Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Hoe TrainController met Z21 start te runnen op laptop die alleen wifi heeft? door Ronaldk
Vandaag om 19:50:20
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 19:47:23
CIWL type P door grossraumwagen
Vandaag om 19:43:16
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 19:31:32
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
Vandaag om 19:31:22
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door René 4312
Vandaag om 18:56:50
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 18:24:53
Piko 1136 van AC naar DC door Remco vM
Vandaag om 18:20:51
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:17:50
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
Vandaag om 16:17:01
Rails roestig verven door jandcargo
Vandaag om 15:57:33
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door 1200blauw
Vandaag om 15:56:45
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 15:48:33
Heeft de nieuwe oplage reeks 55 van B-models verbeterde aandrijving ? door Tedo
Vandaag om 15:44:35
Polderbaan(tje) 0,3m2 door defender
Vandaag om 15:40:19
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
Vandaag om 15:36:20
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 15:34:14
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door saskia
Vandaag om 15:05:38
Roco DB Interfrigo Isothermal Wagon. Epoche IV. door jandcargo
Vandaag om 14:45:36
Ruimte van 8.15m x 2.8m + zolder. door olaf99
Vandaag om 14:45:31
Bentheimer Eisenbahn AG- dochterbedrijven. door Hans Reints
Vandaag om 13:42:56
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 13:04:26
Vraag: Roco loc rijdt heel traag, tips? door Jasperr
Vandaag om 12:49:13
Draaischijf digitaal aansturen. door Eenerspoor
Vandaag om 12:11:59
20 jaar BNLS door Hans Reints
Vandaag om 11:42:29
EifelBurgenBahn door meino
Vandaag om 11:09:47
"Kolenbakken" voor achter Railion 6400-en? door MOVisser
Vandaag om 10:52:16
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 10:45:05
Gewoon wat busfoto's door Hans Reints
Vandaag om 10:12:38
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 10:05:06
  

Auteur Topic: BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87  (gelezen 159262 keer)

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2521
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87
« Reactie #90 Gepost op: 20 April 2007, 12:19:56 »
Ik wil niet vervelend doen, maar het gaat hier om mijn 1400, niet het boek over de 1100! ;D

Maar goed ik ben er zelf over begonnen, en ik ben geen beheerder van deze site ;).
Maar om op mijn vraag terug te komen: Weet iemand hoe het dak eruit gezien zou hebben?

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2164
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re: BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87
« Reactie #91 Gepost op: 20 April 2007, 14:29:00 »
Weet iemand hoe het dak eruit gezien zou hebben?

Het is een nooit gebouwde loc, dus alles kan; leef je uit!  ;D
Grtz!
Tedo

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2521
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87
« Reactie #92 Gepost op: 20 April 2007, 15:28:02 »
Citaat
dus alles kan

Mwah, dat is wel heel erg makkelijk gedacht. Moet er dan een schoorsteen op? ;D

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5275
    • grootspoorfoto's
Re: BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87
« Reactie #93 Gepost op: 20 April 2007, 16:29:53 »
Haha dat is wel een grappig idee een stoomelectische locomotief.
Voor grootspoorfoto's zie site

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87
« Reactie #94 Gepost op: 20 April 2007, 22:36:48 »
Off-topic:



Die hebben dus wel degelijk bestaan.

Maarten, waar was de 1400 nou het meest op gebaseerd? Ik zou zeggen, kijk naar het dak daarvan en doe een gok. Of wat er rond die tijd in Frankrijk aan elektrische locomotieven geproduceerd werd.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2521
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87
« Reactie #95 Gepost op: 21 April 2007, 17:59:22 »
Citaat
Maarten, waar was de 1400 nou het meest op gebaseerd? Ik zou zeggen, kijk naar het dak daarvan en doe een gok. Of wat er rond die tijd in Frankrijk aan elektrische locomotieven geproduceerd werd.

Dat is het lastige: De BB 9200 heeft wel wat weg van de 1400 en stamt ook uit dezelfde periode. Hiervan is het dak echter vrij kaal en vlak, in tegenstelling toto die van de BB 25000 die ook op de 1400 lijkt. Globaal gezien zit de serie 1400 tussen de BB 9200 en de serie 1600 in.

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Ernst-Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1354
  • PTR
    • Draaistel
Re: BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87
« Reactie #96 Gepost op: 21 April 2007, 19:11:45 »
Heeft dat ook niet te maken met het verschil tussen 1500V= en 25000V~? Dat kan natuurlijk ook wel schelen met de dakopbouw.

Groetjes,

Ernst-Jan

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2875
Re: BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87
« Reactie #97 Gepost op: 21 April 2007, 19:22:26 »
Als je alleen naar de locs met 4 cijferige nummers kijkt zit je altijd goed, dat waren de gelijkstroom locs.

Verder denk ik dat je je met de NS1400 niet te veel op de BB9200 moet richten maar meer op de BB8500. Denk dat die loc meer in buurt komt van die NS1400.( je moet alleen ff niet naar de hele kleine cabines van die dingen kijken.) Ik zou, na het boek treindisign er nog ff bij gepakt te hebben de dak opbouw van de BB8500 overnemen ;)

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

en_voyage

  • Offline Offline
  • Berichten: 954
  • ***** *
Re: BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87
« Reactie #98 Gepost op: 22 April 2007, 11:11:44 »
Hallo Maarten,

Allereerst lof over het resultaat tot nu toe. Ziet er goed uit! :o

Als ik jou was, zou ik niet teveel wakker liggen van de dakopbouw. Tekeningen die bekend zijn, zijn slechts ontwerptekeningen en geven niet de uiteindelijke staat weer. Kijk naar boeken zoals over de 1000-serie van NS; hier staan ook tal van ontwerpen in die het niet hebben gehaald.

De 1400 is nooit gebouwd, dus het enige wat je kunt is bouwen zoals JIJ denkt dat de loc er in werkelijkheid zou hebben uitgezien. Het model is jouw interpretatie, dus volg je eigen mening.

Overigens denk ik zelf dat de dakopbouw veel op die van de SNCF-serie BB 8500 zal hebben geleken: ook gelijkstoomlocs en gebouwd in dezelfde periode. Maar dat is dan weer mijn mening.  ;D

Veel succes en hou ons op de hoogte!

Gr.

Geoffrey

PS: Ben benieuwd of er ook modelspoorders zijn die de andere ontwerpen van de 1400 in 1:87 gaan bouwen (de Heemaf-versie en de 'verkorte' CC 40100).

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2521
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87
« Reactie #99 Gepost op: 22 May 2007, 15:00:54 »
Jawel, eindelijk weer wat verder, de loc is nu in de primer gezet. Door de primer is goed te zien waar er nog geplamuurd en geschuurd  moet worden. (toch niet zo glad en strak als ik dacht :-|)


Voor...


en na het spuiten.

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

btraornsuhobcd

  • Offline Offline
  • Berichten: 1242
Re: BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87
« Reactie #100 Gepost op: 22 May 2007, 16:03:18 »
ja primer op een model spuit ik soms wel 3 keer omdat ik iedere keer weer een plekje vind want nogmaals geschuurd moet worden. heb zelf ook altijd problemen met de opgevulde gaten van frontseinen (van de lok z'n vorige leven zegmaar) heel veel werk!
het word wel wat zie ik!!
veel succes.

mvg
Bart

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87
« Reactie #101 Gepost op: 22 May 2007, 21:01:21 »
Ah ja, ik herinner me een Fleischmann 1200 die naar de moderne uitvoering wordt omgebouwd... maar het komt uiteindelijk wel goed. :)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10473
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87
« Reactie #102 Gepost op: 22 May 2007, 21:37:43 »
Citaat van: Overlast
...toch niet zo glad en strak als ik dacht...

Tja die eerste laag... het valt altijd weer tegen.
Maar... heel veel geduld Maarten, en alles komt goed   :D

Grtzz en suc6

Karst

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9884
    • belse roestkraam
Re: BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87
« Reactie #103 Gepost op: 23 May 2007, 13:06:49 »
och, kun je dr nog langer van genioeten zuwwe maar zeggen  ;D

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2521
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - Serie 1400 in 1:87
« Reactie #104 Gepost op: 23 June 2007, 17:45:22 »
Na de 2e primerlaag:



Gelukkig is de kop een stuk strakker geworden :).

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom