Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald Halma
Vandaag om 15:06:14
Zee. Land. door Huup
Vandaag om 15:05:54
US diorama in H0 door Ronald Halma
Vandaag om 15:03:15
🎅 20 december 2025 | Roosendaal in het donker 🎄 door Modelbouwerke
Vandaag om 15:00:39
Rondom Charlois door hervé
Vandaag om 14:58:30
Reparaties aan je materieel: tips & tricks door Huup
Vandaag om 14:58:17
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door Besselspoor
Vandaag om 14:55:07
Museumdepot Beekbergen in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:41:54
Wat zit er in deze tender? door Ferdinand Bogman
Vandaag om 14:40:51
De (3d) knutsels van Ronald. door Frits C
Vandaag om 14:38:09
Rivarossi br 56 HR2891S door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 14:31:19
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 14:14:39
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Frits C
Vandaag om 13:56:19
Camp 3 door GD
Vandaag om 13:40:52
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Silvolde
Vandaag om 13:34:55
3 januari NVBS oliebollenrit door Ferdinand Bogman
Vandaag om 13:00:57
HTM PCC tram en wat gefrutsel er bij door Jan Bennink
Vandaag om 12:57:58
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
Vandaag om 12:40:59
Roco traxx 'Eurocity': suggestie 2e nummer doorgeven door the_gold
Vandaag om 10:37:34
Nieuw huis, nieuwe baan door Krazy Dre
Vandaag om 10:04:48
bouwtekening amsterdamse tram door Huup
Vandaag om 09:17:30
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door puntenglijder
Vandaag om 09:12:28
Roco 2025 door Dennis1984
Vandaag om 07:46:40
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 00:20:10
ProRail kan spoor in Nederland niet langer ’toekomstklaar’ houden door Huup
13 December 2025, 23:19:12
Van 2D afbeelding naar 3D model door Eef7260
13 December 2025, 23:17:34
helix n spoor door Joz
13 December 2025, 21:02:26
13 december modelspoorbeurs Houten door Ronald69
13 December 2025, 19:47:49
'Worst Case' materieel voor testen vrije ruimte, etc... door Klaas Zondervan
13 December 2025, 19:47:41
ratelende 1300 van Electrotren door VAM65
13 December 2025, 18:56:32
  

Auteur Topic: OV-chip, wat vinden we ervan?  (gelezen 162637 keer)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 27035
    • Pagina van klaas
Re: OV-chip, wat vinden we ervan?
« Reactie #1020 Gepost op: 15 November 2014, 11:06:43 »
Voor de toegestane routes zou je naar de Reisplanner van NS kunnen kijken. Die geeft soms alternatieve routes.
Zelf reis ik b.v. regelmatig vanaf Zeeland naar Halfweg-Zwanenburg. Dan ga ik soms over Amsterdam Sloterdijk, en soms over Haarlem. De Reisplanner geeft beide routes aan.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8089
Re: OV-chip, wat vinden we ervan?
« Reactie #1021 Gepost op: 15 November 2014, 11:57:12 »
Bij de (binnenlandse) reisplanner kan je ook aangeven dat je een langere overstap wilt.
Standaard staan de korste tijd en optmaalste route geselecteerd.
Hier kan je ook kiezen voor de minste overstappen of snelste verbinding.

Bij internationale reizen kan dit blijkbaar niet.
Gr.
Eric

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 4052
Re: OV-chip, wat vinden we ervan?
« Reactie #1022 Gepost op: 15 November 2014, 14:11:38 »
Bij de DB Reisplanner kan je   kiezen uit langere overstaptijden.
 Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4087
Re: OV-chip, wat vinden we ervan?
« Reactie #1023 Gepost op: 15 November 2014, 21:43:20 »
Een langere overstaptijd nemen is geen probleem, maar een andere route nemen dan de kortste of snelste route is niet de bedoeling, dan neem je feitelijk een omweg.
Als je een E-ticket hebt moet je ook wel in de richting van je eindbestemming reizen uiteraard, bij een OVC is dat moeilijk te beoordelen, totdat je ergens anders vandaan komt dan waar je feitelijk ingecheckt hebt.

Maar of het daadwerkelijk mag, dat is pas te beoordelen met een begin en eindbestemming van deze reis.
« Laatst bewerkt op: 15 November 2014, 21:45:31 door Thom »

Miljoenenlijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 327
Re: OV-chip, wat vinden we ervan?
« Reactie #1024 Gepost op: 16 November 2014, 00:53:51 »
Hoi

Hier in kun je gelijk hebben, maar reis zelf veel met de trein en heb  ook in het buitenland langere overstaptijden kunnen in plannen,alleen bij EC en IC raden ze je aan om te reserveren en dan hang je aan deze trein vast.
Maar langere overstaptijden ook voor de Duitse treinen zijn mogelijk.
En bij stremmingen,vertragingen en uitval van treinen mag je van je oorspronkelijke route afwijken,mits men geen alternatief hebt.

Gr, Jo
« Laatst bewerkt op: 16 November 2014, 12:42:33 door Bert van Gelder. Reden: Om te antwoorden de REAGEER-knop gebruiken, niet de CITAAT-knop. »

Sicco Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 840
Re: OV-chip, wat vinden we ervan?
« Reactie #1025 Gepost op: 16 November 2014, 11:10:47 »
Het enige dat ik me nog als bedenking voor een eerder overstapstation kan bedenken is voor een trein met toeslag. Die zal berekend worden vanaf het opstapstation. Maar de OVC is bij uitstek een instrument om dat heel precies te handhaven zonder flexiiliteit van de reiziger in te leveren.

Maar een toeslagkaartje vanaf het laatste station voor de grens kopen en dan al in Amsterdam instappen (bijvoorbeeld) zal niet toegestaan zijn (geweest).

Groet, Sicco Jan

Miljoenenlijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 327
Re: OV-chip, wat vinden we ervan?
« Reactie #1026 Gepost op: 16 November 2014, 22:04:29 »
Hoi Sicco,

De laatste jaren neem ik  altijd een overstap van nationaal naar internationaal van ongeveer 1 uur.
Waarom,er zijn de laatste jaren veel werkzaamheden en de treinen rijden minder op tijd ,dan dat gezegd wordt.
Spaart een hoop stres, vooral als je met koffers moet slepen.
Vooral de ICE heeft er vaker last van,daar kan ik je verhalen van vertellen,dat wil je niet weten van een vertraging van 1 uur tot niet
komen opdagen,dan heb je een probleem,daarom me voorkeur van IC en EC.
De ervaring leert,dat sinds de commercialisering, de reiziger vaker de dupe is,financieel en reistijd.
Het is helaas is het zo, dat treinreizen op een normale manier steeds zeldzamer wordt.
Toeslagen die je in de automaat koopt zijn zoals je zegt alleen tot aan de grens,maar je kunt ook voor een paar Euro meer
bij de balie een toeslag met reservering voor de hele reis vragen, maar dat kan alleen op de grote stations volgens NS reiziger.
Dus het blijft avonturen,

Gr, Jo