Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Tankinstallaties voor dieseltreinen door Benelux795
Vandaag om 20:22:11
De prachtige reeksen van Bemo door Ronald Halma
Vandaag om 20:17:50
Spoorwegkanon Leopold Krupp K5 (E) door puntenglijder
Vandaag om 20:16:03
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Pauldg
Vandaag om 19:58:03
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint. door Matthijsfh
Vandaag om 19:49:26
Beneluxspoor Forum Modulebaan is te zien bij Carmeliet op stoom in 2025. door NS264
Vandaag om 19:46:22
C12c rijtuig door Pauldg
Vandaag om 19:46:10
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door peterha
Vandaag om 19:30:21
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 19:24:10
Een leuke vrachtwagen door Forever Rocofan
Vandaag om 19:09:12
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 19:06:03
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 19:05:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 18:57:52
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Daan de leeuw
Vandaag om 18:22:54
Palisade Canyon door Robert vh Prutsert
Vandaag om 17:39:38
Leubachtalbahn door einte
Vandaag om 15:55:48
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 15:38:11
De dingen die je kan maken uit een plaat. door bask185
Vandaag om 15:28:18
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 15:21:36
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 15:08:57
US diorama in H0 door Jelmer
Vandaag om 14:26:28
Au bord de la Cèze door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 13:52:31
Bauarbeiten im gange door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 13:47:24
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie door Huup
Vandaag om 13:26:41
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 13:06:40
Ketelwagens, welke hebben jullie? door KNed
Vandaag om 12:27:57
Seinschakelaar door Trein033
Vandaag om 12:08:49
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Hennie
Vandaag om 11:26:32
Led schakeling ed. door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:16:01
Mooi weer om buiten te spelen door hervé
05 October 2025, 22:35:03
  

Auteur Topic: 2010-01-29 Treinongeval middel Maastricht  (gelezen 3897 keer)

Simon Stenneberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1761
  • Dieselpower rules!
2010-01-29 Treinongeval middel Maastricht
« Gepost op: 29 January 2010, 19:01:31 »
18:50:14 29-01-10  GROUP-1 TreinongevalMiddel 1590 2892 1571 0873 1542 1541 GALJOENWEG MAAS MAASTRICHT
   1004420 BRW Maastricht (OvD)  
   1004424 BRW Maastricht (TS 1e uitruk)
   1004426 BRW Maastricht (TS 2e Uitruk)
   1004432 BRW Maastricht (HV 1571)
   1004602 BRW Veiligheidsregio Zuid-Limburg (ROvD)
   1004620 BRW Veiligheidsregio Zuid-Limburg (HOvD District 1 en 2)
   1004690 BRW Limburg Zuid Regionaal (Alarmcentrale)
   1005262 BRW Parkstad Limburg (Heerlen) (HV 0873)
   1005264 BRW Parkstad Limburg (Heerlen) (Bevelvoerder)
   1005582 BRW Maastricht (AOV - Ambtenaar Openbare Orde en Veilligheid)

In één keer twee blusvoertuigen én twee hulpverleningsvoertuigen (en daarnaast nog wat leidinggevenden), dat klinkt als een zwaar ongeval.

Op GoogleMaps is hier een rangeeremplacement te zien, vlakbij de Beatrixhaven. Daar zit toch ook een sloperij?
« Laatst bewerkt op: 29 January 2010, 19:07:54 door SimonSt »
Diesel- en smalspoorliefhebber. Modelbaan: Grensstation Broeksittard-Tüddern met Selfkantbahn (H0m) en ZLSM (H0): https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90136.msg3222058526#msg3222058526

ZwaanBaan

  • Tjitte-Jaap alias ZwaanBaan
  • Offline Offline
  • Berichten: 1258
Re:2001-01-29 Treinongeval middel Maastricht
« Reactie #1 Gepost op: 29 January 2010, 19:03:19 »
ehh...

volgens mij zijn we al 2010 hoor in plaats van 2001 ;) ;D

MVG

Simon Stenneberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1761
  • Dieselpower rules!
Re:2010-01-29 Treinongeval middel Maastricht
« Reactie #2 Gepost op: 29 January 2010, 19:13:41 »
Tikfoutje.
Volgens Somda was de laatste cargo er één van ACTS, maar die was gepland om 16.50 uur vertrek Beatrixhaven en 16.55 uur aankomst station Maastricht. Die zou dan wel erg vertraagd zijn geweest...
« Laatst bewerkt op: 30 January 2010, 11:20:06 door Peter van der Leek »
Diesel- en smalspoorliefhebber. Modelbaan: Grensstation Broeksittard-Tüddern met Selfkantbahn (H0m) en ZLSM (H0): https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90136.msg3222058526#msg3222058526

Simon Stenneberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1761
  • Dieselpower rules!
Re:2010-01-29 Treinongeval middel Maastricht
« Reactie #3 Gepost op: 29 January 2010, 19:29:50 »
Dat het een goederenlijn is intrigeert me, dus ben ik op zoek naar wat hier zoal vrijdag 's-avonds aan spoorvervoer kan zijn:

Ankerkade ’s nachts geregeld afgesloten

Vanaf 1 november gaat circa vier keer per week ‘s nachts een goederentrein rijden over de Galjoenweg naar de Ankerkade (Beatrixhaven).
De trein bevoorraadt Steel Logistics Europe. De trein heeft afhankelijk van de lading een lengte van ongeveer 300 tot 350 meter en zal tijdens de loswerkzaamheden een deel van de openbare weg versperren. Er is dan geen doorgaand verkeer mogelijk op de Ankerkade tussen Punterweg en Galjoenweg. Het verkeer wordt met borden omgeleid. Bedrijven in de Beatrixhaven blijven tijdens de loswerkzaamheden gewoon bereikbaar. De loswerkzaamheden vinden alleen plaats in de avond/nacht tussen 20.00 en 6.00 uur.

Steel Logistics Europe heeft een vergunning voor een jaar gekregen. Het inzetten van goederentreinen in plaats van vrachtwagens leidt tot een grote vermindering van vrachtverkeer. Met het rijden van deze trein is een nieuwe stap gezet in de activering van de spoorlijn Beatrixhaven.

http://www.maastricht.nl/web/Home/M_e_d_i_a_i_t_e_m-tonenop/Ankerkade-s-nachts-geregeld-afgesloten.htm


Overigens zie ik geen P2000-alarmeringen voor ambulances, hoewel dat niets hoeft te betekenen omdat ze ook per mobilofoon gestuurd kunnen worden.
Diesel- en smalspoorliefhebber. Modelbaan: Grensstation Broeksittard-Tüddern met Selfkantbahn (H0m) en ZLSM (H0): https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90136.msg3222058526#msg3222058526

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1486
Re:2010-01-29 Treinongeval middel Maastricht
« Reactie #4 Gepost op: 29 January 2010, 19:38:35 »
Zie ook het bericht op www.l1.nl:

AUTO TEGEN GOEDERENTREIN IN MAASTRICHT - In Maastricht is vrijdagavond rond kwart voor zeven een auto tegen een goederentrein gebotst. Het ongeluk gebeurde op industriegebied Beatrixhaven, ter hoogte van een spoorwegovergang op de Galjoenweg. De trein en de auto reden stapvoets. De automobilist raakte niet gewond; een tweede inzittende, een vrouw, raakte licht gewond aan een schouder.

Niks ernstigs dus gelukkig!

VT98

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 2
Re:2010-01-29 Treinongeval middel Maastricht
« Reactie #5 Gepost op: 29 January 2010, 19:40:38 »
L1nws

Auto tegen goederentrein in Maastricht

In Maastricht is vrijdagavond rond kwart voor zeven een auto tegen een goederentrein gebotst. Het ongeluk gebeurde op industriegebied Beatrixhaven, ter hoogte van een spoorwegovergang op de Galjoenweg. De trein en de auto reden stapvoets. De automobilist raakte niet gewond; een tweede inzittende, een vrouw, raakte licht gewond aan een schouder.

http://www.l1.nl/L1NWS/_pid/links4/_rp_links4_firstElementId/1_4348638/_rp_links4_hasclickpage/1_1013

Simon Stenneberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1761
  • Dieselpower rules!
Re:2010-01-29 Treinongeval middel Maastricht
« Reactie #6 Gepost op: 29 January 2010, 19:41:48 »
Niks ernstigs dus gelukkig!

Nee, idd. Maar ben nog wel benieuwd om welke trein het ging  :P
Diesel- en smalspoorliefhebber. Modelbaan: Grensstation Broeksittard-Tüddern met Selfkantbahn (H0m) en ZLSM (H0): https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90136.msg3222058526#msg3222058526

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3624
    • Flickr
Re:2010-01-29 Treinongeval middel Maastricht
« Reactie #7 Gepost op: 29 January 2010, 21:03:32 »
Tikfoutje.
Volgens Somda was de laatste cargo er één van ACTS, maar die was gepland om 16.50 uur vertrek Beatrixhaven en 16.55 uur aankomst station Maastricht. Die zou dan wel erg vertraagd zijn geweest...

Nee hoor vandaag was de 1e dag op de nieuwe tijd....

Chris Westerduin

  • Offline Offline
  • Berichten: 1921
    • Flickr pagina
Re:2010-01-29 Treinongeval middel Maastricht
« Reactie #8 Gepost op: 29 January 2010, 21:56:43 »
Dus het was ACTS met hun vuiltrein en met G2000 loc 500 1607, ex RTB V201 ...

Simon Stenneberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1761
  • Dieselpower rules!
Re:2010-01-29 Treinongeval middel Maastricht
« Reactie #9 Gepost op: 29 January 2010, 22:05:08 »
Dus het was ACTS met hun vuiltrein en met G2000 loc 500 1607, ex RTB V201 ...

Ik heb het filmpje op de link van L1 bekeken, en duidelijker kan het idd niet.
Maar de tekst in het eerder gevonden persbericht van de gemeente Maastricht lijkt niet helemaal te kloppen (dat de wegen worden afgezet). Ik zie bij de G2000 ook geen waarschuwingsverlichting voor rangeerwerk...
Diesel- en smalspoorliefhebber. Modelbaan: Grensstation Broeksittard-Tüddern met Selfkantbahn (H0m) en ZLSM (H0): https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90136.msg3222058526#msg3222058526

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6437
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:2010-01-29 Treinongeval middel Maastricht
« Reactie #10 Gepost op: 29 January 2010, 22:10:36 »
Dat is nu eigenlijk wel jammer bij die G2000, dat je niet duidelijk kan zien wanneer die aan het rangeren is.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Arjen-V

  • Offline Offline
  • Berichten: 760
  • Internationaal Cargo-MCN
    • https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA
Re:2010-01-29 Treinongeval middel Maastricht
« Reactie #11 Gepost op: 29 January 2010, 23:47:25 »
G2000 heeft geen waarschuwingssignaal zoals zwaailichten op een G1206.
G2000 heeft enkel de gebruikelijke 3 punts frontseinen of wanneer er met radiobediening wordt gewerkt ook nog eens 2 lampen aan de weerskanten van de motorhuif maar deze zijn gewoon wit en vallen niet genoeg op om te waarschuwen.
GreetZ Arjen
Schaal 1:1 analoog Tijdperk V/VI. En Duisterhuizen  1:87 digitaal Tijdperk V/VI met Multimaus.
Bekijk ook eens de door mij gemaakte en gereden Cabineritten op: https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6437
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:2010-01-29 Treinongeval middel Maastricht
« Reactie #12 Gepost op: 29 January 2010, 23:57:32 »
Dus in feite zou het IVW na dit ongeval de rode zwaailicht kunnen verplichten op de G2000? (speculaas)


Jos.
« Laatst bewerkt op: 30 January 2010, 00:10:54 door J. Beckers »
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4070
Re:2010-01-29 Treinongeval middel Maastricht
« Reactie #13 Gepost op: 30 January 2010, 00:09:19 »
Dus in feite zou het IVW na dit ongeval de rode zwaailicht kunnen verplichten op de G2000?


Jos.
Waar maak je dat op uit ?

Spoorvoertuigen als trams en treinen dien jij als automobilist voorrang te verlenen...


Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6437
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:2010-01-29 Treinongeval middel Maastricht
« Reactie #14 Gepost op: 30 January 2010, 00:09:59 »
Gewoon speculatie.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)