Je kunt natuurlijk ook betogen dat al die kortingskaarten en kortingskaarten-die-alleen-na-negen-uur-gelden het allemaal nodeloos ingewikkeld maken. Gewoon één tarief voor iedereen. ...
Zo is zijn de trajectkaarten al vervangen door de trajectvrij kaarten wat ze het afkopen van een traject noemen. Die zijn verplicht verbonden aan een betaalrekening en geeft al weer minder rechten dan de jaartrajectkaart.Zo mag je er niet mee omreizen en krijg je buiten het traject in de avondspits geen korting meer.
Zolang ze nog met (te) volle treinen rijden komt het papieren kaartje en kaartjesdame echt niet terug, dat schrikt veel te weinig af.
Het lijkt erop dat de NS-topman Timo Huges een bommetje onder de OV-chipkaart heeft gelegd. Vandaag staat in de Telegraaf een artikel met zijn commentaar:[...]Toch een leuk bericht over de kaart die pas een paar maanden geleden volledig is ingevoerd.
Sowieso onzin want dat papieren kaartje is helemaal niet weg, want dat kun je nog steeds uit de automaat trekken en NS doet echt niet aan dat soort complotten... Het stomme wat NS gedaan heeft is roepen dat het papieren kaartje afgeschaft is, ipv dat, hadden ze gewoon moeten roepen dat het papieren kaartje nu ook van een chip voorzien is...
Als mijn vrouw alleen reist gebruikten ze gewoon haar OV chipkaart, met zijn tweeën kochten we papieren kaartjes.Nu moet ik eerst online een kaartje kopen en iedere keer de samenreiskorting laden.