Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

booster vraag door Albert de Heer
Vandaag om 14:12:45
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:07:46
't Boemeltje door RobVille
Vandaag om 13:42:11
Her-(her-)beginnen door Montanbahn
Vandaag om 13:29:49
Vreemd probleem door Treintje_komt_zo
Vandaag om 13:14:28
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:02:05
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door wob
Vandaag om 12:41:02
Aachenau West door Wim Vink
Vandaag om 12:41:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 12:37:12
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
Vandaag om 12:22:25
LS Models CIWL LX slaapwagens door sncf231e
Vandaag om 12:19:06
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Montanbahn
Vandaag om 11:43:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
Vandaag om 11:09:35
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 10:58:31
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 10:46:10
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door wob
Vandaag om 10:45:55
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 10:45:55
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Vislijn
Vandaag om 10:35:31
Wat was jullie allereerste loc? door AdLoc
Vandaag om 10:28:24
Modelbaan Beltheim. door Bertje B
Vandaag om 10:10:38
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 09:52:39
MoBaBro.de door Marco1044
Vandaag om 08:20:47
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 07:47:45
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door dennie
Vandaag om 00:25:50
Wat te doen met oude catalogi door Hasenwald
05 August 2025, 23:42:19
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
05 August 2025, 23:31:12
Site DTS Modelspoor uit Ermelo doet het (bij mij) niet meer... door Martin Domburg
05 August 2025, 21:40:59
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
05 August 2025, 21:40:36
Terugverende koppeling door phdirk
05 August 2025, 20:32:14
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door phdirk
05 August 2025, 20:24:48
  

Auteur Topic: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706  (gelezen 53762 keer)

Jamie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1448
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #180 Gepost op: 02 July 2014, 19:41:21 »
Hartelijk bedankt karst.
Ik heb de waardes ingevoerd,hij rijd nu naar wens.
Wat een verschil (y)
Tevens de CV 5 (maximale snelheid) op 80 ingesteld.
Mvg jamie diks

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10482
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #181 Gepost op: 02 July 2014, 22:48:41 »
Graag gedaan ;)

Max snelheid kun je beter afregelen met CV53. Een waarde die ik meestal gebruik is 80

Dan moet CV5 weer op z'n fabriekswaarde.


Grtzz,

Karst

Jamie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1448
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #182 Gepost op: 03 July 2014, 15:23:54 »
Karst hartelijk dank ik ben geholpen (y)
Ik heb CV 5 weer terug op 255 gezet (fabrieksinstelling)
Ik heb voor CV 53 geen 80 maar 60 gebruikt,dat is hard genoeg.
Mvg jamie diks

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 6051
BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #183 Gepost op: 08 September 2015, 23:58:44 »
Zeau, nu de SS 867 hier gearriveerd is zal er ook verbouwd moeten worden. Nu de kunst van Karst maar eens afkijken. Hopelijk lukt het allemaal zonder kleerscheuren, hoewel het eerste probleem zich al voordeed, van de kap van de loc zit 1 schroefje onwijs vast, hier zal dus een nieuw schroefje in moeten. Voor de rest laat ik me inspireren door alles wat hier al geschreven is, uiteindelijk moet het ding kilometers gaan maken in plaats van suf in de vitrine te staan. Enfin, weer een verbouwingsproject er bij ;D
« Laatst bewerkt op: 09 September 2015, 00:02:27 door Tomasso »
Spoor 0 adept

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6713
  • Spaar ze allemaal.
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #184 Gepost op: 09 September 2015, 01:04:58 »
Ik ga d'r vast voor zitten  ;D.

Stephan.

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 6051
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #185 Gepost op: 09 September 2015, 11:13:08 »
Neem wat te eten in de tussentijd, ik verwacht er nog dit decennium aan te beginnen...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Spoor 0 adept

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 6051
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #186 Gepost op: 04 May 2016, 17:22:19 »
Citaat van Karst:

Hoi,

Zo... nog even een uurtje gehad na het werk vanavond  ;D



... na de hele lok goed ingepakt te hebben, met een slijpstiftje in de Proxxon de frameplaat ter hoogte van de voorwielen van de bogie ...



... en de achterkant van de trapjes een stukje dunner gemaakt. Frameplaat is an 0.8 naar 0.2 gegaan, trapjes zijn zover afgeschuind, dat de zijkant nu messcherp is.  

Gisteravond had ik het er al over.... nagellak...  ::)



... ik dacht aan transparante, maar kijk wat ik ook vond: Zwart  ;D (y)



... daarmee het blanke messing weer afgedekt en na een half uurtje drogen, een mooie, keiharde isolatie laag :)

Hier ook te zien, dat de frameplaat rond het boutgat blank is gemaakt. Doel hiervan is om ook de bogie, betrouwbaar, in de stroomafname mee te laten doen...  



... en dan is dit ook een voorwaarde: de gisteren zorgvuldug aangebrachte lak er weer met het glasvezelpotlood afgeschuurd ;)


En nu de vraag, heeft het geholpen ???  Antwoord JA !  ;D Model draait op dit moment z'n proefrondjes op de testbaan met... juist, PIKO R2 = 422mm, inclusief meegebogenwissels, engelsman ( afbuigend !! ) en gewone wissels.

Stroomafname is drastisch verbeterd door de bogie-en-frame-blank-schuur-truuk. Natuurlijk had dit niet geholpen met het originele veertje en dito ringetje, dat bleek van kunststof te zijn...  :-\
Enige jammere op dit moment is, dat de 'massa' nog steeds alleen maar van de tender wordt afgenomen... maar eens verder over nadenken ;)

Grtzz,

Karst

End.

Ha Karst, ff een vraagje, wat voor slijpstiftje heb je daarvoor gebruikt?
« Laatst bewerkt op: 04 May 2016, 17:23:52 door Tomasso »
Spoor 0 adept

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9885
    • belse roestkraam
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #187 Gepost op: 05 May 2016, 18:09:10 »
wil je eea echt betrouwbaar maken dan kun je beter en draadje van bogie naar frame maken, klemmen onder een schroefje of solderen, net wat er daar handig is.

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 6051
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #188 Gepost op: 05 May 2016, 18:57:05 »
Thanx Floor, maar het ging me meer om welk slijpstiftje er was gebruikt om de zijkanten en de trapjes te bewerken ;D
Spoor 0 adept