Ik vind het altijd wel een grappige vergelijking voor reizigers die wegens de eurotoeslag om anoniem te kunnen reizen het OV de rug toe keren en maar de auto pakken.Wil je de brandstoftank van je auto anoniem volgooien, dan ben je aangewezen op de duurdere bemande pompen waar je nog met papiergeld en munten kunt betalen.Bij de goedkopere onbemande pompen kun je alleen maar pinnen, en ben je via je bankrekening dus te traceren!
Bij een lange reis kun je er juist van profiteren. Zet er 20 euro op, reis b.v. van Amsterdam naar Maastricht, en bij het uitchecken zie je dat je 4,70 rood staat.
Voor mensen die slechts 10 euro borg betalen, geldt een grens van 6 euro.
De stationsnaam heb ik afgeplakt, om mijn raadplaatjes niet te verraden.
Onder de 6 euro kun je niet uitchecken.
Jouw voorbeeld geeft overigens wel aan dat je in feite alle reizen boven 27,50 euro beter met een anonieme kaart kunt doen. De kaart staat daarna 'rood' en die gooi je gewoon weg.
Bij de bus kan ik met 0 euro inchecken.bij de trein met voordeeluren abbo heb ik 6 euro nodig.je kan namelijk 4 euro in de min staan en dat accepteren de incheck lezers ook Groet Martijn
Ik heb veel problemen met mijn OV-chipkaarten ondervonden. Het moeilijkste vond ik dat er voor een zaak meerdere namen worden gebruikt. Namen die in de zoekfunctie van de aanbieders niet worden gevonden. Ik moest iets voor mijn OV kaart activeren bij een ding, dat volgens de zoekfunctie in de bussen van regio Haaglanden in Delft zat. Probleem was, hoe kom ik van Venray in Delft, zonder een werkende OV kaart?
Het automatisch opladen heeft mij heel wat “centen” gekost.
Ik kan maar één kaart met de andere koppelen of de ander met de één.
Reisproducten - of saldo ophalen moest ik bij AH doen. AH, ik wil reizen en geen aardappelen kopen!
De NS automaat op Station Venray is omgebouwd, maar het station is daardoor meer dan een kilometer verplaats en nu gecamoufleerd als een eetcafé. Op de stationsinformatie van NS staat de aanpassing van de automaat niet aangegeven.
Kaartje Venray Nijmegen. NS automaat één euro meer, dan in de OV automaat.