Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Van welk bouwpakket zijn dit onderdelen?
door
ruudns
Vandaag
om 09:51:43
Spoor- en tramweg parafernalia
door
R1954
Vandaag
om 09:48:16
Wat was jullie allereerste loc?
door
Fleischmann-H0-Fanaat
Vandaag
om 09:48:03
Module vliegveld Jan van Mourik
door
MOVisser
Vandaag
om 09:32:45
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 09:32:06
booster vraag
door
Albert de Heer
Vandaag
om 09:21:39
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 09:13:58
Aachenau West
door
Montanbahn
Vandaag
om 08:50:13
Houten 23 Augustus 2025
door
Arjan6511
Vandaag
om 08:32:39
23 augustus modelspoorbeurs Houten
door
VAM65
Vandaag
om 07:49:13
Her-(her-)beginnen
door
henk
Vandaag
om 07:29:12
Sfeer op je modelbaan
door
NS264
Vandaag
om 01:01:12
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
Vandaag
om 00:36:04
Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ?
door
Sven
Vandaag
om 00:26:56
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
prutser
07 August 2025, 23:33:45
Wielen bruineren. Hoe?
door
hmmglaser
07 August 2025, 23:33:02
De fabriek - Spoor 0
door
bernhard67
07 August 2025, 23:18:36
Mantua H0 GP20 DCC & sound rijd erg slecht weg
door
Ronald Halma
07 August 2025, 23:12:20
Trix DXI van DC naar AC
door
Robert vh Prutsert
07 August 2025, 23:00:48
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
GerardvV
07 August 2025, 22:13:16
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm
door
grove den
07 August 2025, 21:25:07
RhB H0m, Albulisch
door
Boertje
07 August 2025, 21:11:56
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Ronald Schreuder
07 August 2025, 21:10:48
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
07 August 2025, 20:38:42
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
07 August 2025, 20:13:29
ICM 4444 op basis van Marklin 37421
door
EN446
07 August 2025, 19:35:05
Fleischmann Anna ombouw.
door
klusser
07 August 2025, 19:19:58
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ben
07 August 2025, 18:00:40
US diorama in H0
door
wob
07 August 2025, 16:57:23
Rijnstraat
door
Gerco van Beelen
07 August 2025, 16:44:29
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Digitaal
|
Tillig Elite DKW Engelsman Polariseren.
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omlaag
Auteur
Topic: Tillig Elite DKW Engelsman Polariseren. (gelezen 12279 keer)
Wim Ros
BHV
Offline
Berichten: 7820
Alleen de waarheid ligt in het midden.
Re:Tillig Elite DKW Engelsman Polariseren.
«
Reactie #15 Gepost op:
15 April 2010, 20:31:51 »
Gerard, door slijpen is niet nodig. Je hoeft alleen aan het einde van je wissel op de sporen die in verbinding staan met je puntstuk, een geisoleerde raillas gebruiken. De manier van Robbert-Jan, is niet de juiste, en je sloopt er een wissel mee. Hij kent ook het verschil nog niet tussen een plastic en metalen puntstuk.
Mvg
Wim.
Gelogd
Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n.
http://rosoft.boards.net
RobbertJan
Offline
Berichten: 3531
Mcn NSR Groningen.
Re:Tillig Elite DKW Engelsman Polariseren.
«
Reactie #16 Gepost op:
15 April 2010, 20:41:01 »
Nou nou, het mag ook wel wat vriendelijker.
Goed, ik heb ze daar doorgeslepen omdat er regelmatig wagens waren die precies op de plek waar
de wisseltongen bij elkaar komen (de 2e biels links van het doorgelslepen spoor) kortsluiting verooraakten.
Dit stukje is nu gescheiden en wordt nu vanuit het punstuk mee gepolariseerd zodat er geen
kortsluiting kan ontstaan. Daar heeft dat stukkie plastic totaal niks mee van doen.
Bij de nieuwere wissels is dit probleem opgelost door ze vanuit de fabriek al op deze plek door te slijpen en
het zelfde te doen als ik met het oude wissel heb gedaan.
En ook ik heb de uiteinden van de railstaven die vanuit het punstuk komen voorzien van bijgeleverde isolatielassen.
Nog even een citaat wat ik wijzig, klopt niet geheel:
"Beide bovengenoemde wissels hebben metalen verbindingen onder het wissel zitten voor
de stroomtoevoer tussen de wisseltongen en puntstuk, die hoeven niet losgehaald te worden."
Dit hoeft alleen maar als je een oud type wissel hebt en deze niet doorslijpt maar wel het
puntstuk wil polariseren.
Ook even een link, daar staat ook het één en ander in:
http://www.wiringfordcc.com/switches_tillig.htm
Gr.
Robbert Jan.
«
Laatst bewerkt op: 15 April 2010, 20:49:17 door RobbertJan
»
Gelogd
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5
Gerard
Offline
Berichten: 178
Re:Tillig Elite DKW Engelsman Polariseren.
«
Reactie #17 Gepost op:
16 April 2010, 09:05:01 »
Hallo Robbert Jan,
Alsnog bedankt voor je snelle reactie.
Bij mijn Tilligwissels zijn ze al af fabriek doorverbonden.
Ik ga nu eerst een proefopstelling maken zodat ik zeker weet dat bij het uitzetten van het stationemplacement er zich geen sluitingen voor kunnen doen.
Ik ga morgen een kijkje nemen bij de Modelspoordagen in Uden, misschien treffen we elkaar daar.
Zal me veel bevinden bij de Maas Buurt Spoor Gennep.
Misschien, tot ziens in Uden.
Groet,
Gerard
Gelogd
nederbelg
Offline
Berichten: 1456
Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
Re:Tillig Elite DKW Engelsman Polariseren.
«
Reactie #18 Gepost op:
16 April 2010, 09:17:58 »
RJ,
Zie ik nu bij je eerste foto dat je geen isolatielasjes hebt gebruikt bij de binnenste vier railstaven!
Zeker belangrijk bij deze wissel.
Dave
Gelogd
DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV
RobbertJan
Offline
Berichten: 3531
Mcn NSR Groningen.
Re:Tillig Elite DKW Engelsman Polariseren.
«
Reactie #19 Gepost op:
16 April 2010, 09:54:40 »
Ik begrijp dat het raar overkomt, geen isolatielasjes, maar nogmaals even een duidelijke uitleg met
een paar plaatjes.
Het EW 1 wissel van Tillig, dit is dus de
oude
variant.
Het EW 1 wissel van Tillig, dit is de
nieuwe
variant met reeds aangebrachte isolatie in het puntstuk
en doorverbindingen voor de spanningstoevoer naar de wisseltongen.
En de DKW Engelsman van Tillig, deze verschilt niet of nauwelijks met zijn voorganger.
De isolatie is ook wederom al aangebracht in het wissel waardoor de isolerende raillassen niet
nodig zijn. De voeding van het puntstuk geschied al voor deze isolatie.
Hopelijk is het nu een beetje duidelijk.
Gr.
Robbert Jan.
Gelogd
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5
nederbelg
Offline
Berichten: 1456
Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
Re:Tillig Elite DKW Engelsman Polariseren.
«
Reactie #20 Gepost op:
16 April 2010, 10:28:02 »
Ik bedoel met de aansluitingen op de andere rails (en één wissel).
dave
Gelogd
DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV
RobbertJan
Offline
Berichten: 3531
Mcn NSR Groningen.
Re:Tillig Elite DKW Engelsman Polariseren.
«
Reactie #21 Gepost op:
16 April 2010, 10:45:51 »
Ja ik begrijp de vraag, je bedoeld inderdaad de raillas tussen het engelsman en
het enkele wissel wat daar tegenaan ligt.
Op de railstaven komenende vanaf het puntstuk moeten inderdaad isolatielassen.
Gr.
Robbert Jan.
Gelogd
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Digitaal
|
Tillig Elite DKW Engelsman Polariseren.