Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
De wijntrein
door
Scratchbuilt
Vandaag
om 11:30:05
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
Ben
Vandaag
om 11:24:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
thevandijks
Vandaag
om 10:55:16
Roco wagon openen
door
Modellbahnwagen
Vandaag
om 10:46:06
4 oktober modelspoorbeurs Houten
door
Wim Vink
Vandaag
om 10:06:29
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 10:02:08
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Falkenberg
Vandaag
om 09:44:21
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen!
door
Sascha [St. 3rail]
Vandaag
om 09:06:48
De Hasseberg (spoor nul op 9mm)
door
spoorijzer
Vandaag
om 07:54:42
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 07:51:33
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
door
Ronald Halma
02 October 2025, 23:43:55
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald
door
Ronald Halma
02 October 2025, 23:43:09
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N
door
RobVille
02 October 2025, 22:46:17
Märklin 2025
door
Modellbahnwagen
02 October 2025, 21:50:44
Mooi weer om buiten te spelen
door
Modellbahnwagen
02 October 2025, 21:45:27
Pfarrerwinkel bahn
door
Jelmer
02 October 2025, 21:44:19
NS 3502 van zwart naar groen
door
orientexpress
02 October 2025, 20:59:27
NS-1000 in spoor-1
door
FritsT
02 October 2025, 20:43:15
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Bob R.
02 October 2025, 19:43:13
uitbouw / hokje op veel oudere stations, waar diende dat voor?
door
Peter Kleton
02 October 2025, 19:35:43
Raadplaatje
door
Ronald69
02 October 2025, 19:33:55
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's
door
puntenglijder
02 October 2025, 19:21:06
MB-module: "Charleroi Route de Mons"
door
Marc tramt
02 October 2025, 18:23:08
Cherteau, fictieve Waals industriedorp
door
NS264
02 October 2025, 16:30:06
Mijnbouw Indonesië
door
NS264
02 October 2025, 16:28:06
Een nieuw begin
door
dreezy
02 October 2025, 15:51:21
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
neudalhausenstadbahn
02 October 2025, 12:33:15
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
02 October 2025, 11:03:31
Twentse Modelspoorweg Club (TMC): Digitale besturing
door
Henk Veenstra
02 October 2025, 10:36:45
rode multimaus defect
door
Sikko
02 October 2025, 10:13:20
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Digitaal
|
Tillig Elite DKW Engelsman Polariseren.
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omlaag
Auteur
Topic: Tillig Elite DKW Engelsman Polariseren. (gelezen 12447 keer)
Wim Ros
BHV
Offline
Berichten: 7819
Alleen de waarheid ligt in het midden.
Re:Tillig Elite DKW Engelsman Polariseren.
«
Reactie #15 Gepost op:
15 April 2010, 20:31:51 »
Gerard, door slijpen is niet nodig. Je hoeft alleen aan het einde van je wissel op de sporen die in verbinding staan met je puntstuk, een geisoleerde raillas gebruiken. De manier van Robbert-Jan, is niet de juiste, en je sloopt er een wissel mee. Hij kent ook het verschil nog niet tussen een plastic en metalen puntstuk.
Mvg
Wim.
Gelogd
Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n.
http://rosoft.boards.net
RobbertJan
Offline
Berichten: 3533
Mcn NSR Groningen.
Re:Tillig Elite DKW Engelsman Polariseren.
«
Reactie #16 Gepost op:
15 April 2010, 20:41:01 »
Nou nou, het mag ook wel wat vriendelijker.
Goed, ik heb ze daar doorgeslepen omdat er regelmatig wagens waren die precies op de plek waar
de wisseltongen bij elkaar komen (de 2e biels links van het doorgelslepen spoor) kortsluiting verooraakten.
Dit stukje is nu gescheiden en wordt nu vanuit het punstuk mee gepolariseerd zodat er geen
kortsluiting kan ontstaan. Daar heeft dat stukkie plastic totaal niks mee van doen.
Bij de nieuwere wissels is dit probleem opgelost door ze vanuit de fabriek al op deze plek door te slijpen en
het zelfde te doen als ik met het oude wissel heb gedaan.
En ook ik heb de uiteinden van de railstaven die vanuit het punstuk komen voorzien van bijgeleverde isolatielassen.
Nog even een citaat wat ik wijzig, klopt niet geheel:
"Beide bovengenoemde wissels hebben metalen verbindingen onder het wissel zitten voor
de stroomtoevoer tussen de wisseltongen en puntstuk, die hoeven niet losgehaald te worden."
Dit hoeft alleen maar als je een oud type wissel hebt en deze niet doorslijpt maar wel het
puntstuk wil polariseren.
Ook even een link, daar staat ook het één en ander in:
http://www.wiringfordcc.com/switches_tillig.htm
Gr.
Robbert Jan.
«
Laatst bewerkt op: 15 April 2010, 20:49:17 door RobbertJan
»
Gelogd
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5
Gerard
Offline
Berichten: 177
Re:Tillig Elite DKW Engelsman Polariseren.
«
Reactie #17 Gepost op:
16 April 2010, 09:05:01 »
Hallo Robbert Jan,
Alsnog bedankt voor je snelle reactie.
Bij mijn Tilligwissels zijn ze al af fabriek doorverbonden.
Ik ga nu eerst een proefopstelling maken zodat ik zeker weet dat bij het uitzetten van het stationemplacement er zich geen sluitingen voor kunnen doen.
Ik ga morgen een kijkje nemen bij de Modelspoordagen in Uden, misschien treffen we elkaar daar.
Zal me veel bevinden bij de Maas Buurt Spoor Gennep.
Misschien, tot ziens in Uden.
Groet,
Gerard
Gelogd
nederbelg
Offline
Berichten: 1453
Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
Re:Tillig Elite DKW Engelsman Polariseren.
«
Reactie #18 Gepost op:
16 April 2010, 09:17:58 »
RJ,
Zie ik nu bij je eerste foto dat je geen isolatielasjes hebt gebruikt bij de binnenste vier railstaven!
Zeker belangrijk bij deze wissel.
Dave
Gelogd
DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV
RobbertJan
Offline
Berichten: 3533
Mcn NSR Groningen.
Re:Tillig Elite DKW Engelsman Polariseren.
«
Reactie #19 Gepost op:
16 April 2010, 09:54:40 »
Ik begrijp dat het raar overkomt, geen isolatielasjes, maar nogmaals even een duidelijke uitleg met
een paar plaatjes.
Het EW 1 wissel van Tillig, dit is dus de
oude
variant.
Het EW 1 wissel van Tillig, dit is de
nieuwe
variant met reeds aangebrachte isolatie in het puntstuk
en doorverbindingen voor de spanningstoevoer naar de wisseltongen.
En de DKW Engelsman van Tillig, deze verschilt niet of nauwelijks met zijn voorganger.
De isolatie is ook wederom al aangebracht in het wissel waardoor de isolerende raillassen niet
nodig zijn. De voeding van het puntstuk geschied al voor deze isolatie.
Hopelijk is het nu een beetje duidelijk.
Gr.
Robbert Jan.
Gelogd
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5
nederbelg
Offline
Berichten: 1453
Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
Re:Tillig Elite DKW Engelsman Polariseren.
«
Reactie #20 Gepost op:
16 April 2010, 10:28:02 »
Ik bedoel met de aansluitingen op de andere rails (en één wissel).
dave
Gelogd
DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV
RobbertJan
Offline
Berichten: 3533
Mcn NSR Groningen.
Re:Tillig Elite DKW Engelsman Polariseren.
«
Reactie #21 Gepost op:
16 April 2010, 10:45:51 »
Ja ik begrijp de vraag, je bedoeld inderdaad de raillas tussen het engelsman en
het enkele wissel wat daar tegenaan ligt.
Op de railstaven komenende vanaf het puntstuk moeten inderdaad isolatielassen.
Gr.
Robbert Jan.
Gelogd
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Digitaal
|
Tillig Elite DKW Engelsman Polariseren.