Tenslotte: het verwondert me steeds weer dat er mensen zijn die stroomvreters als de Seep of de Peco aandrijving willen gebruiken. Er zijn toch veel mooiere, en veel energievriendelijker alternatieven.
Veel mooier werken servo's. Uiterst betrouwbaar, laag stroomverbruik en een realistisch schakelgedrag.misschien nog te overwegen?
Verder zit je volgens mij gebakken aan het schakelen van het puntstuk omdat de wisseltongen de stroom niet betrouwbaar overbrengen? En waar haal je de voeding van je servo's vandaan? Moet je daar een aparte trafo voor kopen? En wat mag dat kosten?
Engelsen houden van degelijkheid en digitaal is er volgens mij nog niet doorgedrongen.
Nog 1 vraag:In de gebruiksaanwijzing van de LS150 staat dat het maximale vermogen van de trafo niet meer dan 45VA mag bedragen, omdat anders beveiliging tegen overbelasting niet meer werkt. (Dat komt overeen met de TR100 van Lenz met 15V 3A -> 45VA). De Roco trafo levert dus wat teveel. Zou dat kwaad kunnen?