Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door EddyK
14 December 2025, 23:53:16
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door Besselspoor
14 December 2025, 23:36:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door grossraumwagen
14 December 2025, 23:11:53
Rondom Charlois door Alewijn
14 December 2025, 23:09:42
Yamorc 8116 en MP1 MTB door Ronald Halma
14 December 2025, 22:39:44
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
14 December 2025, 22:23:54
3 januari NVBS oliebollenrit door grossraumwagen
14 December 2025, 22:17:37
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Paulus
14 December 2025, 22:14:05
Wat zit er in deze tender? door henk
14 December 2025, 21:38:18
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door 1200blauw
14 December 2025, 21:37:43
Servo's voor de deuren van de Volmer E-lokloods. door ruudns
14 December 2025, 20:07:57
Problemen met digikeijs drc1100 lichtset inbouw door Peter J K
14 December 2025, 19:24:01
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
14 December 2025, 18:32:21
Testbaantje wordt Kerstbaantje (N-spoor, 0,31 M²) door Ronald69
14 December 2025, 18:31:23
De (3d) knutsels van Ronald. door Ronald Halma
14 December 2025, 18:08:54
Reparaties aan je materieel: tips & tricks door Carl
14 December 2025, 17:49:33
Staion Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door Eric B
14 December 2025, 17:10:29
Stub switches door Hans1963
14 December 2025, 16:35:00
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door mass am see
14 December 2025, 16:27:34
US diorama in H0 door Ronald Halma
14 December 2025, 15:45:06
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door 741230
14 December 2025, 15:24:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door ES44C4
14 December 2025, 15:22:13
Camp 3 door Ronald Halma
14 December 2025, 15:08:01
Zee. Land. door Huup
14 December 2025, 15:05:54
🎅 20 december 2025 | Roosendaal in het donker 🎄 door Modelbouwerke
14 December 2025, 15:00:39
Museumdepot Beekbergen in H0 door Wim Vink
14 December 2025, 14:41:54
Rivarossi br 56 HR2891S door Nico Hoogerwerf
14 December 2025, 14:31:19
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Frits C
14 December 2025, 13:56:19
HTM PCC tram en wat gefrutsel er bij door Jan Bennink
14 December 2025, 12:57:58
Roco traxx 'Eurocity': suggestie 2e nummer doorgeven door the_gold
14 December 2025, 10:37:34
  

Auteur Topic: Waarom het zo duur is en zo lang moet duren  (gelezen 4359 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12568
    • sleutelspoor
Waarom het zo duur is en zo lang moet duren
« Gepost op: 06 May 2010, 10:45:38 »
MIDDELBURG - ProRail heeft geluidsmaatregelen voor de spoorlijn in Goes ter inzage gelegd, waarvan nu al vaststaat dat die nooit zullen worden uitgevoerd. In de stukken van ProRail wordt uitgegaan van de aanleg van geluidsschermen, terwijl ProRail met de provincie, Verkeer en Waterstaat, de gemeente Goes en Zeeland Seaports overeenstemming heeft over de aanleg van een betonnen bak op maaiveldhoogte.
Gedeputeerde Harry van Waveren vindt het op zijn zachtst gezegd 'buitengewoon merkwaardig en ook gewoon niet goed. Ik dacht dat we iets afgesproken hadden.'
Van de kant van ProRail verwijst woordvoerder Rob Hageman naar procedures. Volgens hem is ProRail wettelijk verplicht de meest doelmatige oplossing (zo veel mogelijk geluidsreductie voor zo weinig mogelijk geld) in procedure te brengen. Dat inmiddels overeenstemming is bereikt over een andere oplossing - de betonnen bak - doet daar niets aan af. Vervolgens kan daar in zienswijzen op gereageerd worden en dan komt volgens Hageman de betonnen bak aan de orde.
Van Waveren vindt het vreemd dat de provincie nu een zienswijze moet indienen, terwijl er overeenstemming bestaat over de bak. Dat betekent volgens hem ook dat mensen nu niet kunnen reageren op het alternatief van de betonnen bak, want dat ligt niet ter inzage. De gedeputeerde vindt dat niet correct: "Zo ga je ook niet om met maatschappelijke partijen als de gemeente en de provincie."
Ook Goes is niet blij. Het college van B en W heeft al een brief aan de gemeenteraad gestuurd om de kwestie uit te leggen. Wethouder Loes Meeuwisse: "We hebben op 15 april ProRail er nog op gewezen dat ze de betonnen bak mee moesten nemen in de stukken die ze ter inzage leggen. dat hebben ze niet gedaan. Dit kan verwarring geven."
Het ontwerp-geluidsaneringsprogramma 'Zeeuwse Lijn' dat ProRail ter inzage gelegd heeft, is te zien bij de gemeenten Goes, Kapelle en Reimerswaal. Iedereen kan zienswijzen insturen tot en met 9 juni. ProRail houdt woensdag 19 mei in het dorpshuis in Krabbendijk en donderdag 20 mei in Terminus in Goes informatiebijeenkomsten, steeds om 19.30 uur. www.prorail.nl/zeeuwselijn
bron: PZC van vandaag
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 27035
    • Pagina van klaas
Re:Waarom het zo duur is en zo lang moet duren
« Reactie #1 Gepost op: 06 May 2010, 14:33:55 »
Het lijkt er op dat Prorail de zaak aan het traineren is.
Geluidsschermen zijn in de betreffende situatie absoluut niet voldoende. Het grootste probleem daar is niet het afgestraalde luchtgeluid, maar grondtrillingen.
Om daar vanaf te raken moet je de spoorbaan acoustisch isoleren van de omgeving, b.v met die betonnen bak, en dat is kostbaar. Bovendien zie ik de bui al hangen; als ze dat idee van de betonnen bak echt gaan uitvoeren zitten we hier in Zeeland niet een maand, maar minstens een half jaar zonder treinverkeer. Daar worden wij niet blij van.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Wim55

  • Offline Offline
  • Berichten: 70
Re:Waarom het zo duur is en zo lang moet duren
« Reactie #2 Gepost op: 06 May 2010, 15:33:27 »
Prorail is net zo onbetrouwbaar als de politiek.

In Almere mag de spoorverdubbeling ook niks kosten
en worden de omwonenden opgezadeld met een
geluidsoverlast van heb ik jou daar. :o
Want er komt nu ook goederenvervoer op de Flevolijn.

Ja, er komen geluidsschermen maar wanneer ?

Je moet je als omwonenden verbinden in een sterke vereniging
zodat ze niet om je heen kunnen,
juridisch gezien dan.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11768
    • Mijn fotoarchief
Re:Waarom het zo duur is en zo lang moet duren
« Reactie #3 Gepost op: 06 May 2010, 16:13:54 »
Prorail is net zo onbetrouwbaar als de politiek.

Mag ik een teiltje?

Daarnaast heb ik een hoog NIMBY-gevoel bij dit alles.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6447
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Waarom het zo duur is en zo lang moet duren
« Reactie #4 Gepost op: 06 May 2010, 16:49:15 »
Mag ik een teiltje?

wat moet je daar mee?



Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

eric den boer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3182
  • Einzelganger
Re:Waarom het zo duur is en zo lang moet duren
« Reactie #5 Gepost op: 06 May 2010, 16:53:52 »
Prorail is net zo onbetrouwbaar als de politiek.



en toch trapt iedereen er elke keer weer in door te gaan stemmen, en je wordt besodemietert waar je bij staat.





eric

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11768
    • Mijn fotoarchief
Re:Waarom het zo duur is en zo lang moet duren
« Reactie #6 Gepost op: 06 May 2010, 17:01:12 »
wat moet je daar mee?

Dan kan ik daar even luidruchtig in braken over die opmerking over de onbetrouwbaarheid van de politiek.

Eelco

Anoniem

  • Gast
Re:Waarom het zo duur is en zo lang moet duren
« Reactie #7 Gepost op: 06 May 2010, 17:34:58 »
Prorail is net zo onbetrouwbaar als de politiek.

en toch trapt iedereen er elke keer weer in door te gaan stemmen, en je wordt besodemietert waar je bij staat.

Ik zou zeggen: stel je verkiesbaar en verander het politieke landschap! Ik kan je echter al van tevoren vertellen dat dat niet gaat lukken. Dat komt omdat je in de politiek (net als in de echte wereld) onmogelijk iedereen tevreden kunt stellen, gevolg: het is nooit goed... maar of dat de definitie van "onbetrouwbaar" is?

Kan hier geen slotje op of zo?  ::)

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re:Waarom het zo duur is en zo lang moet duren
« Reactie #8 Gepost op: 06 May 2010, 18:31:43 »
In Almere mag de spoorverdubbeling ook niks kosten
en worden de omwonenden opgezadeld met een
geluidsoverlast van heb ik jou daar. :o
Want er komt nu ook goederenvervoer op de Flevolijn.

Begrijp ik het nou goed dat je langs een spoorlijn bent gaan wonen en je je nu ergert dat er treinen rijden?

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8263
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Waarom het zo duur is en zo lang moet duren
« Reactie #9 Gepost op: 06 May 2010, 18:34:19 »
Zullen we het niet over politiek hebben en ons beperken tot modelspoor en gerelateerde zaken? (y)
Voor politieke discussies zijn er al taloze andere forums op internet ;)


en probeer wat je net gegeten hebt in je maag te houden ook als iemand een afwijkende mening heeft, of maak er in ieder geval geen melding van, dan blijft het wel zo gezellig (y)

« Laatst bewerkt op: 06 May 2010, 19:13:42 door Bob Rodenburg »
Vr. groeten,
Bob

Anoniem

  • Gast
Re:Waarom het zo duur is en zo lang moet duren
« Reactie #10 Gepost op: 06 May 2010, 18:35:44 »
@Peter: Coming to the nuisance heet dat in de rechtseconomie. Zijn boeken vol over geschreven ;D (y).

@Bob: het is een politiek onderwerp, dit draadje, dus we kunnen hier niet reageren zonder het over politiek te hebben. Zoals ik al zei: beter op slot mikken, dit ding 8).

Marijn

  • Grote treintjes monteur
  • Offline Offline
  • Berichten: 2191
    • Jacquelinger Lokalbahn - Nebenbahn in H0
Re:Waarom het zo duur is en zo lang moet duren
« Reactie #11 Gepost op: 06 May 2010, 19:29:51 »
Offtopic,

Ik wil geen enkele vorm van geluidswerende maatregelen..
Laat maar lekker door rammelen, heeeerrlijk  (y)

Zo, nu weer ontopic..  ;D
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6447
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Waarom het zo duur is en zo lang moet duren
« Reactie #12 Gepost op: 06 May 2010, 19:47:36 »
Juist, dan zie je ook nog eens wat er langsdenderd ;)
Dat is toch veel plezanter dan een enorme damwand in je achtertuin.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8263
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Waarom het zo duur is en zo lang moet duren
« Reactie #13 Gepost op: 06 May 2010, 20:20:29 »
Tja ik kijk natuurlijk ook graag naar treinen maar tijdens het stoomfeest rond Berbra zat ik in een hotel wat vlak naast het spoor stond.(in Rotenburg a/d Fulda :D)
En als er een goederentrein langs kwam dreunden dat flink door. Ook zag en hoorde ik de Stoomstichtingtrein langsrijden en dat is pas echt geweld (y) ::)
Leuk als je daar maar een paar nachtjes hoeft te slapen maar ik kan mij goed voorstellen als je dat dagelijks moet horen/voelen dat je daar niet vrolijk van wordt.
De gewone passagiers trein hoorde je nauwelijks.
Vr. groeten,
Bob

Antoontje

  • Bingellander
  • Offline Offline
  • Berichten: 318
Re:Waarom het zo duur is en zo lang moet duren
« Reactie #14 Gepost op: 06 May 2010, 22:20:55 »
@Bob: Het went, en ik spreek uit ervaring. Ik heb zeventien jaar op elfhoog langs een stationsspoor gewoond, waar overdag elk uur tien treinen voorbij kwamen (acht personen-, twee goederenvervoer), en 's nachts vier per uur. Als bezoek mij vroeg of ik geen last had van die treinen moest ik altijd even luisteren: oh ja, er komt inderdaad een trein voorbij...
Ik heb ook altijd met het raam open geslapen, aan spoorzijde. Nooit last gehad.
De enige keer dat het me stoorde was om zes uur 's ochtends, als er een goederentrein voorbij kwam net als het radionieuws begon. Ja, toen reden treinen nog precies op tijd.
Groet,
Antoontje.
Ik spoor WEL helemaal!