Voor de liefhebbers...Komende herfst ga ik een aantal ritten rijden met deze lok:Deze ritten zijn gepland van Spiez-Brig-Spiez met wagens met open balkons en ramen die je tijdens de rit kunt open doen....niets geen airco dus ;-) Verdere info volgt zodra weer meer details hebben uitgewerkt
Da's de constructie van zo'n ding. Snelheid = afstand gedeeld door tijd, dus moet een snelheidsmeter enig benul hebben van de verstreken tijd. Met name de wat oudere snelheidsmeters in treinen (ik denk niet alleen aan de Hasler, maar ook aan de Franse Indicateur Flaman) zijn daartoe voorzien van een klok die tikt.
Neem de snijbrander en 2 van deze triebwagen, snij het pasagiersdeel (dus de helft) af, doe dat bij de andere ook en las vervolgens beide delen met de bagagecompartimenten weer aan elkaar et voila....zo hadden ze in totaal 4 "nieuwe" loks gemaakt uit 8 oude loks. Alle 4 loks hebben wij vervolgens na uitrangering bij de RM gekregen. Eentje gesloopt als onderdelenleverancier voor de andere 3, en een enorme hoeveelheid reserveonderdelen voor de loks gekregen. Heel veel reserveonderdelen zitten nog in de originele verpakking uit 1932!!!