Overigens wel een interessant dilemma wat Floris daar aanhaalt. Zou je gewoon niet kunnen uit- en inchecken bij de andere vervoerder, omdat je gedwongen wordt een omweg te maken?
Hoe werkt die chip eigenlijk? Gaat ie alleen maar aan en uit bij het inchecken en registreert de paal welke chip waar contact maakt? Of wordt er ook een code meegegeven aan de kaart, zodat je kunt zien bij welke vervoerder je bent ingecheckt?
Maar...,Wat vinden we nu van de OV-chipkaart?Bijna iedereen probeert uit te leggen waarom hij/zij wel of niet met het OV gaat. Maar dat is eigenlijk niet het onderwerp van dit topic.Ik vind het ideaal, op één punt na: ik heb een kortingskaart, pas na 9:00 te gebruiken. Dus kocht ik een kaartje vol tarief tot het eerste station dat ik na 9:00 zou bereiken, en een kaartje met korting van dat station tot eindbestemming. Die mogelijkheid is nu om zeep geholpen, of ik moet de gok nemen om op dat station nu snel uit te stappen, uit te checken, in te checken en weer in te stappen (kan dat overigens, technisch gezien?)En dat kost me op jaarbasis toch wel wat muntjes..Verder, probleemloos!