Geen enkele verbetering Menno? Het is toch wel één kaart voor al het ov. Dat was voorheen alleen voor ov-kaarthouders weggelegd.
En wat mij betreft wordt gelijk het mes gezet in al die achterlijke kortingsregelingen. Meereiskorting, wat is dat ook voor onzin?
Kijk Menno, de belangen van de vervoerders hadden wel wat minder bepalend mogen zijn. Ik bekijk het niet alleen met een roze bril. Maar ik zie ook veel zure types die eigenlijk alleen maar de negatieve kanten wensen te benadrukken. Ik heb al een paar jaar een kaart waarbij ik bij iedere ov-vervoerder incheck en uitcheck zonder veel gedoe.
Volgens mij bedoel je een zogenoemde wide-gate (bredere poortje) welke geschikt is voor rolstoelers, menesen met kinderwagen enz. Elke poortrij van NS, RET en GVB hebben zo'n poortje.
Dat ligt natuurlijk niet per definitie aan de kaart, dat ligt aan de consessie verleners die dat toegestaan hebben...
Dat kort geldig valt wel mee, en die 7,50 feitelijk ook.
Als ik gisteren op de eerste dag van de verplichte OV Chipkaart hoor dat er 500 klachten zijn geweest op een enorm aantal reizen denk ik dat het allemaal nogwel mee valt...
@ Klaas: daar komt nu puur de cijfertjesgeilheid van de vervoerders om de hoek kijken. Jij moet inchecken opdat zij precies kunnen zien waar jij reist
Ik hoor hier her argument "Annoniem reizen" voorbijkomen.....Alle stations hangen vol met beveiligingscamera's.... Dus echt annoniem ben je in het OV nooit....
In alle reizen die ik maak zal ik met de auto goedkoper zijn en zeker 2x zo snel.
Er zijn veel onderzoeken gehouden naar noodzaak tot de invoering van die kaart. Telkens was de uitkomst dat 60 tot 75% van de respondenten de noodzaak tot het nieuwe systeem niet zag omdat het huidige systeem prima functioneerde. Er is teveel prestige en een verborgen agenda bij dit systeem betrokken om te zeggen dat het puur een OV-kaart is.
Thom, jij noemt populaire argumenten van de pro-OV'er als het gaat om autokosten. Maar die vind ik wel wat eenzijdig.Mijn verhaal: ik heb hoe dan ook een auto nodig. Ik bespaar niet op MRB door hem meer te laten staan. Voor de verzekering die ik heb maakt het ook niet uit wanneer ik minder rijd. De inruilwaarde wordt ook niet hoger, is mij gebleken. De kosten die ik heb als ik de auto pak in plaats van het OV bestaan daardoor uit brandstof, onderhoud en eventueel parkeren.