Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec. door n-driver
Vandaag om 14:24:28
PBM/PWM met joystick door BR41
Vandaag om 14:21:41
Piko TT 2025 door Bartje81
Vandaag om 14:16:26
vrijgavecode z21 centrale door Theiske
Vandaag om 13:53:22
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door henk
Vandaag om 13:45:46
Onshape gebruikersgroep door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:45:26
Piko 2025 door Eelco Storm
Vandaag om 13:38:53
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 13:33:42
Vele baanplannen online gezet door BramFokke
Vandaag om 13:27:36
Rondom Charlois door hervé
Vandaag om 12:29:01
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door meino
Vandaag om 12:17:58
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 12:07:48
Line-up foto's van modellen door 1200blauw
Vandaag om 11:58:56
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door VAM65
Vandaag om 11:57:57
Zoutkamp 1921 - 1942, Het plan door Gerrit H
Vandaag om 11:54:11
Fotodijkje en fotodiorama door Eric B
Vandaag om 11:50:38
De Projecten van RetroJack door spoorijzer
Vandaag om 11:44:38
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Frank103
Vandaag om 11:26:14
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 11:18:52
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door AndrevdG
Vandaag om 10:57:33
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 10:52:20
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door TonM
Vandaag om 10:48:15
Digitaal-delta door Montanbahn
Vandaag om 10:06:46
mDDM, waarom 3 draaistellen? door spoorijzer
Vandaag om 09:58:20
modulebaan in spoor 1 door rjr
Vandaag om 09:39:51
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 09:38:29
Pfarrerwinkel bahn door Hans GJ
Vandaag om 09:30:56
Problemen met rookgenerator KM1 materiaal in spoor 1 door rjr
Vandaag om 09:04:05
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 08:36:29
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Jelmer
Vandaag om 08:22:39
  

Auteur Topic: Spoorlijn Emmen Zwolle  (gelezen 43586 keer)

Viktor

  • BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • Berichten: 4214
  • 77*
Re:Spoorlijn Emmen Zwolle
« Reactie #105 Gepost op: 13 November 2012, 19:38:25 »
Ja, ben ik ook wel benieuwd naar. Hebben ze soms nog een 1800 aangeschaft?

MarklinKoen

  • Offline Offline
  • Berichten: 271
  • ex-NS 180!
Re:Spoorlijn Emmen Zwolle
« Reactie #106 Gepost op: 13 November 2012, 19:40:33 »

20-10-2012, Zwolle, GTW Stadler by Koen langs de baan, on Flickr

Een tijdje terug op Zwolle.
1:1 DE2-en Stalen D-prutser in Haarlem, en bezig met een 1:87 modulebaantje!

dimo1_dimo1

  • Offline Offline
  • Berichten: 3380
Re:Spoorlijn Emmen Zwolle
« Reactie #107 Gepost op: 13 November 2012, 19:58:40 »
voor jullie informatie: er staat ook nog zo`n vechtdallijn trein bij t station van Groningen(in iedergeval die stond er afgelopen week)
groeten,
Auke

Viktor

  • BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • Berichten: 4214
  • 77*
Re:Spoorlijn Emmen Zwolle
« Reactie #108 Gepost op: 13 November 2012, 19:59:19 »
Ik dacht dat ie al weg was idd ;) Ach.. die dingen moeten ook hun km's maken ;D

dimo1_dimo1

  • Offline Offline
  • Berichten: 3380
Re:Spoorlijn Emmen Zwolle
« Reactie #109 Gepost op: 13 November 2012, 20:04:10 »
heb er afgelopen maandag niet op gelet toen ik in Groningen was..
vorige week stond ie er in iedere geval op maandag en vrijdag.. op dezelfde plaats dus denk niet dat ie in de tussentijd weg is geweest :)
groeten,
Auke

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re:Spoorlijn Emmen Zwolle
« Reactie #110 Gepost op: 13 November 2012, 20:48:54 »
ik hoor ze straks elke dag voorbijkomen :)  (y)

dimo1_dimo1

  • Offline Offline
  • Berichten: 3380
Re:Spoorlijn Emmen Zwolle
« Reactie #111 Gepost op: 13 November 2012, 20:52:35 »
ik denk dat ik er straks vaak in zit ;D
zal een stuk beter zijn dan dat oude spul van NS wat er nu rijdt
groeten,
Auke

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3139
  • NL/NS vanaf 1945
Re:Spoorlijn Emmen Zwolle
« Reactie #112 Gepost op: 13 November 2012, 21:18:25 »
Qua comfort denk ik dat een SM90 toch de winnaar zal blijven (y)

Die stadlers :-X amper privacy heb je daar, al die stoelen op verschillende hoogtes ziet er zo goedkoop uit.
Maarja de toekomst :) Jammer dat syntus daar niet gaat rijden. anders zagen we lintjes daar ;D
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

dimo1_dimo1

  • Offline Offline
  • Berichten: 3380
Re:Spoorlijn Emmen Zwolle
« Reactie #113 Gepost op: 13 November 2012, 21:26:19 »
daar heb ik geen ervaring mee.. die SM90
weet wel dat het huidige materieel voor mij voor geen meter zit, ben redelijk op lengte en die stoelen zijn volgens mij voor mensen van 1,50 gemaakt ofzo..
totaal geen rug ondersteuning.. en de treinen maken zoveel kabaal.. knarsen, piepen.. de 1e keer dat ik erin zat dacht ik dat ik Zwolle niet zou halen :P
ikzelf vind de stadlers geen probleem kwa privacy.. bij de huidige treinen zit je bijna altijd tegenover/naast iemand.. bij de stadlers heb ik dat nog niet zo vaak gehad :)
groeten,
Auke

Wijbe

  • LightMyTrain
  • Offline Offline
  • Berichten: 1053
  • LightMyTrain
    • LightMyTrain
Re:Spoorlijn Emmen Zwolle
« Reactie #114 Gepost op: 13 November 2012, 22:02:57 »
Die blauwe in Groningen stond er gister nog. Morgen weer even kijken ;)

Viktor

  • BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • Berichten: 4214
  • 77*
Re:Spoorlijn Emmen Zwolle
« Reactie #115 Gepost op: 14 November 2012, 10:33:50 »
Ik dacht dat die gtw's vorige week vrijdag weer uit Groningen zouden vertrekken, niet dus  :-X
Ach, ik denk dat de nieuwe gtw's wel een hele verbetering zullen zijn tov. gtw. Ik vind die plan v banken ook niet zo geweldig nee... 

gr. Viktor

Gert1

  • Gast
Re:Spoorlijn Emmen Zwolle
« Reactie #116 Gepost op: 14 November 2012, 10:54:06 »
Coevorden - Het spoorvervoer tussen Coevorden en de Rotterdamse haven is sinds maandag volledig geëlektrificeerd. Door de ingebruikname van 700 meter geëlektrificeerd spoor op station Coevorden, op het zogenoemde spoor 555, kunnen voortaan goederentreinen door elektrische locomotieven in plaats van diesellocs getrokken worden.

Bedrijfsdirecteur Joachim Berends van de Bentheimer Eisenbahn AG vertelde dat voor het vervoer in Nederland speciaal twee elektrische locomotieven waren aangeschaft. Berends ging ook nog in op de nieuwe regeringscoalitie in Nederland en hoopt dat de kosten op transportgebied wat betreft het vervoer per schip en per trein gelijk worden getrokken. 'De plannen zijn om rode diesel voor de spoorwegen te verbieden terwijl de scheepvaart wel rode diesel mag blijven gebruiken. Op een rit naar Rotterdam zou de Bentheimer Eisenbahn dan 700 euro duurder uit zijn dan nu het geval is', wist Berends te vertellen.

Het kan aan mij liggen hoor, maar de BE heeft dus twee e-locs aangeschaft, meldt trots dat ze van Coevorden tot Rotterdam hun treinen volledig door e-locs kunnen laten trekken en toch wordt er geklaagd over plannen om rode diesel voor de spoorwegen te verbieden. Hoe kan die rit nou 700 euro duurder worden? Die e-locs hebben geen rode diesel nodig... Of wordt er bij het rangeren in Rotterdam zoveel diesel verbruikt door de loc die daar aan de slag gaat met de trein?

mvg,
Gert

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10762
Re:Spoorlijn Emmen Zwolle
« Reactie #117 Gepost op: 14 November 2012, 10:57:34 »
De 1600'en van de BE kunnen de havenspoorlijn niet op en rijden dus tot Kijfhoek of IJsselmonde. Vanaf daar wordt er door RRF, in opdracht van BE, verder gedieseld.
No dress rehearsel, this is our life.

Dennis83

  • Offline Offline
  • Berichten: 631
    • DPhoto
Re:Spoorlijn Emmen Zwolle
« Reactie #118 Gepost op: 14 November 2012, 11:06:15 »
Gisteravond laat een slagje Zwolle Emmen gereden. Ben benieuwd hoeveel er nog volgen. Heb nu wel zo langzamerhand bij elke slag het idee dat het de laatste kan zijn. Jammer.

Gert1

  • Gast
Re:Spoorlijn Emmen Zwolle
« Reactie #119 Gepost op: 14 November 2012, 11:23:56 »
De 1600'en van de BE kunnen de havenspoorlijn niet op en rijden dus tot Kijfhoek of IJsselmonde. Vanaf daar wordt er door RRF, in opdracht van BE, verder gedieseld.

Aha, daar gaat het dus om. Dank voor je antwoord.

mvg,
Gert