Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Roco wagon openen door Modellbahnwagen
Vandaag om 22:18:57
Märklin 2025 door Modellbahnwagen
Vandaag om 21:50:44
Mooi weer om buiten te spelen door Modellbahnwagen
Vandaag om 21:45:27
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 21:44:19
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door basjuh1981
Vandaag om 21:34:36
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door basjuh1981
Vandaag om 21:32:03
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door basjuh1981
Vandaag om 21:31:06
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
Vandaag om 21:27:07
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door marco
Vandaag om 21:25:24
NS 3502 van zwart naar groen door orientexpress
Vandaag om 20:59:27
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
Vandaag om 20:43:15
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Bob R.
Vandaag om 19:43:13
4 oktober modelspoorbeurs Houten door puntenglijder
Vandaag om 19:39:41
uitbouw / hokje op veel oudere stations, waar diende dat voor? door Peter Kleton
Vandaag om 19:35:43
Raadplaatje door Ronald69
Vandaag om 19:33:55
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door puntenglijder
Vandaag om 19:21:06
MB-module: "Charleroi Route de Mons" door Marc tramt
Vandaag om 18:23:08
De wijntrein door Frits C
Vandaag om 17:32:30
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door NS264
Vandaag om 16:30:06
Mijnbouw Indonesië door NS264
Vandaag om 16:28:06
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 15:51:21
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:21:44
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 12:33:15
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Eric B
Vandaag om 12:15:48
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:03:31
Twentse Modelspoorweg Club (TMC): Digitale besturing door Henk Veenstra
Vandaag om 10:36:45
rode multimaus defect door Sikko
Vandaag om 10:13:20
Modelspoorbaan van Einte door MOVisser
Vandaag om 09:43:08
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Ferdinand Bogman
Vandaag om 08:46:12
Acme nieuwe ICNG door Jeroen Water
Vandaag om 06:37:06
  

Auteur Topic: De trein die nooit stopt  (gelezen 1289 keer)

Gert1

  • Gast
De trein die nooit stopt
« Gepost op: 17 April 2010, 17:53:27 »

2rail-Tim

  • Offline Offline
  • Berichten: 259
  • Digitaal / Piko A-rails / DB
Re:De trein die nooit stopt
« Reactie #1 Gepost op: 17 April 2010, 18:23:16 »
Leuk voor de machinist :P

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re:De trein die nooit stopt
« Reactie #2 Gepost op: 17 April 2010, 18:23:56 »
de helft ervan bestond al in de vorm van de slip-coach, die hebben ze ook bij de HSM gehad voor even, in engeland is het wat meer gebruikt. Idee was om het achterste rijtuig van een trein met eigen remmer af te trappen even voor het station.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26809
    • Pagina van klaas
Re:De trein die nooit stopt
« Reactie #3 Gepost op: 17 April 2010, 19:35:08 »
Die slipcoach, daar zijn ze mee gestopt omdat er te veel ongelukken mee gebeurden. Het idee was wel aardig, maar de uitvoering was te primitief.
Bovendien werkte het niet op de terugweg, dan moest de trein alsnog stoppen om dat ene rijtuig aan te haken.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

HuubvG

  • Offline Offline
  • Berichten: 4297
Re:De trein die nooit stopt
« Reactie #4 Gepost op: 17 April 2010, 22:54:30 »
Op het eerste gezicht een goed idee. Je kunt uiteraard 'overstappen' naar beneden als je er niet de eerste halte uit hoeft? Ik kon het Japans niet verstaan, maar misschien dat de stem daar iets over zei. Vraag ik me wel af hoe langzaam de trein moet rijden en/of hoe lang hij zal moeten zijn om niet met al te grote G-krachten te maken te krijgen. Er moet ook zeer nauwkeurig getimed worden wat betreft 'optrekken en afremmen'... Laat ze eerst nog maar eens wat oefenen, ik stap nog maar niet in.
Ik heb al een trein