Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Biesje
Vandaag om 01:03:12
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Jos B.
Vandaag om 01:01:35
De dingen die je kan maken uit een plaat. door bask185
05 October 2025, 23:41:23
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
05 October 2025, 22:53:58
Mooi weer om buiten te spelen door hervé
05 October 2025, 22:35:03
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie door janw
05 October 2025, 21:44:27
Led schakeling ed. door Albert de Heer
05 October 2025, 21:43:07
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Rob Bennis
05 October 2025, 21:05:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
05 October 2025, 20:55:24
NS-1000 in spoor-1 door daempfer
05 October 2025, 20:42:19
Au bord de la Cèze door Paul1969
05 October 2025, 19:23:18
Da's Daz 2 door Huup
05 October 2025, 18:47:29
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
05 October 2025, 18:35:58
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Ronald69
05 October 2025, 17:49:16
Spoorwegkanon Leopold Krupp K5 (E) door _Sjors_
05 October 2025, 17:32:31
US diorama in H0 door Wim Vink
05 October 2025, 17:23:46
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
05 October 2025, 17:03:11
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
05 October 2025, 16:41:42
't Boemeltje door Huup
05 October 2025, 16:20:13
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
05 October 2025, 16:03:43
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Rick
05 October 2025, 15:20:48
Polderbaan(tje) 0,3m2 door GD
05 October 2025, 14:36:26
Bauarbeiten im gange door 741230
05 October 2025, 14:31:05
Bollenwagen, diverse vragen door grossraumwagen
05 October 2025, 14:03:58
Klompentrein door grossraumwagen
05 October 2025, 13:15:21
4 oktober modelspoorbeurs Houten door Martijn193
05 October 2025, 13:11:02
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
05 October 2025, 12:11:02
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
05 October 2025, 11:59:26
Station Roodeschool door Benelux795
05 October 2025, 10:34:41
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door william_2
05 October 2025, 10:18:35
  

Auteur Topic: Belevenissen van een Lokführer bij de BLS in Zwitserland  (gelezen 49803 keer)

Bas, Dordrecht

  • Offline Offline
  • Berichten: 1156
Re:Belevenissen van een Lokführer bij de BLS in Zwitserland
« Reactie #120 Gepost op: 23 March 2010, 21:52:08 »
@ Martin

De bruine versie heeft nog 2 deuren aan de zijkant en 2 frontdeuren. Verder zijn ze gelijk. De kleur groen bij deze lok is niet de juiste....

Groeten

Bas

m de deugd

  • Gast
Re:Belevenissen van een Lokführer bij de BLS in Zwitserland
« Reactie #121 Gepost op: 23 March 2010, 22:02:11 »
Hoi Bas.

Dus dat is het enige verschil.
Bedankt voor deze info.

Martin.

Bas, Dordrecht

  • Offline Offline
  • Berichten: 1156
Re:Belevenissen van een Lokführer bij de BLS in Zwitserland
« Reactie #122 Gepost op: 25 March 2010, 19:14:39 »
Ae 4/4???   ;D



Groeten

Bas

Swiss_fan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1284
  • Mijn fotoalbum zien? klik op het wereldbolletje
    • mijn foto's
Re:Belevenissen van een Lokführer bij de BLS in Zwitserland
« Reactie #123 Gepost op: 25 March 2010, 19:19:02 »
Moet je die ook verwijderen van het onderstel m.b.v. sate-prikkers? ;D

Jullie zijn weer goed bezig, ik zie dat de foto 2 jaar oud is dus de lok rijdt nu weer?
« Laatst bewerkt op: 25 March 2010, 19:21:58 door Swiss_fan »
Met vriendelijke groet, Peter

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Bas, Dordrecht

  • Offline Offline
  • Berichten: 1156
Re:Belevenissen van een Lokführer bij de BLS in Zwitserland
« Reactie #124 Gepost op: 25 March 2010, 19:24:46 »
@ Peter

Nee, daar hebben we een betere manier voor....

...Lok in een bakje zetten, voorkant optillen en weer laten vallen...dan valt de aandrijving er vanzelf uit...   ;D ;D Hebben onze werkplaatsmedewerkers eens op Youtube gezien...

Ja, de lok doet nu weer trouw zijn dienst, maar word weinig gebruikt. Tevens hebben we er nog een leiding op gemonteerd die er nooit heeft opgezeten, de "Speiseleitung", de witte kraan naast de koppeling. Deze zorgt voor 10 bar druk, die oa voor de deursluiting en luchtvedering van wagens nodig is.

Bas   ;)
« Laatst bewerkt op: 25 March 2010, 19:30:56 door Lokführer Bas »

Bas, Dordrecht

  • Offline Offline
  • Berichten: 1156
Rijles....
« Reactie #125 Gepost op: 25 March 2010, 19:28:32 »
Ook ik heb ooit leren rijden   ::) megamooie tijd....maar was blij dat ik naderhand alleen mocht rijden. Hier een hele mooie plaat uit die tijd, in een voor mij erg bekend station



Fotograaf en tevens Copyrighthouder: Johan de Reuver

Anoniem

  • Gast
Re:Belevenissen van een Lokführer bij de BLS in Zwitserland
« Reactie #126 Gepost op: 25 March 2010, 19:32:39 »
Jullie zijn weer goed bezig, ik zie dat de foto 2 jaar oud is dus de lok rijdt nu weer?

Ja, overmorgen moet-ie de Gotthard over (ik laat het even van het weerbericht afhangen of ik 'm ga onderscheppen  8)).

Enneuh... Ae 4/4... ik weet niet of-ie de 80 km/h zo wel haalt hoor ;D.

Klaas Boekema

  • Offline Offline
  • Berichten: 836
  • Lid Friese Modelbaan Club
Re:Belevenissen van een Lokführer bij de BLS in Zwitserland
« Reactie #127 Gepost op: 25 March 2010, 19:32:53 »
...Lok in een bakje zetten, voorkant optillen en weer laten vallen...dan valt de aandrijving er vanzelf uit...   ;D ;D Hebben onze werkplaatsmedewerkers eens op Youtube gezien...

Heb je daar ook een link van kunnen wij ook eens lachen  ;D

groeten klaas
M.v.g. Klaas Boekema

Behalve H0 rijdt ik ook N, heeft toch wel wat van 2 soorten schalen snoepen

Bas, Dordrecht

  • Offline Offline
  • Berichten: 1156
Re:Belevenissen van een Lokführer bij de BLS in Zwitserland
« Reactie #128 Gepost op: 25 March 2010, 19:35:43 »
De eerste stapjes buiten de fabriekshal.....gloedjenieuw en nog warm  ;)



De eerste ritten met de Lötschberger vanuit Villeneuve...eerst met 10 km/h....toen 15...toen 20...tot we uiteindelijk met 160 km/h rijden en we twee weken later hoorden dat dat juist nog verboden was met deze triebwagen    :-[ :-[  

Groeten

Bas

Bas, Dordrecht

  • Offline Offline
  • Berichten: 1156
Re:Belevenissen van een Lokführer bij de BLS in Zwitserland
« Reactie #129 Gepost op: 25 March 2010, 19:37:47 »

Enneuh... Ae 4/4... ik weet niet of-ie de 80 km/h zo wel haalt hoor ;D.

Bergaf......wedden?????   ;D

Bas

PS: de rit 17/18 april vindt plaats....ik sleep zelfs nog vanuit Basel een stoomlok BR 50 mee naar Luino...als ik de tijden heb, hoor je het wel
   

Swiss_fan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1284
  • Mijn fotoalbum zien? klik op het wereldbolletje
    • mijn foto's
Re:Belevenissen van een Lokführer bij de BLS in Zwitserland
« Reactie #130 Gepost op: 25 March 2010, 19:39:55 »
Heb je daar ook een link van kunnen wij ook eens lachen  ;D

groeten klaas

Voila:http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,26515.0.html
« Laatst bewerkt op: 25 March 2010, 19:45:25 door Swiss_fan »
Met vriendelijke groet, Peter

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Swiss_fan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1284
  • Mijn fotoalbum zien? klik op het wereldbolletje
    • mijn foto's
Re:Belevenissen van een Lokführer bij de BLS in Zwitserland
« Reactie #131 Gepost op: 25 March 2010, 19:42:31 »
Nog zo'n exemplaar:

Met vriendelijke groet, Peter

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Anoniem

  • Gast
Re:Belevenissen van een Lokführer bij de BLS in Zwitserland
« Reactie #132 Gepost op: 25 March 2010, 19:55:58 »
Bergaf......wedden?????   ;D


Oh is dat de basis voor het Zwitserse nummersysteem? Ze geven dus een loc in Göschenen een duwtje en kijken hoe hard-ie in Erstfeld rijdt. Op basis daarvan plakken ze er dan een R, A, B, C enz. op ;D.

m de deugd

  • Gast
Re:Belevenissen van een Lokführer bij de BLS in Zwitserland
« Reactie #133 Gepost op: 25 March 2010, 20:37:45 »
Hoi Bas.

Remmen wordt weer een ander verhaal.
Het nieuwe treinen.

Martin.

Blausee_Mitholz

  • Gast
Re:Belevenissen van een Lokführer bij de BLS in Zwitserland
« Reactie #134 Gepost op: 25 March 2010, 20:48:30 »


In Depot Spiez heeft de BLS een trekbank speciaal om SBB Re 4/4 II machines op te rekken naar verlengde Re 4/4 II lokomotieven.
Ze doen er 1 per jaar, over precies 7 dagen is de tweede aan de beurt. Op de foto hier boven is de eerste, 358 dagen geleden langer getrokken  :D ;D