Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn geweatherde modellen door wob
Vandaag om 16:30:02
Loc omnummeren tijdperk I door puntenglijder
Vandaag om 16:23:52
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Hans1963
Vandaag om 16:19:44
lampjes in huizen willekeurig schakelen door bask185
Vandaag om 16:12:42
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 15:58:15
Op zoek naar een club gespecialiseert in Britse modellen door Michaël dB
Vandaag om 15:51:10
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door RobbertJan
Vandaag om 15:41:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 15:09:14
www.NLinModel.nl - Nederlands modelspoor overzicht door Mitchell
Vandaag om 14:47:07
Frans loodsje et cetera door Huup
Vandaag om 14:38:08
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 13:32:25
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Bert Jolink
Vandaag om 13:21:31
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door grossraumwagen
Vandaag om 12:33:04
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 12:08:08
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 11:48:18
Gewoon wat busfoto's door RikM
Vandaag om 11:37:41
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Noordernet
Vandaag om 11:31:49
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door thevandijks
Vandaag om 11:23:17
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Martin Welberg
Vandaag om 10:55:29
Goederenloods Zandvoort door puntenglijder
Vandaag om 10:04:26
Sfeer op je modelbaan door cor_b
Vandaag om 09:25:48
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door BartvD
Vandaag om 09:01:40
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door ES44C4
Vandaag om 01:32:36
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:19:26
BNLS Rijweekend 19 en 20 juli 2025 door MOVisser
22 July 2025, 23:35:41
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Roelof Hartholt
22 July 2025, 22:47:53
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
22 July 2025, 22:42:19
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
22 July 2025, 22:36:28
Spoor- en tramweg parafernalia door Marc tramt
22 July 2025, 20:41:00
Station Roodeschool door Torikoos
22 July 2025, 20:30:04
  

Auteur Topic: Ervaringen nieuwe dienstregeling  (gelezen 25893 keer)

roco

  • Offline Offline
  • Berichten: 1974
Re: Ervaringen nieuwe dienstregeling
« Reactie #105 Gepost op: 19 December 2006, 22:00:34 »
Hoorde toevallig op omroep Friesland iets over arriva . Veel klachten en een vaak euh zeggende woordvoerster .
zie www.balenvanarriva.com .
Deze aktiepagina is opgericht ivm de vele vertragingen bij arriva mn voor Groningen - Nieuwe Schans .
Jos

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: Ervaringen nieuwe dienstregeling
« Reactie #106 Gepost op: 20 December 2006, 02:06:02 »
Dat doen ze juist in Frankrijk, stoppers met 200 km per uur
Kijk aan toch een land waar t wel kan.

Guk mal hier:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_onafhankelijke_staten_naar_bevolkingsdichtheid

Nederland: 484 inwoners/km2
Frankrijk: 110 inwoners/km2

(En Malta, waar ik woon, 1249 inwoners/km2, zonder de luxe van een achterland.)

Dus het is niet zo heel gek dat ze in Frankrijk harder doorrijden, anders kom je nooit ergens.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Jeroen1975

  • GTW in de tuin
  • Offline Offline
  • Berichten: 1482
  • 45mm, zelfbouw, Brits- en Achterhoeks smalspoor
    • Jeroen's Treinen Site
Re: Ervaringen nieuwe dienstregeling
« Reactie #107 Gepost op: 20 December 2006, 18:43:19 »
Als we in dit topic nu alleen positieve reacties toelaten, zou mijn berichtje (deze) dan de laatste zijn ?
www.shapeways.com/designer/GelderscheTrams
Treinen van britse eilanden
Treinen uit de achterhoek

Anoniem

  • Gast
Re: Ervaringen nieuwe dienstregeling
« Reactie #108 Gepost op: 20 December 2006, 20:43:32 »
@ Peter: dat probeerde ik inderdaad ook al aan te geven. Er is nog een andere reden: Fransen zijn dol op loeihard sjezen met hun treinen...doen ze al sinds 1955 ;D. Nu willen ze weer voor de 540 en misschien wel 600 gaan komend voorjaar ;).

paultenw

  • Offline Offline
  • Berichten: 165
Re: Ervaringen nieuwe dienstregeling
« Reactie #109 Gepost op: 20 December 2006, 21:44:29 »
Materieel te kort ? kan iemand mij verklaren waarom er 2 ! intercity's vanuit Deventer naar Amsterdam vertrekken 5 min na elkaar ???  om 7.40 en 7.44 elke dag....

Lang leve de randstad en het oosten vergeten we maar effe  >:( zo'n gevoel krijg ik er een beetje bij.

En dat ze de internationale trein uit Duitsland als intercity in gaan zetten is ook geen goed plan vind ik.... ok het zit en rijd 10 keer beter  ;D maar sinds de nieuwe dienstregeling, is dat ding om 17u in Hengelo chronisch 20 min te laat terwijl dat eerder niet zo was..... misterieus  ::)
« Laatst bewerkt op: 20 December 2006, 21:46:27 door Paul »

Julius

  • Offline Offline
  • Berichten: 638
Re: Ervaringen nieuwe dienstregeling
« Reactie #110 Gepost op: 20 December 2006, 21:53:33 »
Materieel te kort ? kan iemand mij verklaren waarom er 2 ! intercity's vanuit Deventer naar Amsterdam vertrekken 5 min na elkaar ???  om 7.40 en 7.44 elke dag....
Dat is de spitsrichting, dus...grote aantallen reizigers goed kunnen verwerken.
Lang leve de randstad en het oosten vergeten we maar effe  >:( zo'n gevoel krijg ik er een beetje bij.
Aansluitingen in Arnhem 's avonds richting de Achterhoek zijn er flink op achteruitgegaan inderdaad, maar voor Twente zie ik zo gauw geen verslechteringen t.o.v. drgl2006. De integratie van de DB-IC 140 in de binnenlandse dienst is capaciteitstechnisch minder handig, al wordt de trein in veel gevallen wel ontlast doordat vanaf Deventer de 1500 als voortrein rijdt. De vertraging heeft naar verluidt te maken met grotere werkzaamheden op het Duitse traject. De problemen als gevolg daarvan heeft men aldaar kennelijk niet opgenomen in een gewijzigd tijdpad ::)

paultenw

  • Offline Offline
  • Berichten: 165
Re: Ervaringen nieuwe dienstregeling
« Reactie #111 Gepost op: 20 December 2006, 21:59:07 »
Mwaa ze hebben de Internationale wel 3 of 4 bakken langer gemaakt, in dat opzichte wel weer goed voor de capactiteit.

Die werkzaamheden in Duitsland zal een hoop verklaren, wel toevallig dat dat net in dezelfde week als de nieuwe dienstregeling valt.

En klopt voor twente veranderd er niet veel

gr Paul

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22504
Re: Ervaringen nieuwe dienstregeling
« Reactie #112 Gepost op: 20 December 2006, 22:02:43 »
Als we in dit topic nu alleen positieve reacties toelaten, zou mijn berichtje (deze) dan de laatste zijn ?

Nee hoor. Ik had al verteld dat ik van 2 naar 4 directe verbindingen per uur ben gegaan. Wat er nog niet bij stond is dat de reistijd ook wat korter is geworden.  :D
Snap niet waar alle ophef over gaat.  ;D ;D ;D ;)
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Anoniem

  • Gast
Re: Ervaringen nieuwe dienstregeling
« Reactie #113 Gepost op: 20 December 2006, 22:05:35 »
Ik ook niet, het is hier allemaal minutenwerk, maar grosso modo niets schokkends ;D. Wel gaat per 1 januari de bus elk half uur rijden i.p.v. elk uur en op zaterdag elk uur i.p.v. helemaal niet, maar niet meer na zevenen (nu 21:30 uur). Dat beschouw ik per saldo toch als een verbetering, al ben ik niet zo blij met de opheffing in de avonduren.

Matthijs van Heijningen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2406
Re: Ervaringen nieuwe dienstregeling
« Reactie #114 Gepost op: 20 December 2006, 22:08:51 »
Zag vandaag een 1800 met een stam DDM1 rijtuigen en een stuurstand (panto nog aanwezig) met een olifant er op stoppen in Schiedam Centrum  ;D

Wist niet dat deze nog reden

mvg,

Matthijs

Anoniem

  • Gast
Re: Ervaringen nieuwe dienstregeling
« Reactie #115 Gepost op: 20 December 2006, 22:11:49 »
Ja, naar ik aan het begin van dit draadje heb begrepen in de serie 2200 tegenwoordig. Lange tijd reden deze treinen vooral rond Amsterdam (in een vrij brede zin des woords, maar in elk geval niet in de regio's Utrecht, Den Haag en Rotterdam) en nu dus (o.a.?) op de dienst Amsterdam - Breda.

Julius

  • Offline Offline
  • Berichten: 638
Re: Ervaringen nieuwe dienstregeling
« Reactie #116 Gepost op: 21 December 2006, 10:33:57 »
Ook rond Amsterdam nog actief in diverse treinseries en daarnaast twee setjes in de 2200. Voor details: Somda, diensten NSI1, NSI2, etc.

Jaap Klijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 70
Re: Ervaringen nieuwe dienstregeling
« Reactie #117 Gepost op: 21 December 2006, 17:55:06 »
Materieel te kort ? kan iemand mij verklaren waarom er 2 ! intercity's vanuit Deventer naar Amsterdam vertrekken 5 min na elkaar ???  om 7.40 en 7.44 elke dag....

Lang leve de randstad en het oosten vergeten we maar effe  >:( zo'n gevoel krijg ik er een beetje bij.

Tel je zegeningen. Op het traject Groningen-Heemstede kan je nu definitief nooit meer rechtstreeks van Groningen naar Amsterdam CS. Terug wordt het trouwens nog vervelender, want de overstap in Amsterdam is van ruim 10 minuten terug naar 5 het ene half uur en 4 het andere half uur. Ergo, die laatste betekent een trein eerder in Heemstede nemen en extra overstappen in Haarlem (+perronwissel). Hoe het precies met de perrons in Amersfoort gaat weet ik nog niet, maar ik zal daar vaker van perron moeten gaan wisselen. Conclusie: de helft van de keren vaker overstappen, vaker van perron wisselen en ook nog eens een kwartier langer onderweg.
Hoe dat straks moet met mijn ouders weet ik nog niet...

Daarentegen verwacht ik veel van de Hanzelijn (++). Hopelijk weer rechtstreeks naar Amsterdam!

Jaap Klijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 70
Re: Ervaringen nieuwe dienstregeling
« Reactie #118 Gepost op: 22 December 2006, 09:14:55 »
Mijn rit van Heemstede naar Duiven wordt er ook niet beter op. Half uur wachten in Arnhem. En weer de te korte 4-minutenoverstap in Amsterdam, waardoor er 1x per uur extra overgestapt moet worden in Haarlem (en 10 min langer onderweg). Gelukkig maak ik dit ritje maar een keer per jaar. Vooralsnog valt de dienstregeling voor mij alleen nog maar slecht uit (oke, oke, mijn vrienden in Hilversum moet ik nog bezoeken en daar pak ik wel winst).

Groeten, Jaap

PS Volgens mij zit de oorzaak van mijn probleem erin dat ik vaak vanuit Groningen naar Heemstede moet via Amsterdam, en de NS wil juist alle lange afstandstreinen naar Schiphol sturen.
« Laatst bewerkt op: 22 December 2006, 09:24:42 door Jaap Klijn. Reden: 4-minuten overstap Amsterdam »

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1876
  • Frl
    • Frieslandrail
Re: Ervaringen nieuwe dienstregeling
« Reactie #119 Gepost op: 22 December 2006, 20:08:05 »
Hmmmmzzzz Als ik het zo lees dan is het Noorden en Oosten achter gesteld en in de Randstad zijn ze niet echt er op vooruitgegaan (met name weekend) omdat het daar dus simpel weg ook pet is.
Ik neem dan aan dat dit ook voor de rest van het land geld?
Dan zouden we er met zijn allen er geen fluit mee opgeschoten zijn?!
En het rijk investeerd in treinen sneller te laten rijden hoorde ik op de TV en Radio? Zou t helpen of is het gewoon een bodum loze put of gebed zonder einde?
Greetz:Menno
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!