Mocht je vragen hebben over de OV-Chipkaart zou je ook info kunnen vragen bij de Tickets- en Servicebalie op het station
Eerlijk? Wat stompzinnig. Dan gelden er verschillende regels op één en dezelfde lijn. Ik denk niet dat ze je uiteindelijk wat zouden kunnen maken, maar ja, wie heeft er zin in gezeur.Zelf ben ik een paar keer vanuit Den Haag naar Hofplein gereisd zonder in te checken, maar ik heb makkelijk praten, want aan mijn OV-kaart kunnen eventuele controleurs nog altijd zien dat ik heb betaald.
Dat is dus juist het probleem: dat kan nu niet, en straks zeeeer hoogstwaarschijnlijk ook niet: men wil iedereen dure enkele reizen laten betalen.
Mocht je vragen hebben over de OV-Chipkaart zou je ook info kunnen vragen bij de Tickets- en Servicebalie op het station, mijn ervaring is dat de medewerkers jou helpen bij de automaat en eventuele vragen prima kunnen beantwoorden.
Henk,Dat geldt voor mij dus ook. Het is blijkbaar nog steeds niet duidelijk. Ik heb ook een abonnement waar je aan kunt zien dat ik heb betaald, naast een OV chipkaart, waar dat abonnement ook op is geregistreerd. Jij krijgt zonder inchecken, maar met je OV-kaart van de RET controleurs gewoon een bekeuring.mvg,Ivo
Zoals uit den treuren verteld is in het Rotterdamse OV (RET) dat je altijd moet inchecken en uit. Ook geld dat voor abonnement houders. Het oude papieren kaartje is dan gewoon bewijs dat je betaald heb. Maar is niet als abonneement geldig. Dus gewoon inchecken en uit checken. Vooral uitchecken want als je dat een paar keer niet doet blokkeerd hij. Kan je mooi in de rij om hem te gaan resetten. Regels zijn regels. Ik vind het heel irritant als een abonnement houder in discussie gaat met tram controlleur of bus chauffeur. Waarom zo moeilijk doen. Hub langs de reader en klaar. Nee boos worden iedereen ophouden en druk gaan doen. Maakte zelfs mee dat de passagier zo moeilijk deed dat controle en politie erbij aan te pas moest komen. Waarom een boete riskeren als het niet hoeft.
Enkele reizen zouden toch iets goedkoper worden en retours de prijs van twee enkele reizen?
Menno, Hoe kom je op het idee om elke keer te melden dat 2 enkeltjes nog steeds duurder is dan een retour?Als je zo baalt van dit systeem dan reis je toch niet meer met de trein, heb je ook niks meer te zeuren dat het zo duur is.
Volgens de informatie kun je ook reisproducten op je kaart laden. Vallen gewone enkeltjes en retours niet onder het begrip reisproduct?
Tot nu toe ben ik tevreden over de makkelijkheid van het reizen geen gedoe meer in het uitzoeken hoeveel zones een tripje was. Haasten om toch binnen het uur terug te kunnen zijn (soms had je meer tijd omdat de bus chauffeur zijn stempel royaal had ingesteld) Nu hoef je dat niet meer.
Zoals uit den treuren verteld is in het Rotterdamse OV (RET) dat je altijd moet inchecken en uit. Ook geld dat voor abonnement houders.
Het oude papieren kaartje is dan gewoon bewijs dat je betaald heb. Maar is niet als abonnement geldig.
De soms vreemde rit prijzen bv Tram 8 vanaf halte Maritiem Museum naar halte Euromast is iets van 13 cent (zonder instap kosten) ritje Capelle Centrum Capelle Terp met de metro wat een paar honderd meter is, is ruim 1 euro (zonder instap kosten) heel vreemd. Zo zijn er tal van voorbeelden. Ook lijkt het erop dat het systeem soms 2 tarieven hanteerd want ook kunnen ritjes soms kleine verschillen zitten in rit prijzen.
Wat gebeurt er als ik om 2 voor 9 s'ochtends incheck om de trein te pakken die om 9 uur vertrekt (09.00 om precies te zijn). Dan mag je met korting reizen, maar wordt dat ook geregistreerd of mag je leuk de volle mep betalen?
Dat geldt dan weer niet in gebieden, waar je met een stadsvervoerder en een streekvervoerder hetzelfde traject kunt afleggen, tenzij de OV chipkaart ook registreert met welke vervoerder wordt gereisd. Maar dat dacht ik nog niet.