Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 23:07:05
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Huup
Vandaag om 22:42:37
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Vislijn
Vandaag om 22:21:38
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 22:06:00
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 21:57:32
Minder wissels door Quinzeedied
Vandaag om 21:54:06
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Silvolde
Vandaag om 21:38:08
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Wim Vink
Vandaag om 21:22:15
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 21:21:04
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
Vandaag om 21:17:03
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 21:15:00
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door jdk
Vandaag om 21:01:14
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 20:35:26
NS 8800 als BR J 94 met enorme kortingen bij MU (Modellbahn Union) door Edwin2121992
Vandaag om 19:21:33
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 19:04:39
Draaischijf Fleischmann 6053 werkt vaak niet. door Voske
Vandaag om 17:50:54
Lenz spoor 0 Deutz KG 230 B voorzien van Petau auto koppeling door Huup
Vandaag om 17:50:50
NS 6100 van GM&S door Gerke
Vandaag om 17:14:02
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Hollandserhbfan
Vandaag om 16:03:28
Microstepper motoren voor armseinpalen door Eric v C
Vandaag om 14:43:24
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 14:39:02
Ronald doet de Fork Challenge! door Peter J K
Vandaag om 13:54:29
La Fabrique des petits réseaux (1:87) door spoorijzer
Vandaag om 12:21:25
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door Ronald Halma
Vandaag om 11:51:42
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 11:47:03
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:26:25
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:29:40
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 10:06:40
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 08:36:33
Lenz 66 001 (artnr 30200) zit vast door Ferdinand Bogman
Vandaag om 00:06:54
  

Auteur Topic: Spoorwegmuseum (Stibans), Mat. ‘36, nummer 252  (gelezen 14941 keer)

robin binsbergen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1016
Re:Stibans mat. 36 252
« Reactie #30 Gepost op: 14 August 2012, 20:42:56 »
tja, de mijne helaas wel. Temeer daar ik per week vele uren mij inzet voor het materieel van het NSM, blijf ik de reacties van personen welke in de oude tijd zijn blijven hangen (de stoomtijd, terwijl er ongetwijfeld een fiets met hulpmotor in de schuur staat :o) erg jammer vinden.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8525
  • Spoor N
Re:Stibans mat. 36 252
« Reactie #31 Gepost op: 14 August 2012, 20:54:46 »
Jij zet je ten minste in voor het materieel, zeuren aan de zijlijn kan iedereen. Of het nou stoom, diesel of elektrisch is moet niet uitmaken. Daarbij kan jij er straks trots op zijn dat je hebt meegewerkt aan de 252*.

Al denk ik dat we nu wat afdwalen.

*of de Kameel, DE-I of waar je aan werkt. ;)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8996
  • Hengelooo 1:160
Re:Stibans mat. 36 252
« Reactie #32 Gepost op: 14 August 2012, 21:16:04 »
Nee, irritant en zo langzamerhand erg vervelend!

Dan zou ik dit soort kolommen een beetje vermijden. Jullie* kramen zelden onzin uit maar hangen vrijwel direct in de gordijnen daar waar het gaat om het museummaterieel. Laatst stelde ik een vraag over het hoogteverschil tussen Pec en mat 46/54, werd direct opgevat als kritiek op het museummaterieel...



*excuus voor het generaliseren en op één hoop gooien
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Henk Boshuyzen

  • Offline Offline
  • Berichten: 911
    • Modeltram Toulon sur Arroux
Re:Stibans mat. 36 252
« Reactie #33 Gepost op: 14 August 2012, 21:22:17 »
Dacht dat ik je toen volledig correct een antwoord heb gegeven.
Maar je hebt dat schijnbaar anders opgevat.
Dat was niet mijn bedoeling, alleen maar de oorzaak verklaren van het hoogteverschil.
Bij de 252 zul je dat verschionsel van hoogte verschil alleen bij de koppen zien en niet in het midden.
In het midden een hoogteverschil bij de 252 duid inderdaad op een defect dan.

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8996
  • Hengelooo 1:160
Re:Stibans mat. 36 252
« Reactie #34 Gepost op: 14 August 2012, 21:28:19 »
Dat antwoord heb ik gekregen en ik heb je er nog voor bedankt maar misschien kun je je opmerking nog herinneren "vreemd dat wanneer het museummaterieel betreft men er over valt"...
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

robin binsbergen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1016
Re:Stibans mat. 36 252
« Reactie #35 Gepost op: 14 August 2012, 21:34:04 »
Anders gezegd, dat was een reactie van Henk, en niet van mij.  Ik weet zeker dat Henk het zo niet bedoeld had, maar het was dus niet door mij gezegd. Henk doelde op het feit dat je het vandaag de dag nog steeds ziet, zoals bij VIRM.

Mijn reacties waren verder serieus, en als ik dat draadje nog eens doorlees gewoon goed, correct en vriendelijk, dus beetje een vreemde reactie.

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Stibans mat. 36 252
« Reactie #36 Gepost op: 14 August 2012, 21:34:31 »
@Mispoes : Mogelijk omdat museummaterieel meestal beheerd word door een heel klein groepje vrijwilligers, welke daarin vaak heel veel tijd en moeite stoppen en daardoor misschien niet altijd de nuance of de nonchalance van een buitenstaander kunnen/willen begrijpen... (en ja, ook ik zal mij daar bij tijd en wijle wel eens aan bezondigen ;D )
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

robin binsbergen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1016
Re:Stibans mat. 36 252
« Reactie #37 Gepost op: 14 August 2012, 21:41:59 »
(en ja, ook ik zal mij daar bij tijd en wijle wel eens aan bezondigen ;D )

Tja, Zolang het opbouwende kritiek is, graag! Het kan je materieel alleen maar verbeteren. Als er iets niet klopt aan een blauwe engel, graag! Maar zodra het kritiek is waarvan al tot vervelends toe uitgelegd is waarom iets niet mogelijk is, dan is het logish dat je uit je slof schiet, toch?

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Stibans mat. 36 252
« Reactie #38 Gepost op: 14 August 2012, 21:45:22 »
Ik bedoelde het meer andersom, als er commentaar komt op SHD materieel :) Van de blauwe engel weet ik te weinig om jullie te corrigeren, dat laat ik graag aan andere kenners over.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8996
  • Hengelooo 1:160
Re:Stibans mat. 36 252
« Reactie #39 Gepost op: 14 August 2012, 21:46:42 »
Maar zodra het kritiek is waarvan al tot vervelends toe uitgelegd is waarom iets niet mogelijk is, dan is het logish dat je uit je slof schiet, toch?

Nee, ik zou op dat soort opmerkingen niet eens meer reageren... Temeer daar over een tijdje een ander hetzelfde weer roept. Maar goed, je periodiek ergens aan kunnen ergeren schijnt ook een vorm van geluk te zijn.

Ja, ik bedoelde jou ook Jabbie.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

robin binsbergen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1016
Re:Stibans mat. 36 252
« Reactie #40 Gepost op: 14 August 2012, 21:47:52 »
@JAB
de blauwe engel was even vanuit mijn oogpunt, bij jou zal het idd eerder een 2200 of een plan u zijn.

robin binsbergen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1016
Re:Stibans mat. 36 252
« Reactie #41 Gepost op: 14 August 2012, 21:50:08 »
@mispoes:
De huidige klager is al langer bezig, en gezien zijn onderschrift gewoon bezig een reactie uit te lokken. Nu heeft hij deze gekregen, dus ik hoop dat meneer Tinus blij is.

Henk Boshuyzen

  • Offline Offline
  • Berichten: 911
    • Modeltram Toulon sur Arroux
Re:Stibans mat. 36 252
« Reactie #42 Gepost op: 14 August 2012, 21:57:22 »
Ach, zoveel mensen zoveel waarnemingen.
Kijk maar eens naar de discussie over het groen van de 386.
Naar mijn beleving komt dat heel goed overeen, en ik heb wat aan die stellen gewerkt in Leidschendam.
In de loop van de tijd wordt het wat donkerder en valer.
Maar ieder heeft zijn eigen idee daarover, en dat is ook goed. De wereld zou saai worden als we allemaal hetzelfde waren.
Ik heb in dit cdraadje alleen maar geprobeerd om te laten zien hoe het stel eruit zag in 1981 en dank zij de volhouders staat er nu toch nog een fraai museumstuk.
En Mispoes, trek de boel maar in het belachelijke.
Ik weet wie er allemaal wat voor gedaan heeft, inclusief ikzelf om reservedelen veilig te stellen in die tijd.
En de kleine groep in het spoorwegmuseum zal er een fraai object bijkrijgen.

tinus

  • Offline Offline
  • Berichten: 1540
Re:Stibans mat. 36 252
« Reactie #43 Gepost op: 14 August 2012, 22:17:47 »
Tja heren,  U kunt weer van de kast. :P

Dat er met veel liefde en tijd aan het materieel wordt gesleuteld vind ik alleen maar  (y) (y) (y).
Ik vind het ook altijd mooi een oud stel te zien rijden.

Dat er in het NSM niet met zoveel liefde naar de stomers wordt gekeken, vind ik echter zeer triest.
Dat deze staat weg te stoffen in een donkere kermisattractie verdient zij niet.
Geef het dan in bruikleen oid.

Tinus.

Henk Boshuyzen

  • Offline Offline
  • Berichten: 911
    • Modeltram Toulon sur Arroux
Re:Stibans mat. 36 252
« Reactie #44 Gepost op: 14 August 2012, 22:26:11 »
Heer Tinus,

Dit U beter zeggen tegen de Directie van het Spoorwegmuseum in plaats van de medewerkers van de Werkgroep Materieel.
De Directie bepaald en de werkgroep vrijwilligers voeren uit.

Tevens zie ik dat U nog steeds de term uit het verleden, NSM, gebruikt.
Al reeds lange tijd het het museum "het Spoorwegmuseum" in plaats van Nederlands Spoorweg Museum.

Waardeert U het nu eens dat een aantal vrijwilligers hier mededeling doet over hun activiteiten.
Zij kunnen echter geen, ik herhaal, geen invloed uitoefenen op de beslissingen van de Directie.