Nog een algemene vraag. Ik heb de interieurs als Fleischmann onderdeel en in beide zit een machinist. Heeft iemand informatie over de kleur van het uniform van een NS machinist begin jaren 60 vorige eeuw. Ik kan me alleen het wijnrood met de ronde platte pet aktief herinneren vanaf de jaren 70, maar ik heb geen idee hoe lang dat toen al zo was. In de Fleischmann cabine heeft de machinist een zwart uniform aan en een duitse pet op het hoofd.mvg,Ivo
Hoi Ivo,Ik denk niet dat je veel hoeft te veranderen aan je mcn. In de jaren 60 droegen zij zwarte uniformen met koperen knopen. Ook de broek was zwart. De stropdas ook, het overhemd was lichtgrijs. Aan de pet kon je echter zien welke functie de spoorman bekleedde. De mcn had een geheel zwarte pet met een brede geel/gouden band. Boven de band was het "vliegend wiel" aangebracht, koperkleurig. Toentertijd kon je overigens de machinisten die elektrisch bevoegd waren, herkennen aan een groene lichtschits in de gele band.Iedereen succes verder met bouwen, het worden schitterende Plan U's!Jeroen