Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door hervé
Vandaag om 16:38:46
Chinese prut kabel door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:26:34
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door tothebeach
Vandaag om 16:26:30
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:22:26
Bouw Artitec Post T door gtw6016
Vandaag om 16:11:51
Br 38 Piko Superen. door Prutsert
Vandaag om 16:00:58
schok bij vertrek door Hasenwald
Vandaag om 15:29:04
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
Vandaag om 15:27:30
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 15:26:50
Bauarbeiten im gange door Eric v C
Vandaag om 15:03:49
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:47:50
Lokpilot 4 defect door henk
Vandaag om 14:35:50
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Karben
Vandaag om 14:35:34
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door R.C.Grootveld
Vandaag om 14:24:58
Dat overkomt mij niet. door 1200blauw
Vandaag om 14:11:24
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 12:24:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 12:15:44
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door janvanbemmel
Vandaag om 11:32:40
ÖBB smalspoor in het Waldviertel. door Hollandserhbfan
Vandaag om 11:06:24
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 10:52:54
Yet Another Servo Decoder door Karst Drenth
Vandaag om 10:38:02
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:29:18
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 08:04:48
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door VAM65
Vandaag om 07:39:50
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
27 July 2025, 23:14:00
Piko 1136 van AC naar DC door Martijn193
27 July 2025, 22:33:48
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
27 July 2025, 22:28:10
"Spoor op Vleugels" in H0 door MOVisser
27 July 2025, 22:07:43
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
27 July 2025, 21:33:13
Aachenau West door Wim Vink
27 July 2025, 17:47:51
  

Auteur Topic: Belevenissen van een Lokführer bij de BLS in Zwitserland  (gelezen 48242 keer)

Bas, Dordrecht

  • Offline Offline
  • Berichten: 1148
Re:Belevenissen van een Lokführer bij de BLS in Zwitserland
« Reactie #120 Gepost op: 23 March 2010, 21:52:08 »
@ Martin

De bruine versie heeft nog 2 deuren aan de zijkant en 2 frontdeuren. Verder zijn ze gelijk. De kleur groen bij deze lok is niet de juiste....

Groeten

Bas

m de deugd

  • Gast
Re:Belevenissen van een Lokführer bij de BLS in Zwitserland
« Reactie #121 Gepost op: 23 March 2010, 22:02:11 »
Hoi Bas.

Dus dat is het enige verschil.
Bedankt voor deze info.

Martin.

Bas, Dordrecht

  • Offline Offline
  • Berichten: 1148
Re:Belevenissen van een Lokführer bij de BLS in Zwitserland
« Reactie #122 Gepost op: 25 March 2010, 19:14:39 »
Ae 4/4???   ;D



Groeten

Bas

Swiss_fan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1284
  • Mijn fotoalbum zien? klik op het wereldbolletje
    • mijn foto's
Re:Belevenissen van een Lokführer bij de BLS in Zwitserland
« Reactie #123 Gepost op: 25 March 2010, 19:19:02 »
Moet je die ook verwijderen van het onderstel m.b.v. sate-prikkers? ;D

Jullie zijn weer goed bezig, ik zie dat de foto 2 jaar oud is dus de lok rijdt nu weer?
« Laatst bewerkt op: 25 March 2010, 19:21:58 door Swiss_fan »
Met vriendelijke groet, Peter

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Bas, Dordrecht

  • Offline Offline
  • Berichten: 1148
Re:Belevenissen van een Lokführer bij de BLS in Zwitserland
« Reactie #124 Gepost op: 25 March 2010, 19:24:46 »
@ Peter

Nee, daar hebben we een betere manier voor....

...Lok in een bakje zetten, voorkant optillen en weer laten vallen...dan valt de aandrijving er vanzelf uit...   ;D ;D Hebben onze werkplaatsmedewerkers eens op Youtube gezien...

Ja, de lok doet nu weer trouw zijn dienst, maar word weinig gebruikt. Tevens hebben we er nog een leiding op gemonteerd die er nooit heeft opgezeten, de "Speiseleitung", de witte kraan naast de koppeling. Deze zorgt voor 10 bar druk, die oa voor de deursluiting en luchtvedering van wagens nodig is.

Bas   ;)
« Laatst bewerkt op: 25 March 2010, 19:30:56 door Lokführer Bas »

Bas, Dordrecht

  • Offline Offline
  • Berichten: 1148
Rijles....
« Reactie #125 Gepost op: 25 March 2010, 19:28:32 »
Ook ik heb ooit leren rijden   ::) megamooie tijd....maar was blij dat ik naderhand alleen mocht rijden. Hier een hele mooie plaat uit die tijd, in een voor mij erg bekend station



Fotograaf en tevens Copyrighthouder: Johan de Reuver

Anoniem

  • Gast
Re:Belevenissen van een Lokführer bij de BLS in Zwitserland
« Reactie #126 Gepost op: 25 March 2010, 19:32:39 »
Jullie zijn weer goed bezig, ik zie dat de foto 2 jaar oud is dus de lok rijdt nu weer?

Ja, overmorgen moet-ie de Gotthard over (ik laat het even van het weerbericht afhangen of ik 'm ga onderscheppen  8)).

Enneuh... Ae 4/4... ik weet niet of-ie de 80 km/h zo wel haalt hoor ;D.

Klaas Boekema

  • Offline Offline
  • Berichten: 836
  • Lid Friese Modelbaan Club
Re:Belevenissen van een Lokführer bij de BLS in Zwitserland
« Reactie #127 Gepost op: 25 March 2010, 19:32:53 »
...Lok in een bakje zetten, voorkant optillen en weer laten vallen...dan valt de aandrijving er vanzelf uit...   ;D ;D Hebben onze werkplaatsmedewerkers eens op Youtube gezien...

Heb je daar ook een link van kunnen wij ook eens lachen  ;D

groeten klaas
M.v.g. Klaas Boekema

Behalve H0 rijdt ik ook N, heeft toch wel wat van 2 soorten schalen snoepen

Bas, Dordrecht

  • Offline Offline
  • Berichten: 1148
Re:Belevenissen van een Lokführer bij de BLS in Zwitserland
« Reactie #128 Gepost op: 25 March 2010, 19:35:43 »
De eerste stapjes buiten de fabriekshal.....gloedjenieuw en nog warm  ;)



De eerste ritten met de Lötschberger vanuit Villeneuve...eerst met 10 km/h....toen 15...toen 20...tot we uiteindelijk met 160 km/h rijden en we twee weken later hoorden dat dat juist nog verboden was met deze triebwagen    :-[ :-[  

Groeten

Bas

Bas, Dordrecht

  • Offline Offline
  • Berichten: 1148
Re:Belevenissen van een Lokführer bij de BLS in Zwitserland
« Reactie #129 Gepost op: 25 March 2010, 19:37:47 »

Enneuh... Ae 4/4... ik weet niet of-ie de 80 km/h zo wel haalt hoor ;D.

Bergaf......wedden?????   ;D

Bas

PS: de rit 17/18 april vindt plaats....ik sleep zelfs nog vanuit Basel een stoomlok BR 50 mee naar Luino...als ik de tijden heb, hoor je het wel
   

Swiss_fan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1284
  • Mijn fotoalbum zien? klik op het wereldbolletje
    • mijn foto's
Re:Belevenissen van een Lokführer bij de BLS in Zwitserland
« Reactie #130 Gepost op: 25 March 2010, 19:39:55 »
Heb je daar ook een link van kunnen wij ook eens lachen  ;D

groeten klaas

Voila:http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,26515.0.html
« Laatst bewerkt op: 25 March 2010, 19:45:25 door Swiss_fan »
Met vriendelijke groet, Peter

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Swiss_fan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1284
  • Mijn fotoalbum zien? klik op het wereldbolletje
    • mijn foto's
Re:Belevenissen van een Lokführer bij de BLS in Zwitserland
« Reactie #131 Gepost op: 25 March 2010, 19:42:31 »
Nog zo'n exemplaar:

Met vriendelijke groet, Peter

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Anoniem

  • Gast
Re:Belevenissen van een Lokführer bij de BLS in Zwitserland
« Reactie #132 Gepost op: 25 March 2010, 19:55:58 »
Bergaf......wedden?????   ;D


Oh is dat de basis voor het Zwitserse nummersysteem? Ze geven dus een loc in Göschenen een duwtje en kijken hoe hard-ie in Erstfeld rijdt. Op basis daarvan plakken ze er dan een R, A, B, C enz. op ;D.

m de deugd

  • Gast
Re:Belevenissen van een Lokführer bij de BLS in Zwitserland
« Reactie #133 Gepost op: 25 March 2010, 20:37:45 »
Hoi Bas.

Remmen wordt weer een ander verhaal.
Het nieuwe treinen.

Martin.

Blausee_Mitholz

  • Gast
Re:Belevenissen van een Lokführer bij de BLS in Zwitserland
« Reactie #134 Gepost op: 25 March 2010, 20:48:30 »


In Depot Spiez heeft de BLS een trekbank speciaal om SBB Re 4/4 II machines op te rekken naar verlengde Re 4/4 II lokomotieven.
Ze doen er 1 per jaar, over precies 7 dagen is de tweede aan de beurt. Op de foto hier boven is de eerste, 358 dagen geleden langer getrokken  :D ;D