Ik heb het al eerder gezegd dat het voor buitenlanders een crime is.Als ze in NL komen mogen ze eerst een kaart kopen en er minimaal 20 Euro voor NS opzetten.Einde vakantie geld terugkrijgen? twee manieren, de eerste kun je vergeten omdat men een Nederlands adres en bankrekening vereist en de tweede mag je nog een bedrag betalen om aan het loket je saldo terug te vragen. Als je meer dan 30 Euro er op heb staan lukt dat niet en dan knijpt die boevenbende in zijn handjes want het is niet terug te krijgen voor buitenlanders.En als je dan als buitenlands gezin van 2 volwassene en 2 kinderen een dagje met de trein naar bijvoorbeeld Amsterdam wilt dan laat je het voor de kosten wel uit je hoofd.OV chip doordacht? Niet op de manier zoals het zou moeten zijn, alleen lijkt dit plan wel door graaiers bedacht.
Dan bekijk je het wel erg vanuit de grotestadvisie. Hier in Middelburg komen ook opvallend veel toeristen. Maar hier zijn de loketten al geruime tijd gesloten.
Hoeveel Duitsers komen met de trein naar Walcheren?
Wat dacht je van de inzetbaarheid van het materieel? Door te gaan in/uit checken kan hiermee rekening gehouden worden en niet TLS maar NSR heeft hier baat bij.Grt, Ronald.
Bovendien bestaat daar vrij duidelijke regelgeving over met forse sancties. Ik weet niet wat de wetgeving in Nederland inhoudt, maar hier in Malta (die dezelfde EU-regelgeving als grondslag heeft) kan ik tot twee jaar gratis kost en inwoning van de staat krijgen als ik onzorgvuldig met de gegevens van onze klanten omspring.- Peter
Wat dacht je van de inzetbaarheid van het materieel?
Natuurlijk hoeft dat niet.Voor bezoekers is er nog altijd het losse kaartje (een hele euro duurder geworden) of een anonieme kaart waarop je een bedrag naar keuze kan zetten en een overschot lager dan 30 euro kan je aan de balie terugkrijgen (minus 2,50 administratiekosten, dat is dan weer onaardig).
Daarnaast staat het ov-bedrijven vrij een kaart voor een paar dagen te verkopen, zoals bijvoorbeeld het gvb doet. Is allemaal niet ingewikkelder of oneerlijker dan ik in veel andere landen heb meegemaakt.
De gewone ov-chipkaart is simpelweg niet bedacht voor de incidentele gebruiker van het ov. Daarvoor zijn dus die andere mogelijkheden.
Nou, dat valt wel mee. Het enige verschil met andere landen is dat Nederland het koste wat het kost 'nationaal' (enkele eilanden doen NIET mee en werken nog met papier) moest invoeren.Andere landen hebben het alleen in de drukke gebieden en hebben begrepen dat een dergelijk systeem niet werkt in de landelijke gebieden.Oh ja... dat kraken. Aan iedereen: hou daar nou toch eens over op. Ja, het kan, maar het is inmiddels redelijk ondervangen. Daarnaast gebeurt het nog steeds niet massaal. Er zijn met die kaart ernstiger dingen die eigenlijk eerst opgelost zouden moeten worden.
En dan heb je gewoon een slecht product bedacht. Vroeger waren er prima alternatieven voor mensen die niet zo vaak met de bus gingen. De tekortkoming afschuiven op de gebruiker, (in dit geval die die je minder snel het OV in zult zien stappen) is een erg typische gedachtegang die bij dit project tot gewoonte verheven is.
Ga vooral eens kijken op hoeveel plekken je slechts je geld terug kan krijgen.