Ik ken nog een veel beter voorbeeld: de 45-strippenkaart. Omdat iedere keer een twee- of drie-strippenkaart veel te duur is, ben je in feite wel verplicht om een 45-strippenkaart te kopen.
Dat is dood geld. Erger nog, de kaart wordt ongeldig na een bepaalde termijn na de laatste prijsverhoging. Dan ben je je geld dus gewoon kwijt.
Kennelijk was de juiste informatie destijds ook niet voor iedereen voorhanden
Automatisch opladen.
Ik moest een 'cent' overmaken om mijn bankrekening bekend te maken. En daarna wilde het niet lukken om dat aan de praat te krijgen.
Toen ik met de OV begon was er in Venray maar één oplaad/ophaal punt en dat was bij AH. Bij de NS automaat op het station kon je niets met een OV-kaart alleen maar papierenkaartjes kopen.Als je op OV-chipkaart.nl zoekt naar servicepunten in Venray, dan is er een servicepunt (feitelijk 2) op het station Venray met als adres Stationsweg 1, met een pictogram op stationsweg 1. Het adres van het NS station Venray is Stationsweg 213. Dat de automaat aangepast is, is ook een bijzonderheid. NS bedient dat station niet meer en Violia was de NS automaat een doorn in het oog. Als je op je website aangeeft wat de voorzieningen er zijn op een station, dan moet het ook volledig zijn.
als ik naar mijn chipkaart kijk weet ik niet hoeveel ik nog heb.moet ik naar een automaat toe.