Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Robert vh Prutsert
Vandaag
om 20:37:40
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar
door
ruudns
Vandaag
om 20:24:06
Modules van Kees Gorter (vervolg)
door
ca.gorter
Vandaag
om 20:21:24
Mooi weer om buiten te spelen
door
Karben
Vandaag
om 20:10:33
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
Sofie
Vandaag
om 19:52:29
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 19:49:52
Schets Weistra regeling met arduino UNO
door
keesg
Vandaag
om 19:29:23
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
Vandaag
om 19:05:08
Vitrinekast
door
Frits C
Vandaag
om 19:03:57
Grootspoor in Frankrijk
door
ruben derks
Vandaag
om 19:00:16
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 18:41:20
Artikelen "Het matblad"
door
ES44C4
Vandaag
om 18:24:12
Schwarzburg-Neuffen-Bahn
door
NS264
Vandaag
om 18:15:26
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke
door
prutser
Vandaag
om 18:12:21
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Bert55
Vandaag
om 18:09:34
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht
door
Jeroen Water
Vandaag
om 17:59:56
Fleischmann Anna ombouw.
door
jerrytrein
Vandaag
om 17:32:09
Raadplaatje
door
HIJ
Vandaag
om 17:24:22
Märklin baanplan uitprinten op ware schaal
door
MOVisser
Vandaag
om 17:16:11
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0
door
BartvD
Vandaag
om 16:29:02
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
JurS
Vandaag
om 16:17:47
zondag 17 augustus De Karel over enkelspoor
door
Forever Rocofan
Vandaag
om 16:03:46
Alt-Wutachtalbahn 2025
door
Eric v C
Vandaag
om 14:13:01
Ronald doet de Fork Challenge!
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:03:45
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 14:00:27
Show je werkplek
door
cor_b
Vandaag
om 13:47:28
Bauarbeiten im gange
door
Ronald Halma
Vandaag
om 13:12:05
Eerste hulp bij Freecad
door
Eric v C
Vandaag
om 12:43:20
De bouw van 'Ommelanden' (H0)
door
Jan Pieter
Vandaag
om 11:03:34
Sfeer op je modelbaan
door
william_2
Vandaag
om 10:28:30
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Kabinentender, waarvoor gebruikt?
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Kabinentender, waarvoor gebruikt? (gelezen 3117 keer)
Fleischmann94
Schönblick
Offline
Berichten: 436
65 018
Kabinentender, waarvoor gebruikt?
«
Gepost op:
31 January 2010, 10:54:11 »
Ik zit samen met mijn vader al geruime tijd te zoeken naar een Br 50 met kabinentender,
We vinden het een mooie loc maar ik vroeg mij af,
Waarvoor wordt ie gebruikt? (die kabinentender)
Een uitrusthokje ofzo of een slaap hok?
Iemand ideeën??
Mvg Nigel
Gelogd
Br 01, Br 50 662, Br 50, Br 64, Br 70, Br 80, Br 94 1730, Br 94 1613
V60, V100, V200, V168(br215)
E10, Br 103, E69
Köff
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9885
Re:Kabinentender, waarvoor gebruikt?
«
Reactie #1 Gepost op:
31 January 2010, 10:57:08 »
het was een hok voor de conducteur, dan hoefde er voor goederentreinen niet langer een aparte bagagewagen te worden meegenomen.
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
Reinier Z.
Offline
Berichten: 3354
Re:Kabinentender, waarvoor gebruikt?
«
Reactie #2 Gepost op:
31 January 2010, 10:57:45 »
Zie ook hier:
http://de.wikipedia.org/wiki/Schlepptender#Kabinentender
Gelogd
Reinier
Fleischmann94
Schönblick
Offline
Berichten: 436
65 018
Re:Kabinentender, waarvoor gebruikt?
«
Reactie #3 Gepost op:
31 January 2010, 11:04:03 »
Ok bedankt, vooral die wikipedia pagina was eer handig
Gelogd
Br 01, Br 50 662, Br 50, Br 64, Br 70, Br 80, Br 94 1730, Br 94 1613
V60, V100, V200, V168(br215)
E10, Br 103, E69
Köff
Basilicum
Prae-adviseur
Offline
Berichten: 5398
Re:Kabinentender, waarvoor gebruikt?
«
Reactie #4 Gepost op:
31 January 2010, 12:06:54 »
Deze cabines waren niet erg geliefd bij het personeel. "Te klein," was vooral het argument. Geen wonder, als je een complete eigen wagen gewend bent... Een ander probleem was lekkage door regenwater of water vanuit de tender. Dit kwam vooral door achterstallig onderhoud.
Een anekdote:
In München werd 50 975 door het Versuchsamt gebruikt voor testritten, die soms dagen achtereen konden duren. Deze lok had geen cabine. Door de extra tassen voor, bijvoorbeeld, extra kleding en proviant werd de ruimte op de loc te krap. Het personeel heeft nog geprobeerd om voor deze lok ook een cabinetender te organiseren om meer bergruimte te hebben. Dit is nooit gelukt. Deze lok staat nu met originele tender in het Eisenbahnmuseum in Neuenmarkt-Wirsberg.
Bron
Eisenbahn-Kurier
.
Groet,
Basilicum
Gelogd
Deining in Dönsdorf
•
Dahinterhofen im Bau
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Kabinentender, waarvoor gebruikt?