Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Wat was jullie allereerste loc?
door
1200blauw
Vandaag
om 10:34:28
Bauarbeiten im gange
door
Eric v C
Vandaag
om 10:31:47
Op zoek naar ns-seinvleugels in ho
door
Hans Reints
Vandaag
om 10:30:51
't Boemeltje
door
RobVille
Vandaag
om 10:25:34
Modelbaan Beltheim.
door
Hollandserhbfan
Vandaag
om 10:25:33
Grootspoor in Frankrijk
door
Wouter W
Vandaag
om 10:09:15
Met welke tang knip je verenstaal?
door
Theovh
Vandaag
om 10:03:33
booster vraag
door
Montanbahn
Vandaag
om 09:59:50
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0
door
Karben
Vandaag
om 09:57:48
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R)
door
spoorijzer
Vandaag
om 09:21:34
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Montanbahn
Vandaag
om 09:01:55
De fabriek - Spoor 0
door
spoorijzer
Vandaag
om 08:40:52
Terugverende koppeling
door
Trein033
Vandaag
om 08:29:02
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
MOVisser
Vandaag
om 08:22:44
Her-(her-)beginnen
door
Ronaldk
Vandaag
om 08:02:11
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute
door
Benjamin92
Vandaag
om 01:36:24
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV
door
Joz
Vandaag
om 00:04:18
Göhrener Viaduct
door
MOVisser
06 August 2025, 22:53:48
Module vliegveld Jan van Mourik
door
Wim Vink
06 August 2025, 22:36:12
Update: baan in de tropen
door
Arjen52
06 August 2025, 22:21:37
Spoor op industrieterrein Lage Weide
door
Vislijn
06 August 2025, 22:02:52
US diorama in H0
door
741230
06 August 2025, 21:07:12
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
741230
06 August 2025, 21:06:11
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar
door
ruudns
06 August 2025, 19:21:26
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
06 August 2025, 18:38:50
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
Montanbahn
06 August 2025, 15:46:25
LS Models CIWL LX slaapwagens
door
willyTEE
06 August 2025, 15:33:50
Vreemd probleem
door
Treintje_komt_zo
06 August 2025, 13:14:28
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko
door
wob
06 August 2025, 12:41:02
Aachenau West
door
Wim Vink
06 August 2025, 12:41:01
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Vorige
-
1
...
11
12
[
13
]
Omlaag
Auteur
Topic: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706 (gelezen 53770 keer)
Jamie
Offline
Berichten: 1448
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
«
Reactie #180 Gepost op:
02 July 2014, 19:41:21 »
Hartelijk bedankt karst.
Ik heb de waardes ingevoerd,hij rijd nu naar wens.
Wat een verschil
Tevens de CV 5 (maximale snelheid) op 80 ingesteld.
Mvg jamie diks
Gelogd
Karst Drenth
Offline
Berichten: 10482
NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
«
Reactie #181 Gepost op:
02 July 2014, 22:48:41 »
Graag gedaan
Max snelheid kun je beter afregelen met CV53. Een waarde die ik meestal gebruik is 80
Dan moet CV5 weer op z'n fabriekswaarde.
Grtzz,
Karst
Gelogd
Jamie
Offline
Berichten: 1448
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
«
Reactie #182 Gepost op:
03 July 2014, 15:23:54 »
Karst hartelijk dank ik ben geholpen
Ik heb CV 5 weer terug op 255 gezet (fabrieksinstelling)
Ik heb voor CV 53 geen 80 maar 60 gebruikt,dat is hard genoeg.
Mvg jamie diks
Gelogd
Tomasso
Offline
Berichten: 6051
BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
«
Reactie #183 Gepost op:
08 September 2015, 23:58:44 »
Zeau, nu de SS 867 hier gearriveerd is zal er ook verbouwd moeten worden. Nu de kunst van Karst maar eens afkijken. Hopelijk lukt het allemaal zonder kleerscheuren, hoewel het eerste probleem zich al voordeed, van de kap van de loc zit 1 schroefje onwijs vast, hier zal dus een nieuw schroefje in moeten. Voor de rest laat ik me inspireren door alles wat hier al geschreven is, uiteindelijk moet het ding kilometers gaan maken in plaats van suf in de vitrine te staan. Enfin, weer een verbouwingsproject er bij
«
Laatst bewerkt op: 09 September 2015, 00:02:27 door Tomasso
»
Gelogd
Spoor 0 adept
prutser
Offline
Berichten: 6713
Spaar ze allemaal.
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
«
Reactie #184 Gepost op:
09 September 2015, 01:04:58 »
Ik ga d'r vast voor zitten
.
Stephan.
Gelogd
Adieu
Tomasso
Offline
Berichten: 6051
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
«
Reactie #185 Gepost op:
09 September 2015, 11:13:08 »
Neem wat te eten in de tussentijd, ik verwacht er nog dit decennium aan te beginnen...
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd
Spoor 0 adept
Tomasso
Offline
Berichten: 6051
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
«
Reactie #186 Gepost op:
04 May 2016, 17:22:19 »
Citaat van Karst:
Hoi,
Zo... nog even een uurtje gehad na het werk vanavond
... na de hele lok goed ingepakt te hebben, met een slijpstiftje in de Proxxon de frameplaat ter hoogte van de voorwielen van de bogie ...
... en de achterkant van de trapjes een stukje dunner gemaakt. Frameplaat is an 0.8 naar 0.2 gegaan, trapjes zijn zover afgeschuind, dat de zijkant nu messcherp is.
Gisteravond had ik het er al over.... nagellak...
... ik dacht aan transparante, maar kijk wat ik ook vond: Zwart
... daarmee het blanke messing weer afgedekt en na een half uurtje drogen, een mooie, keiharde isolatie laag
Hier ook te zien, dat de frameplaat rond het boutgat blank is gemaakt. Doel hiervan is om ook de bogie, betrouwbaar, in de stroomafname mee te laten doen...
... en dan is dit ook een voorwaarde: de gisteren zorgvuldug aangebrachte lak er weer met het glasvezelpotlood afgeschuurd
En nu de vraag, heeft het geholpen
Antwoord JA !
Model draait op dit moment z'n proefrondjes op de testbaan met... juist, PIKO R2 = 422mm, inclusief meegebogenwissels, engelsman ( afbuigend !! ) en gewone wissels.
Stroomafname is drastisch verbeterd door de bogie-en-frame-blank-schuur-truuk. Natuurlijk had dit niet geholpen met het originele veertje en dito ringetje, dat bleek van kunststof te zijn...
Enige jammere op dit moment is, dat de 'massa' nog steeds alleen maar van de tender wordt afgenomen... maar eens verder over nadenken
Grtzz,
Karst
End.
Ha Karst, ff een vraagje, wat voor slijpstiftje heb je daarvoor gebruikt?
«
Laatst bewerkt op: 04 May 2016, 17:23:52 door Tomasso
»
Gelogd
Spoor 0 adept
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9885
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
«
Reactie #187 Gepost op:
05 May 2016, 18:09:10 »
wil je eea echt betrouwbaar maken dan kun je beter en draadje van bogie naar frame maken, klemmen onder een schroefje of solderen, net wat er daar handig is.
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
Tomasso
Offline
Berichten: 6051
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
«
Reactie #188 Gepost op:
05 May 2016, 18:57:05 »
Thanx Floor, maar het ging me meer om welk slijpstiftje er was gebruikt om de zijkanten en de trapjes te bewerken
Gelogd
Spoor 0 adept
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Vorige
-
1
...
11
12
[
13
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706