconomie. Zijn boeken vol over geschreven ;D (y).

@Bob: het is een politiek onderwerp, dit draadje, dus we kunnen hier niet reageren zonder het over politiek te hebben. Zoals ik al zei: beter op slot mikken, dit ding 8).

Marijn

  • Grote treintjes monteur
  • Offline Offline
  • Berichten: 2191
    • Jacquelinger Lokalbahn - Nebenbahn in H0
Re:Waarom het zo duur is en zo lang moet duren
« Reactie #11 Gepost op: 06 May 2010, 19:29:51 »
Offtopic,

Ik wil geen enkele vorm van geluidswerende maatregelen..
Laat maar lekker door rammelen, heeeerrlijk  (y)

Zo, nu weer ontopic..  ;D
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6447
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Waarom het zo duur is en zo lang moet duren
« Reactie #12 Gepost op: 06 May 2010, 19:47:36 »
Juist, dan zie je ook nog eens wat er langsdenderd ;)
Dat is toch veel plezanter dan een enorme damwand in je achtertuin.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8263
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Waarom het zo duur is en zo lang moet duren
« Reactie #13 Gepost op: 06 May 2010, 20:20:29 »
Tja ik kijk natuurlijk ook graag naar treinen maar tijdens het stoomfeest rond Berbra zat ik in een hotel wat vlak naast het spoor stond.(in Rotenburg a/d Fulda :D)
En als er een goederentrein langs kwam dreunden dat flink door. Ook zag en hoorde ik de Stoomstichtingtrein langsrijden en dat is pas echt geweld (y) ::)
Leuk als je daar maar een paar nachtjes hoeft te slapen maar ik kan mij goed voorstellen als je dat dagelijks moet horen/voelen dat je daar niet vrolijk van wordt.
De gewone passagiers trein hoorde je nauwelijks.
Vr. groeten,
Bob

Antoontje

  • Bingellander
  • Offline Offline
  • Berichten: 318
Re:Waarom het zo duur is en zo lang moet duren
« Reactie #14 Gepost op: 06 May 2010, 22:20:55 »
@Bob: Het went, en ik spreek uit ervaring. Ik heb zeventien jaar op elfhoog langs een stationsspoor gewoond, waar overdag elk uur tien treinen voorbij kwamen (acht personen-, twee goederenvervoer), en 's nachts vier per uur. Als bezoek mij vroeg of ik geen last had van die treinen moest ik altijd even luisteren: oh ja, er komt inderdaad een trein voorbij...
Ik heb ook altijd met het raam open geslapen, aan spoorzijde. Nooit last gehad.
De enige keer dat het me stoorde was om zes uur 's ochtends, als er een goederentrein voorbij kwam net als het radionieuws begon. Ja, toen reden treinen nog precies op tijd.
Groet,
Antoontje.
Ik spoor WEL helemaal!