Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

1865/68 aanleg kreekrakdam Bergen op Zoom / goes. door Mar-Cas
Vandaag om 14:27:05
Piko 2025 door VAM65
Vandaag om 14:27:04
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec. door n-driver
Vandaag om 14:24:28
PBM/PWM met joystick door BR41
Vandaag om 14:21:41
Piko TT 2025 door Bartje81
Vandaag om 14:16:26
vrijgavecode z21 centrale door Theiske
Vandaag om 13:53:22
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door henk
Vandaag om 13:45:46
Onshape gebruikersgroep door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:45:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 13:33:42
Vele baanplannen online gezet door BramFokke
Vandaag om 13:27:36
Rondom Charlois door hervé
Vandaag om 12:29:01
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door meino
Vandaag om 12:17:58
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 12:07:48
Line-up foto's van modellen door 1200blauw
Vandaag om 11:58:56
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door VAM65
Vandaag om 11:57:57
Zoutkamp 1921 - 1942, Het plan door Gerrit H
Vandaag om 11:54:11
Fotodijkje en fotodiorama door Eric B
Vandaag om 11:50:38
De Projecten van RetroJack door spoorijzer
Vandaag om 11:44:38
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Frank103
Vandaag om 11:26:14
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 11:18:52
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door AndrevdG
Vandaag om 10:57:33
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 10:52:20
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door TonM
Vandaag om 10:48:15
Digitaal-delta door Montanbahn
Vandaag om 10:06:46
mDDM, waarom 3 draaistellen? door spoorijzer
Vandaag om 09:58:20
modulebaan in spoor 1 door rjr
Vandaag om 09:39:51
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 09:38:29
Pfarrerwinkel bahn door Hans GJ
Vandaag om 09:30:56
Problemen met rookgenerator KM1 materiaal in spoor 1 door rjr
Vandaag om 09:04:05
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 08:36:29
  

Auteur Topic: BNLS-Werkspoor - Plan U 1:87 in geplot styreen  (gelezen 851861 keer)

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 9001
  • Hengelooo 1:160
Re: BNLS-Werkspoor - Plan U 1:87 in geplot styreen
« Reactie #2010 Gepost op: 02 May 2008, 10:54:02 »
De 112 had je met de huidige plots ook niet kunnen uitbeelden  :D want die komt uit de 111-115 serie zonder korte schorten onder de ABk en B  :P

Wat dacht je van de Sprinterramen waarmee de 112, 113, 115 en B 123 in 1981 mee zijn uitgerust?

Leuk trouwens om Stig hier ook eens bezig te zien.....
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: BNLS-Werkspoor - Plan U 1:87 in geplot styreen
« Reactie #2011 Gepost op: 02 May 2008, 11:38:51 »
Maar wel heel bruikbaar, heb al weer enige nuttige details ontdekt  ;)

Ga zo door mijn zoon  ;D Ziet er strak uit stig !

Graag gedaan, dank u wel! ;)

Wat dacht je van de Sprinterramen waarmee de 112, 113, 115 en B 123 in 1981 mee zijn uitgerust?

Oh, heb je d'r nog een paar? Hihi.

Leuk trouwens om Stig hier ook eens bezig te zien.....

Ja zeg, ik zit hier niet alleen maar te ouwenelen... >:( ;D
« Laatst bewerkt op: 02 May 2008, 11:40:33 door stig »
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Gerco van Beelen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1573
    • sleutelspoor
Re: BNLS-Werkspoor - Plan U 1:87 in geplot styreen
« Reactie #2012 Gepost op: 02 May 2008, 14:03:57 »
Wat dacht je van de Sprinterramen waarmee de 112, 113, 115 en B 123 in 1981 mee zijn uitgerust?



Zij de sprinterramen van Fleischman 1:87 of 1:100

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10488
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: BNLS-Werkspoor - Plan U 1:87 in geplot styreen
« Reactie #2013 Gepost op: 02 May 2008, 14:04:33 »
1:100

Gerco van Beelen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1573
    • sleutelspoor
Re: BNLS-Werkspoor - Plan U 1:87 in geplot styreen
« Reactie #2014 Gepost op: 02 May 2008, 14:09:27 »
Dan zal ik ze zelf moeten tekenen. Is wel leuk weer een nieuwe versie.

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10488
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: BNLS-Werkspoor - Plan U 1:87 in geplot styreen
« Reactie #2015 Gepost op: 02 May 2008, 14:27:27 »
Ben al een eindje op weg met de versie zonder korte schorten ( serie 111-115 )

Kan dan gelijk de museumversie 113/115 worden  ;D

Grtzz,

Karst

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re: BNLS-Werkspoor - Plan U 1:87 in geplot styreen
« Reactie #2016 Gepost op: 02 May 2008, 14:46:10 »
@ Stig:

Leuk! Hij ziet wel nog een beetje bleekjes. :)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: BNLS-Werkspoor - Plan U 1:87 in geplot styreen
« Reactie #2017 Gepost op: 02 May 2008, 15:15:32 »
Wel humor, nu ik mijn eigen fotos weer eens terug heb gevonden, blijk ik kennelijk een foto al eens uitgeleend te hebben?

http://www.sleutelspoor.nl/projecten/modeltreinen.htm

http://www.belderok.net/plan_u/PC200180.JPG

Zoek de verschillen... ;D
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 9001
  • Hengelooo 1:160
Re: BNLS-Werkspoor - Plan U 1:87 in geplot styreen
« Reactie #2018 Gepost op: 02 May 2008, 15:40:52 »
Ja zeg, ik zit hier niet alleen maar te ouwenelen... >:( ;D

Het is nieuw voor me, ik dacht dat jij alleen van het commentaar was.....
Maar, ga zo door! ;D


Ben al een eindje op weg met de versie zonder korte schorten ( serie 111-115 )

Kan dan gelijk de museumversie 113/115 worden  ;D


of de Apeldoorner variant van de 112.....


112 Apd, 19-09-2004


Dan zal ik ze zelf moeten tekenen. Is wel leuk weer een nieuwe versie.

Al gedacht aan de ramen van de M4-rijtuigen van Lima?
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Bart Zegers

  • Offline Offline
  • Berichten: 858
    • Mijn gescande foto's op Flickr
Re: BNLS-Werkspoor - Plan U 1:87 in geplot styreen
« Reactie #2019 Gepost op: 02 May 2008, 16:08:28 »
Moest het weer in tweevoud?  ;D

Groeten,

Bart

Edit: Vanmiddag zag ik denk ik dubbel  ???  ;D Ik zag Frank's voorgaande bericht dus twee keer staan, vandaar mijn opmerking... Het zal de warmte zijn  ;)

Let niet op dit bericht mensen, ga gewoon door met het bouwen van die juweeltjes.
« Laatst bewerkt op: 02 May 2008, 20:02:57 door Bart Zegers. Reden: Dubbelzien »
Met vriendelijke groet, Bart

Van NS 600 naar Strukton 300609
Een Roco NS

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 9001
  • Hengelooo 1:160
Re: BNLS-Werkspoor - Plan U 1:87 in geplot styreen
« Reactie #2020 Gepost op: 02 May 2008, 16:15:25 »
wat?
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Gerco van Beelen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1573
    • sleutelspoor
Re: BNLS-Werkspoor - Plan U 1:87 in geplot styreen
« Reactie #2021 Gepost op: 02 May 2008, 18:39:13 »
Al gedacht aan de ramen van de M4-rijtuigen van Lima?

Nee, we werken weer exact. Dus maken we ze zelf.

Gr. Gerco

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: BNLS-Werkspoor - Plan U 1:87 in geplot styreen
« Reactie #2022 Gepost op: 05 May 2008, 01:06:44 »
De eerste kop zit erop. Ten eerste heb ik de kop onder een straal kokend water gehouden (handig zo'n quooker) niet meer dan 5 seconden en de wanden waren ineens lekker plooibaar. Je kunt het al snel weer aanraken, dus beetje plooien naar de geplotte wanden. Dan een zijde met secondelijm ingesmeerd en plop, in een keer goed op zijn plek. Toen de andere kant, maar ik merkte dat de kop van bovenaf gezien scheef op de bak zou komen. Stom, niet eerder gezien. Kennelijk heb ik niet nauwkeurig genoeg gewerkt bij het op maat maken van de motorbak. Dus stripje styreen ertussen en met MEK vast gesmolten. Wat schetst mijn verbazing, de kop zat ook meteen vast. Met een beetje schuiven zat het ook goed op z'n plek. De achterkant toch voor de zekerheid nog met secondelijm nagelopen. D'r zal niet veel plamuur nodig zijn om de boel strak te krijgen. Fijn zo.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10488
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: BNLS-Werkspoor - Plan U 1:87 in geplot styreen
« Reactie #2023 Gepost op: 05 May 2008, 08:01:08 »
Hoi,

Mooi zo !  ;D

Citaat van: stig
...De achterkant toch voor de zekerheid nog met secondelijm nagelopen. D'r zal niet veel plamuur nodig zijn om de boel strak te krijgen...

Een tip:

Leg met een sateprikker oid ook een 'rupsje' secondenlijm aan de buitenkant over de naad tussen kop en bak.
Dit wordt keihard ( na een nacht drogen ) en is netter glad te schuren (met veel water en korrel 600 ) dan welke plamuur ook !
Extra voordeel: Kans op barsten en afspringen later is nihil  :D
Klein nadeel: je bent per naad een kwartier aan het schuren... ;)

Citaat van: stig
...Kennelijk heb ik niet nauwkeurig genoeg gewerkt bij het op maat maken van de motorbak.

Tip voor het controleren op haaksheid:

Zet de bak op z'n eindschot ( of kopschot in dit geval ) op een vlakke ondergrond met een winkelhaak er naast.
Is het scheef, dan de boel vlakken op een vel 400 schuurpapier op een vlakke, harde ondergrond ( glasplaat, tafelblad oid ) tot alles wel haaks is. De koppen op zichzelf zijn haaks. Daar hoef je slechts de bramen vanaf te schuren. ( Gaat overigens ook prima met datzelfde vel schuurpapier ;) )

Grtzz,

Karst

P.S. De koppen toch wel heel goed ontvet vooraf he ? Ik gebruik tegenwoordig eerst thinner (kwasten) en daarna tandenborstel met CIF. Afspoelen met ruim water en drogen met fohn.
« Laatst bewerkt op: 05 May 2008, 08:07:25 door Karst Drenth »

Pauldg

  • Online Online
  • Berichten: 7689
Re: BNLS-Werkspoor - Plan U 1:87 in geplot styreen
« Reactie #2024 Gepost op: 05 May 2008, 10:39:04 »
(handig zo'n quooker)

Snob!  ;D
Don't be part of the problem. Be the entire problem!