Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€130.00
Per saldo:
€-120.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Bauarbeiten im gange
door
Frank 123
Vandaag
om 08:07:24
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Frank 123
Vandaag
om 08:02:23
Rheinburg, TP V/VI
door
Frank 123
Vandaag
om 07:50:33
Trafo 1963 TEMSI 202 gemaakt voor 220V. Is er iets om van 230V > 220V te gaan?
door
HuubvG
Vandaag
om 07:40:45
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 06:12:05
Oude metalen trafo's gebruiken.......
door
Biessendorf
Vandaag
om 01:06:45
NS 6000 (in schaal 0)
door
roadster36
Vandaag
om 00:45:36
DCCNext, een nieuwe DCC decoder!
door
bask185
Vandaag
om 00:41:29
Schrootplaats
door
ruudns
26 april 2024, 23:38:00
Bahnbetriebswerk "Altendorf"
door
Ronald Halma
26 april 2024, 23:25:57
US diorama in H0
door
Wim Vink
26 april 2024, 22:54:44
Raadplaatje
door
Arjen52
26 april 2024, 22:09:50
Station Roodeschool
door
Torikoos
26 april 2024, 22:07:08
firm ware voor 3 D printer
door
jerrytrein
26 april 2024, 21:17:24
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein?
door
orientexpress
26 april 2024, 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Biessendorf
26 april 2024, 21:02:48
RhB H0m, Albulisch
door
Overlast
26 april 2024, 20:21:53
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820
door
prutser
26 april 2024, 19:57:45
Motorpost ombouwen ?
door
hmmglaser
26 april 2024, 19:55:38
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE
door
Rob Bennis
26 april 2024, 19:54:05
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen
door
orientexpress
26 april 2024, 19:29:26
19 Toen
door
defender
26 april 2024, 19:22:04
Laag-Baarlo
door
Mark Lin
26 april 2024, 19:02:20
Les Billards du Vivarais
door
Hans1963
26 april 2024, 17:51:03
Gewoon wat busfoto's
door
Joost O
26 april 2024, 17:47:03
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
Keska
26 april 2024, 17:39:07
Piko lok digitaal rijdt direct weg
door
Ronaldk
26 april 2024, 17:15:48
Kortsluiting bij wissels
door
Voske
26 april 2024, 16:57:37
Meedhuizen in H0
door
Scratchbuilt
26 april 2024, 16:31:17
diorama, voor lange treinen.
door
FritsT
26 april 2024, 16:29:17
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
BNLS-Werkspoor - Eerste keer Messing/Witmetaal Modelloco 3300
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
Vorige
-
Volgende
-
1
...
45
46
[
47
]
48
49
...
68
Omlaag
Auteur
Topic: BNLS-Werkspoor - Eerste keer Messing/Witmetaal Modelloco 3300 (gelezen 185000 keer)
Tomasso
Offline
Berichten: 5920
Re: BNLS-Werkspoor - Eerste keer Messing/Witmetaal Modelloco 3300
«
Reactie #690 Gepost op:
04 november 2014, 22:18:27 »
Zwammen jullie maar lekker verder, ondertussen ben ik ff de tender aan het opleuken met handrailhouders, lantaarnvoetjes, etc...
Gelogd
Spoor 0 adept
Tomasso
Offline
Berichten: 5920
Re: BNLS-Werkspoor - Eerste keer Messing/Witmetaal Modelloco 3300
«
Reactie #691 Gepost op:
04 november 2014, 22:51:09 »
Bij de tender loop ik tegen iets aan. Nu zijn er niet bijster veel foto's en ook goeie foto's van de achterkant van de tender, maar in de NS tijd zaten daar van die lange lantaarnvoeten, 2 stuks aan de zijkanten en 1 wat hoger in het midden. Nu vraag ik me af of dit er ook zat in de HSM tijd? Iemand die daar wat zinnigs over kan zeggen? Waren die lantaarnvoeten trouwens bij NS en HSM gelijk, of heb je daar ook nog verschillen in? En moesten het er dan ook 3 of waren het er dan nog 2?
Wat me overigens opviel op een aantal foto's was dat de lantaarnijzers op de tender in NS tijd aan de achterkant van de tender vastgemaakt zaten, maar dat ze in HSM tijd aan de zijkant van de tender bevestigd zaten. Klein, maar wel leuk detail... Voor mij, omdat de witmetalen onderen als laatste gaan, dus ook 1 van de laatste details die op de tender bevestigd worden...
Gelogd
Spoor 0 adept
roadster36
Offline
Berichten: 5544
Team Mitropa
Re: BNLS-Werkspoor - Eerste keer Messing/Witmetaal Modelloco 3300
«
Reactie #692 Gepost op:
05 november 2014, 00:11:40 »
Kijk ff in de dropbox, daar staan 2 mooie foto`s van de tender achterkant, wel in Ns tijd
Ow ships had pb moeten wezen
nouja geeft ook niks
Gelogd
Tomasso
Offline
Berichten: 5920
Re: BNLS-Werkspoor - Eerste keer Messing/Witmetaal Modelloco 3300
«
Reactie #693 Gepost op:
05 november 2014, 00:23:41 »
Had al gekeken Jan, maar is idd NS tijd... Nou ja, misschien heeft iemand hier nog een idee...
Gelogd
Spoor 0 adept
AB 7216
Offline
Berichten: 1519
Re: BNLS-Werkspoor - Eerste keer Messing/Witmetaal Modelloco 3300
«
Reactie #694 Gepost op:
05 november 2014, 07:24:39 »
Kijk even in het boek van Werkplaats Haarlem, daar staan foto's in van losse tenders.
Groeten Arjen
Gelogd
The light at the end of the tunnel is the headlamp of an oncoming train (Murphy)
Tomasso
Offline
Berichten: 5920
Re: BNLS-Werkspoor - Eerste keer Messing/Witmetaal Modelloco 3300
«
Reactie #695 Gepost op:
05 november 2014, 11:38:12 »
Oké, iemand dat boek?
Gelogd
Spoor 0 adept
guest7823
Gast
Re: BNLS-Werkspoor - Eerste keer Messing/Witmetaal Modelloco 3300
«
Reactie #696 Gepost op:
05 november 2014, 11:59:10 »
Yep, rechts van me in de boekenkast (voor jou 5 minuten lopen vanaf Rtd
)
Gelogd
Tomasso
Offline
Berichten: 5920
Re: BNLS-Werkspoor - Eerste keer Messing/Witmetaal Modelloco 3300
«
Reactie #697 Gepost op:
05 november 2014, 13:05:59 »
Haha, dat moest ik dan maar eens doen he?
Gelogd
Spoor 0 adept
Tomasso
Offline
Berichten: 5920
Re: BNLS-Werkspoor - Eerste keer Messing/Witmetaal Modelloco 3300
«
Reactie #698 Gepost op:
20 november 2014, 23:02:11 »
Afgelopen zondag alvast bezig geweest met de nieuwe HSM loclantaarns van Maykel Kastelijn. Daar moet straks natuurlijk verlichting in, dus ik heb ze vast uitgefreesd. Straks nog ff een gaatje boren aan de onderkant en dan kunnen de draadjes tenminste onzichtbaar weg gewerkt worden.
De lantaarns zijn echt heel mooi gelukt, maar ik weet het nog zo net niet met die plaat aan de achterkant. Ik zie ze veel wel voorbij komen (allemaal HSM lantaarns in NS tijd), maar toch ook vaak niet. Zouden ze er echt in de HSM tijd al op hebben gezeten? Jammer dat er mij maar 2 HSM foto's van de loc bekend zijn en allebei zonder lantaarns. Nou ja, Maykel is ook niet gek... Hoe dan ook, leuke lantaarntjes
Overigens, bij Jan de Haan een tekening gezien van de tender van deze loc en daar staan de lantaarnijzers keurig op. Aan de zijkant wel te verstaan en bevestigd aan het gedeelte waar de tenderrand naar buiten loopt. Leuk detail...
«
Laatst bewerkt op: 20 november 2014, 23:04:28 door Tomasso
»
Gelogd
Spoor 0 adept
Tomasso
Offline
Berichten: 5920
Re: BNLS-Werkspoor - Eerste keer Messing/Witmetaal Modelloco 3300
«
Reactie #699 Gepost op:
06 december 2014, 14:20:29 »
Vandaag toch maar een nieuwe voorverwarmer besteld. Had er laatst één gekocht bij Piet Peetoom, alleen die was na het nabewerken grotendeels mooier, maar ook een rij bouten aan de achterkant armer. Dit kwam door het wegvijlen en schuren van het apparaat, omdat er overal gietresten en andere dingen te zien waren. Helaas nu dus iets teveel weggevijld, eens kijken hoe ik dat straks ga doen. De gietboom zit namelijk midden in een rondje bouten en ik zou niet weten hoe ik dat mooi weg krijg zonder de omliggende delen weg te halen. Misschien maar eens kijken of het lukt om de boel te frezen...
Voor wat betreft het remwerk van de loc, dat is dus inmiddels geplaatst. Ik heb het hele zaakje naar achter gebogen, zodat ik de wielen alsnog kon uitnemen. Dat maakt het spuiten makkelijker. Hopelijk maak ik straks de boel niet stuk bij het terugbuigen. Als de boel gespoten is en de wielen terug geplaatst zijn hoeft er gelukkig nooit meer wat aan te gebeuren. Voorzichtigheid geboden dus... Echt leuk om de loc zo op te zien schieten...
Gelogd
Spoor 0 adept
Gerke
Mcn NSR
Offline
Berichten: 2276
NS 4503!
Re: BNLS-Werkspoor - Eerste keer Messing/Witmetaal Modelloco 3300
«
Reactie #700 Gepost op:
06 december 2014, 14:46:28 »
ja.... en foto's....
Gelogd
Met groet,
Ger.
Tomasso
Offline
Berichten: 5920
BNLS-Werkspoor - Eerste keer Messing/Witmetaal Modelloco 3300
«
Reactie #701 Gepost op:
08 december 2014, 20:35:25 »
Nou, foto's dan.
Hier zie je dat van de bouten aan de achterzijde vrij weinig is overgebleven:
Het probleem is dat de gietboom precies in het midden zit:
Door het vijlen en schuren neem je dan automatisch die bouten mee. Als je dat dan vergelijkt met de voorkant:
dan zie je dat die details juist zo mooi opvallen. Dus, van de week valt de nieuwe in de bus, dan maar eens opnieuw aan de slag...
«
Laatst bewerkt op: 10 december 2014, 00:06:56 door Tomasso
»
Gelogd
Spoor 0 adept
Tomasso
Offline
Berichten: 5920
BNLS-Werkspoor - Eerste keer Messing/Witmetaal Modelloco 3300
«
Reactie #702 Gepost op:
09 december 2014, 19:30:31 »
Vandaag de lantaarns op de voetplaat bevestigd. Gaat op zich goed, ware het niet dat aan de rechterkant het bovenste deel van de voetplaat een keer los is gekomen en nu tijdens het solderen van de lantaarn weer los kwam. Huilie huilie, want om dat goed te krijgen is bijna onmogelijk. Dus, met een tang de boel samengeknepen, soldeer en vloeimiddel er op gedaan en daarna heel snel vastgezet met de brander. Strakker dan dit is helaas niet mogelijk en met al die kleine onderdelen is opnieuw beginnen onmogelijk (tenzij ik de lantaarns en zijkanten van de ketelsteun er weer afhaal). Bah... Ik probeer het nog wel weg te werken, nu lijkt het net alsof de bufferplaat scheef zit... Nou ja, wellicht verzin ik er nog wat op.
Hierbij de foto's:
Die lantaarns zijn echt zo leuk! Echte HSM lantaarns! Nu de voorverwarmert nog en dan nog de voedingspomp, dan wordt het wel wat
Die luchtslang moet toch nog anders, het is een geëtst ding van Maykel Kastelijn, maar dat kan volgens mij mooier. Philotrain heeft hem helaas niet in deze uitvoering, waar zou ik een mooie kunnen krijgen?
«
Laatst bewerkt op: 10 december 2014, 00:05:29 door Tomasso
»
Gelogd
Spoor 0 adept
roadster36
Offline
Berichten: 5544
Team Mitropa
Re: BNLS-Werkspoor - Eerste keer Messing/Witmetaal Modelloco 3300
«
Reactie #703 Gepost op:
09 december 2014, 20:38:14 »
Hoi Tom.
Dat randje boven de bufferbalk zou ik gewoon met de bout wat tin overheen trekken en met een vijl haaks maken.
Verder ziet het er top uit.
Gelogd
Ivo tB
Offline
Berichten: 5421
Re: BNLS-Werkspoor - Eerste keer Messing/Witmetaal Modelloco 3300
«
Reactie #704 Gepost op:
09 december 2014, 22:30:50 »
Tom,
Ik vermoed dat Piet Peetoom wel gegoten luchtslangen heeft van het type dat je zoekt. Ook heeft DJH een gietboom waar onder andere deze luchtslangen bij zitten. In elk geval in de kit van de 5500. Die zijn veel beter dan de geëtste van MK die zo wel erg plat zijn. Op bufferbalken van 2 as rijtuigen vind ik ze niet storend, maar voorop een stoomlok is iets anders.
mvg,
Ivo
Gelogd
mvg,
Ivo
*
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
Vorige
-
Volgende
-
1
...
45
46
[
47
]
48
49
...
68
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
BNLS-Werkspoor - Eerste keer Messing/Witmetaal Modelloco 3300