Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Biesje
Vandaag om 00:41:33
Roco wagon openen door ArjanB
02 October 2025, 23:58:14
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door Ronald Halma
02 October 2025, 23:43:55
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door Ronald Halma
02 October 2025, 23:43:09
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
02 October 2025, 22:46:17
4 oktober modelspoorbeurs Houten door Rob Ellerman
02 October 2025, 22:33:27
Märklin 2025 door Modellbahnwagen
02 October 2025, 21:50:44
Mooi weer om buiten te spelen door Modellbahnwagen
02 October 2025, 21:45:27
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
02 October 2025, 21:44:19
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door basjuh1981
02 October 2025, 21:34:36
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
02 October 2025, 21:27:07
NS 3502 van zwart naar groen door orientexpress
02 October 2025, 20:59:27
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
02 October 2025, 20:43:15
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Bob R.
02 October 2025, 19:43:13
uitbouw / hokje op veel oudere stations, waar diende dat voor? door Peter Kleton
02 October 2025, 19:35:43
Raadplaatje door Ronald69
02 October 2025, 19:33:55
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door puntenglijder
02 October 2025, 19:21:06
MB-module: "Charleroi Route de Mons" door Marc tramt
02 October 2025, 18:23:08
De wijntrein door Frits C
02 October 2025, 17:32:30
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door NS264
02 October 2025, 16:30:06
Mijnbouw Indonesië door NS264
02 October 2025, 16:28:06
Een nieuw begin door dreezy
02 October 2025, 15:51:21
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
02 October 2025, 15:21:44
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
02 October 2025, 12:33:15
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Eric B
02 October 2025, 12:15:48
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
02 October 2025, 11:03:31
Twentse Modelspoorweg Club (TMC): Digitale besturing door Henk Veenstra
02 October 2025, 10:36:45
rode multimaus defect door Sikko
02 October 2025, 10:13:20
Modelspoorbaan van Einte door MOVisser
02 October 2025, 09:43:08
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Ferdinand Bogman
02 October 2025, 08:46:12
  

Auteur Topic: De trein die nooit stopt  (gelezen 1291 keer)

Gert1

  • Gast
De trein die nooit stopt
« Gepost op: 17 April 2010, 17:53:27 »

2rail-Tim

  • Offline Offline
  • Berichten: 259
  • Digitaal / Piko A-rails / DB
Re:De trein die nooit stopt
« Reactie #1 Gepost op: 17 April 2010, 18:23:16 »
Leuk voor de machinist :P

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re:De trein die nooit stopt
« Reactie #2 Gepost op: 17 April 2010, 18:23:56 »
de helft ervan bestond al in de vorm van de slip-coach, die hebben ze ook bij de HSM gehad voor even, in engeland is het wat meer gebruikt. Idee was om het achterste rijtuig van een trein met eigen remmer af te trappen even voor het station.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26809
    • Pagina van klaas
Re:De trein die nooit stopt
« Reactie #3 Gepost op: 17 April 2010, 19:35:08 »
Die slipcoach, daar zijn ze mee gestopt omdat er te veel ongelukken mee gebeurden. Het idee was wel aardig, maar de uitvoering was te primitief.
Bovendien werkte het niet op de terugweg, dan moest de trein alsnog stoppen om dat ene rijtuig aan te haken.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

HuubvG

  • Offline Offline
  • Berichten: 4297
Re:De trein die nooit stopt
« Reactie #4 Gepost op: 17 April 2010, 22:54:30 »
Op het eerste gezicht een goed idee. Je kunt uiteraard 'overstappen' naar beneden als je er niet de eerste halte uit hoeft? Ik kon het Japans niet verstaan, maar misschien dat de stem daar iets over zei. Vraag ik me wel af hoe langzaam de trein moet rijden en/of hoe lang hij zal moeten zijn om niet met al te grote G-krachten te maken te krijgen. Er moet ook zeer nauwkeurig getimed worden wat betreft 'optrekken en afremmen'... Laat ze eerst nog maar eens wat oefenen, ik stap nog maar niet in.
Ik heb al een trein