Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Houten 23 Augustus 2025 door Vroeger
Vandaag om 16:31:23
Holcim Betonmixers 1:87 door W.Broere
Vandaag om 16:30:43
Fleischmann Anna ombouw. door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:18:35
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 16:15:10
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door JoopSpoort
Vandaag om 16:11:23
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:09:07
Ik ben aan het opruimen. door Pauldg
Vandaag om 16:02:46
Licentiesleutel YD 7001 door Dirk
Vandaag om 15:58:26
Eerste hulp bij Freecad door MaraNCS
Vandaag om 15:45:56
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 15:44:02
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 15:35:13
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Wim Vink
Vandaag om 15:35:06
Schets Weistra regeling met arduino UNO door bask185
Vandaag om 14:41:59
Raadplaatje door Wouter W
Vandaag om 14:30:56
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hendrik Jan
Vandaag om 12:34:52
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door Marc tramt
Vandaag om 11:49:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 11:46:12
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Montanbahn
Vandaag om 11:22:07
schok bij vertrek door saskia
Vandaag om 11:03:25
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door 1200blauw
Vandaag om 10:16:03
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door Dennis1984
Vandaag om 09:19:38
Roco Line DKW wisseltong zit los, lipje afgebroken door Lobomotion69
Vandaag om 03:17:23
Station Roodeschool door HenkN
28 July 2025, 23:03:48
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
28 July 2025, 21:37:24
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
28 July 2025, 21:15:08
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Donny95
28 July 2025, 20:49:09
ÖBB smalspoor in het Waldviertel. door NS264
28 July 2025, 20:33:47
Bauarbeiten im gange door 741230
28 July 2025, 20:09:29
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door AP3737
28 July 2025, 17:40:08
Chinese prut kabel door BrightonBelle
28 July 2025, 17:36:08

Auteur Topic: Roco dubbelset 2200  (gelezen 57607 keer)

jakop

• Gast
Re:Roco dubbelset 2200
« Reactie #165 Gepost op: 25 February 2010, 16:41:56 »
Voor een 33 jaar uitgemolken model waar aan "vanzelfsprekend niets meer veranderd wordt" (al vind ik hem nog zo mooi/leuk) ga ik géén 199 Euro neerleggen voor loc+dummy, al zou hij wèl correct zijn qua lettertype. De helft zou terechter zijn.

Dan zijn (waarschijnlijk) goede redenen om hem niet te kopen....

................dat ik i.t.t. hem de set (oh... bekentenislectuur) wel heb gekocht omdat ik er wel raad mee weet (vernummeren enzo). 

en

Ik heb gezegd dat ik het jammer vind dat het mis is gegaan met het nummer.
Verder heb ik de set gekocht en kan het me geen klap interesseren

zijn weer redenenen om ze wel te kopen.....

Het is dus voor een ieder persoonlijk of hij prijs en kwaliteit in verhouding vind en hem wel dan niet koopt. Ik bijvoorbeeld niet. Ik heb al 3 2200-en en mocht ik er nog meer willen zijn er voor schappelijke prijzen zat op MP te verkrijgen.

@Besselspoor   En ja......ik zit op m'n werk me een slag in de rondte te lachen om de drukte die er wordt gemaakt om een model wat we allemaal zo goed kennen (33 jaar lees ik) en elke keer weer tegenvalt en die we wel weer masaal kopen  ;D

Groet,

Jakop

cup-druc-han

• Offline Offline
  • Ns tijdperk V
« Reactie #166 Gepost op: 25 February 2010, 17:18:48 »
Ik volg het draadje al enige tijd.

en ik vind het humor hoe sommige mensen zich druk kunnen maken om een model wat niet aan hun verwachting voldoet.

ik kijk er heel nuchter tegenaan:

-of je vindt het een goed model en koopt het
-of je vindt het helemaal niets en wacht tot je iets beter vindt.

Ik weet het wel; de set komt er bij mij gewoon in.
(desnoods omgenummerd)

vriendelijke groet,

Hendrik.

(bericht aangepast in betere verwoording)
« Laatst bewerkt op: 25 February 2010, 19:03:20 door cup-druc-han »
Marklin NS tijdperk V

Daan!

• Offline Offline
« Reactie #167 Gepost op: 25 February 2010, 17:59:42 »
fantastisch. (y)

Ik vraag me nu echt af waarom je dit plaatst. De mensen die zich hier druk om maken, bereiken uiteindelijk meer. Dat komt, omdat uiteindelijk het desbetreffende merk ten gehore zal komen dat er grandioze blunders worden gemaakt. Dit komt de reputatie niet ten goede. Daardoor worden er hopelijk in het vervolg geen fouten van dit formaat gemaakt. Dat is de essentie van dit draadje.

Wat voor jou een stuk plastic is, is voor een ander misschien wel heel belangrijk of zijn job. Ieder zijn ding.

Mispoes

• Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Hengelooo 1:160
« Reactie #168 Gepost op: 25 February 2010, 18:00:51 »
Daan dat vroeg ik mij ook al af...

@Hendrik: Dat is m.i. niet nuchter, dat is zwart/wit. Anderen zoeken de nuance.
Stukje speelgoed... en daar geef jij dus zoveel geld aan uit... Ooit wel eens de kreet "schaalmodel voor volwassen verzamelaars" op een verpakking zien staan?
« Laatst bewerkt op: 26 February 2010, 08:49:43 door Mispoes »
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Gert1

• Gast
« Reactie #169 Gepost op: 25 February 2010, 18:17:01 »
Geen idee. Ik denk dat het een dure aangelegenheid is om dit te herstellen. Gezien de financiële positie van de modeltreinfabrikanten snap ik dan wel dat ze dat niet doen.

Kwestie van los kapje uitbrengen. Het is al eerder aangehaald: Maarten van der Burgt deed het wel. Heeft hem ongetwijfeld een smak geld gekost, maar iedereen weet nu dat hij zijn rol als producent zeer serieus neemt. Zou me niet verbazen als dat tot uitdrukking komt in hoge(re) bestelcijfers voor zijn volgend project (graanwagens).

Ook LS Models erkende haar fout en bracht nieuwe kappen uit. Ook daar denkt men dus duidelijk aan de reputatie. Grote vraag is: waarom geeft men bij Roco nou niet gewoon toe dat het fout is en herstellen ze de fout?

Om nog even een andere recente fout van Roco aan te halen: de kleur van het interieur van de nieuwste oplage van de ICK-rijtuigen. Er was toen sprake van een herstel-actie. Eigenlijk niets meer van gehoord. Iemand een idee hoe het daar mee staat?

mvg,
Gert

fissy

• Offline Offline
    • Gouda in H0
« Reactie #170 Gepost op: 25 February 2010, 18:51:44 »
Ik denk het verschil zit erin, dat bij roco geen importeur is, dit dit regelt. Ben sowieso benieuwd hoeveel iCR kapen nog bij LSM liggen, die niet door de klanten genomen zijn...

Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

Chiel

• Offline Offline
« Reactie #171 Gepost op: 25 February 2010, 19:17:05 »
Heeft iemand misschien een foto van het model waar deze hele discussie omdraait? :)

jakop

• Gast
« Reactie #172 Gepost op: 25 February 2010, 19:26:33 »
De mensen die zich hier druk om maken, bereiken uiteindelijk meer.

Als je daar mee bedoeld; de mensen die zich inspannen om Roco er op te wijzen en te informeren hoe het beter kan, dan ben ik het daar volledig mee eens. Als een fabrikant een luisterend oor heeft, kan hij daar lering uit trekken.

Waar ik en Hendrik (denk ik) om lachen is dat sommigen in dit draadje zich er zó druk over maken, dat je tussen de regels door de stoom uit hun oren ziet komen van de opwinding.

Kwestie van los kapje uitbrengen. Het is al eerder aangehaald: Maarten van der Burgt deed het wel. Heeft hem ongetwijfeld een smak geld gekost, maar iedereen weet nu dat hij zijn rol als producent zeer serieus neemt.

Helemaal mee eens Gert. Maar welke reden als geld kan je redelijkerwijs bedenken om het niet te doen. Ik zie een fabrikant zomaar niet eigenwijsheid als reden noemen.

Voor de fabrikanten die het wél doen is dit draadje weer pure reklame  (y)
En dat is terecht, als iemand het goed doet, mag dat ook gezegd worden.

Groet,

Jakop

Tedo

• Offline Offline
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
« Reactie #173 Gepost op: 25 February 2010, 20:30:13 »
Een kap? Een losse cabine zou al afdoende zijn.
De foute cabine's gewoon retour fabriek laten sturen door ontevreden klanten, die dan een juiste teruggestuurd krijgen. Zo deed Klein Modellbahn dat ook met onderstellen van de reeks 60.
Of je wijst (bij gebrek aan importeur) iemand aan die het coördineert vanuit NL; in ruil voor wat modellen zou ik dat nog willen doen ook ;)
(en ja; ik besef dat daar heel wat bij komt kijken).
« Laatst bewerkt op: 25 February 2010, 20:32:21 door Tedo »
Grtz!
Tedo

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #174 Gepost op: 25 February 2010, 20:45:36 »
Waar ik en Hendrik (denk ik) om lachen is dat sommigen in dit draadje zich er zó druk over maken, dat je tussen de regels door de stoom uit hun oren ziet komen van de opwinding.

Wel, de vraag is natuurlijk: is het voor iemand een treintje dat over een baan rijdt, of is het een schaalmodel dat toevallig kan rijden?

Als je tot die garde behoort voor wie het een schaalmodel is, dan maakt het inderdaad iets uit of het lettertype juist is: een 2200 met het nummer in het lettertype 'MS Comic Sans' is niet iets waar je naar op zoek bent.

Maar meer dan het zich druk maken over een fout(je), proef ik persoonlijk een frustratie dat Roco alweer op een vrij knullige manier de fout in gaat. Zet daarnaast de niet al te kinderachtige prijsverhoging (hoewel het te beargumenteren valt dat de prijs voorheen aan de lage kant was) en dan is er voldoende aanleiding tot klagen.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Illya Vaes

• Offline Offline
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
« Reactie #175 Gepost op: 25 February 2010, 20:53:45 »
Ik begrijp dat het verzoek van de moderator genegeerd mag worden, dus dan mag ik ook weer...
Dat is alleen je (jullie) eigen fantasie, zowel de stoom uit de oren als de opwinding.
ALS ik me ergens over opwindt, zijn het de reflexieve reacties van de klakkeloos-achter-fabrikanten-aanlopers (ofzo), die verkondigen dat je gewoon moet kopen of niet kopen maar niet moet praten over dingen die er mis zijn maar die ZELF al pagina's doorzagen in meta-discussies over het feit dat anderen feiten constateren en er een mening over hebben.
Dan denk ik "Vreet je eigen medicijn en koop het (lees het en praat evt. inhoudelijk mee over tekortkomingen) of koop het niet (lees het niet, of lees het en houd je erbuiten)".
Maar ik vermoed, gezien mijn ervaringen alhier, dat de kans op consequent zijn hierin 0,0 is...

Illya Vaes

• Offline Offline
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
« Reactie #176 Gepost op: 25 February 2010, 21:09:20 »
de niet al te kinderachtige prijsverhoging (hoewel het te beargumenteren valt dat de prijs voorheen aan de lage kant was)
Die beargumentering zie ik dan graag.
Het begin van mijn interesse naar grootspoor en modelspoor valt ongeveer samen met het uitkomen van de 2200 (catalogusnummer 4155) en toen was hij iets in de orde van 70 guldens.
Dat zou zonder inflatie nu een Euro of 32 zijn voor de prijs waar toen nog alle echte "Produktentwicklung" (matrijzen e.d.; nog niet zo eenvoudig van CAD naar CAM zoals nu te zien op de homepage van LS Models) nog van te bekostigen wasren.
Intussen heb ik er al 11 versies van en ik heb vast niet alle versies van vóór deze dubbelset (waarbij de nuance nodig is dat sommige aanpassingen behoefden in de mal: het ontbreken van het veel te grote A-frontsein zoals de meeste locs hadden, het A-frontsein in het midden daarbij, het nette hoge A-frontsein, de uitlaat zonder demper; en dat allemaal correct! net als het nummer op bijv. de 2252).
Als ik van de 199,- er 150,- aan de gemotoriseerde toewijs (en 49,- aan de dummy) dan komen we aan een inflatiegetal van 469% over 33 jaar, voor een loc met wat toch relatief kleine wijzigingen ALS we aannemen dat er nog steeds ontwikkelingsgeld moet worden terugbetaald (als alleen productiekosten betaald moeten worden, zou je een lager basisbedrag moeten hanteren dan die 70 guldens en dus al snel richting de 1000% gaan).
En vergelijk dat dan met de _nieuw_ ontwikkelde 2400 die de helft kost. De ontwikkeling zal vast voordeliger zijn geweest, maar als dat zóveel goedkoper is, moet Roco als de sodemieter de 2200 (op)NIEUW ontwikkelen  :P

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #177 Gepost op: 25 February 2010, 21:12:20 »
Dit heeft weinig met een mat bespreking te maken.
« Laatst bewerkt op: 26 February 2010, 12:51:28 door Chris van Diesen »

Sicco Dierdorp

• Nostalgist
  • Offline Offline
    • Flickr
« Reactie #178 Gepost op: 25 February 2010, 21:18:47 »
Eén ding is in elk geval duidelijk, als er al een punt gemaakt had kunnen worden (b.v. richting Roco), dan is dan nu wel verzopen...

Tedo

• Offline Offline
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
« Reactie #179 Gepost op: 25 February 2010, 21:25:32 »
Gezien de verklaring van Roco zelf had een punt maken er sowieso niet ingezeten.
De discussie op zich wordt hier op het scherpst van de snede gevoerd, zonder echt grof te worden. Er wordt driftig gedebatteerd en dat wordt weer gerespecteerd door de heren moderators. En dat mag ik wel, waarvoor respect mijnerzijds.
En dat jij daar anders over denkt Chris, kan ik ook begrijpen.
Grtz!
Tedo